Ångest!

Skrivet den 2009-01-07 kl 22:05:45 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Ångest!


Det finns faktiskt bara en sak jag kan få riktig ångest för och det är att städa.

Jag hatar det, jag ser ingen tjusning över huvud taget i det!

Att det blir rent efteråt, säger många till mig, jaha, men det blir det när jag hyr in en städerska också! Då blir det rent, hon är glad för att hon tjänat en slant, jag e glad för att det är fint och jag sluppit göra det.

Men min städerska verkar inte orka ta sig till mig längre, så jag måste städa själv.

Så vad jag e ute efter här: Hur ska jag gå till väga för att sätta igång?

Hur ska jag göra för att tycka det är roligt?

Varför har man inte leka städerska dagen, en kompis eller flera kommer hitt och vi leker, att ni är städerskor ( lokalvårdare som det så fint heter) och jag är er chef och sitter på kontoret och pratar med folk som vill ha städa hemma hos sig!

Eller ni städar o jag ser till så kaffet är varmt, pratar lite anmält med var o en medans ni städar. Tänk så roligt vi hade haft det, jag hade varit super glad av att få leka med er, prata mer er, fika med er, och ni hade tyckt det var roligt att se mig så glad.


VEM VILL LEKA STÄDERSKA?????


Kommentarer
Lena

SKÄMTAR DU!!!!!Jag älskat att städa.Kanske är det det jag skall göra när jag kommer ner....men inget bossande eller påhejande TACK!Du ska ut och träna under tiden hihihi.Betalningen är en go ostbricka och några glas rödvin.Vaniljmuffins och latte går också bra hehehehehehe.



Smaka på den pralinen-jag är som en virvelvind när jag kommer igång ;-)

2009-01-08 @ 08:45:07
URL:
Sabine

Jag tycker det är roligt att städa......HOS ANDRA!! Vi kan ju bara hjälpas åt;)hihi

2009-01-09 @ 19:07:10
URL:
Anonym

Jag tycker det är roligt att städa......HOS ANDRA!! Vi kan ju bara hjälpas åt;)hihi

2009-01-09 @ 19:07:58
URL:
Anonym

Jag tycker det är roligt att städa......HOS ANDRA!! Vi kan ju bara hjälpas åt;)hihi

2009-01-09 @ 19:08:24
URL:
maggan

Jag tycker det e ok att städa. Hade för längesen en kompis som hade tid att hjälpa mig och älskade att städa, men tyävrr har hon fått sitt andra barn nu (för 2 år sen)och har ej tid att städa hos mig.

Ps hon heter Sandra.

2009-01-09 @ 20:58:33
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: