40år

Skrivet den 2009-07-05 kl 00:37:34 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Satt nu ikväll o tänker på hur jobbigt jag tycker det är att växla från 39 till 40.

Har faktiskt inte tänkt på det alls, utan mer festen jag kommer ha.

Men idag frågade Krille mig, trivs du bättre med livet nu mamma eller när du var ung, eller yngre.

Vadå e jag gammal liksom? Tänkte jag, men jag blir ju 40 i år.

Det tog ett tag innan jag svarade sen sa jag: Krille jag trivs mycket mer med mitt liv idag än förr.. Bara att jag haft 2 tuffa år. Men Jag kan inte säga att jag inte trivs.


Under kvällen nu satt jag o tänkte, att jag ser ju inte mig själv som gammal.

Jag tycker jag är ung, tills jag tittar mig i spegeln, Gråa hår, vikten som jag inte får ner ( för att jag inte har någon karaktär ) rynkorna vid ögonen.

Orkar inte springa efter eller med barnen.


40, 40 , 40 låter så gammalt, När jag fyllde 30 bestämde jag mig för att den dagen jag blir 40 ska jag : Så hade jag skrivit ner en hel lista på saker jag skulle ha gjort.


Vet ni, Inget hade jag kunnat stryka på den listan. ( om det inte händer mirakel grejor till Nov)


En av mina bästa vänner, fyller 30 år denna månad. 30 mmm den siffran smakade gott.. Jag minns min 30år dag som om det var för 1 månad sedan.


Kommer jag skriva så om min 40års dag den dagen som jag fyller 50...


Kommentarer
Kris Barbro

Ja fy fan... det blir fan inte bättre, lättare eller roligare. Man får helt enkelt försöka glömma det, för när det kommer till kritan så är man inte äldre än man själv känner sig och ingen bryr sig, mer än du själv. Så glöm alla MÅSTEN när du är i en viss ålder och gör bara det du själv vill och tycker är kul.

2009-07-05 @ 01:06:27
URL:
Miss S

mmm..japp..måste instämma med barbro...vill tillägga att du inte ser ut som om du skulle fylla 40 år...och vill du se yngre ut än vad du gör och inte ha så många rynkor så e det bara att sluta röka, motionera och äta rätt men så klart synda då och då...annars har man ju fan inget liv...de grå håren kan du ju bara färga:)...så sätter du igång med de råden du fått så kommer du att se ut sm 40 år när du e 50 år :)...lycka till

ps...hur går det med körkortet???

2009-07-05 @ 02:39:10
URL:
D

Asså Arne-Anka säger allt på bilden....

2009-07-05 @ 10:43:30
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: