Alltså!

Skrivet den 2009-02-06 kl 16:16:44 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Jag var inne på ett forum där en hade ställt en fråga.
jag måste bara få skriva ner den här, för jag kan inte förstå mig på folk!
Antingen är jag helt dum i huvudet eller så är denna brud och någa till det!

Jag resonerar som: antingen gifter man sig och står för hela kalaset eller så skiter man i att bjuda folk.
Men att bjuda folk som sen ska få betala för sig tycker jag är helt knäppt..



""""Bjuda vänner men släkten får betala?
Vi har börjat planera ett borgerligt bröllop och tänkte att vi skulle bjuda våra vänner till festen. Nu undrar jag hur jag ska göra med släkten. Jag har en enormt stor släkt som brukar träffas ofta och gärna men jag har inte råd att bjuda alla på middag till bröllopet.

Jag skulle kunna tänka mig att bjuda alla till vigseln men inte till festen men det känns lite dumt eftersom nästa alla i släkten kommer att få resa minst 2,5 timmar för att se mig gifta mig i 5 minuter.

Jag undrar kan jag göra så att jag har två olika inbjudningar där jag bjuder mina vänner på middagen och där släkten får betala om de vill ha middag?

Vad tycker ni? """""

Vad tycker ni läsare här om en sådan sak??????

Ja det finns så många konstiga människor just i bröllopssammanhang.
Tom när ens närmsta gifter sig tycker jag att dom resonerar väldigt konstigt..
Tur vi alla är olika!!!


Kommentarer
haha

Hur sjukt som helst.

2009-02-06 @ 16:59:32
URL:
maja

Å herregud... suck.

lönt leva

2009-02-06 @ 18:13:09
URL:
Eva-Kerstin

Jag bara skakar på huvudet.

Jag tycker det är roligt att det är populärt att gifta sig igen men att börja planera ett år, mer än det ibland före tycker jag är lite hysteri. Det har nästan blivit för stort att ha bröllop. Och andra sidan sett kan jag vända på det och tänka att ett års förberedelse inför bröllopet blir en tid med många prövningar och det kanske är bra att få dem innan giftemålet, lite lustigt.

2009-02-07 @ 09:38:58
URL: http://www.steeperz.com
Eva-Kerstin

Rätt, det var samma sak vi pratade om, så tokigt och roligt det kan bli, förstår att du skrattar.

Om du hade sett mig nu, då hade du fått ännu ett garv. håhåhå







Kram







2009-02-07 @ 17:28:09
URL: http://www.steeperz.com
Anonym

Skulle jag gift mig med MIcke idag, så hade vi bjudit, Men jag hade aldrig. aldrig lagt ner så med pengar som många gör. Jag hade hellre haft de pengarna till en resa eller nåt tuill oss i familjen. Det spelar ingen roll hur ett bröllop ser ut för det är alltid nån som klagar ändå. Maten var god men ful dukning, klänningen var fin men hon fullt sminkad, naglarna var fina men hans slips.....

så jag tycker att man får gifta sig hur men vill o de som tycker annat kan väl hålla tyst eller tala om det som var positivt utan sina men.

2009-02-21 @ 15:31:50
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: