Resonerar

Skrivet den 2008-10-02 kl 11:04:08 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Hur resonerar ni med "Gästerna ställer till med bröllops fest till paret"


Jag sitter på ett forum som handlar om bröllop, där läser jag:


"Min bror och hans tjej kommer att gifta sig på nyår. Just nu är båda arbetslösa och har dessutom två småbarn, så för att det skulle vara möjligt för dem föreslog jag att vi som gäster skulle kunna "ge dem" en fest. Dvs. Någon köper blommor, någon fixar efterrätt...osv. Jag har tagit på mig ansvaret att föreslå denna lösning för gästerna, samt att koordinera alltihop.

Vi har kommit överens om att brudparet ska göra i ordning en inbjudan till vigseln och att jag sedan ska lägga i ett papper med information om festupplägget."


Jag själv kan tycka att har dom inte råd med ett bröllop så kan dom väl vänta tills dom får råd.

Varför ska  mina gäster plötsligt betala för mitt bröllop. Tänk om mina gäster också vill gifta sig men har inte råd, och sitter o väntar på den stora dagen då ska dom plötsligt betala mitt bröllop.

Nej jag är inte pessimist utan realist och hade plötsligt stått där själv på min stora dag.

Sen hade jag känt som om jag tvingar  mina gäster plötsligt ge mig "presenter" .

Alltså jag bjuder inte för att jag vill att dom ska vara med mig, dela glädjen med mig en av mina viktigaste dagar i livet. Utan dom ska betala mitt bröllop..


Tänker jag fel???


Berätta gärna vad ni tycker?


Ps! Vill tillägga att ja tycker de är annorlunda med kalas där folk nollar.


Kommentarer
Lena

Håller med dej, finns ingen anledning att betala för någons bröllop.

2008-10-02 @ 12:35:02
URL:
Lotta Thell

Hej Silla!

Tack snälla du! Och du är säkert lika fin ändå.

2008-10-03 @ 13:42:31
URL: http://lottathell.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: