Kramar

Skrivet den 2009-07-10 kl 22:07:05 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink


Klippet lånat av E-Ks blogg


Kvinnor mår bättre av kramar. Sägs det! "" Då gäller det inte alla kvinnor)


Hur är ni när det gäller kramar?

Själv hatar jag att kramas, förstår liksom inte vitsen med det.

Klart jag kramar mina barn, ( ja andras barn med) mina vänner i mellan åt. Jag kramas med D. Men jag gillar liksom inte att kramas.


Hej!! Och så ska man kramas... Alla som känner mig väl vet att jag inte är glad för det.

Men visst gör jag det, jag menar kommer det fram någon till mig som vill kramas klart jag ger dom en kram, Men ingen varm kram alls, utan en snabbis kram.


Jag tycker inte om att sitta super nära någon i soffan i heller. ( jo mina barn) får gärna sitta i knäet på mig eller nära mig,( kom Krille o sätt dig i mammas knä) men ingen annan. Då sätter jag mig hellre på golvet än att behöva sitta nära någon så knäna, låren möts.


Fötter ska vi inte tala om, det är det äckligaste som finns.

Ja jag kan inte förstå hur man kan jobba med andras fötter. Jag förstår inte hur man kan massera andras fötter eller pussa någon annans fötter.

Inga andra fötter får röra mig. Jag äcklar mig på fötter.


Hur kom jag in på fötter när jag tänker på kramas, kanske e fobi bådeoch.


Nej berätta gärna om hur ni är med kramar ja ni kan väl ta in fötter med.


Kommentarer
Anja

Tycker nog oxå det är lite småjobbigt att krama personer som inte står mig tillräckligt "nära" för att jag ska vilja krama dem. Annars gillar jag att kramas. Älskar att kramas m barnen o Daniel. Och jag kramar mina vänner när vi träffas, men att krama en gammal gymnasiekompis för att vi möts på stan. Tycker det är underligt. Varför liksom?



Borde finnas något mellanting. Skaka hand är ju urtöntigt och krama är "to much".



Fötter, urk...



Daniel vill att jag ska rensa hans tånaglar, klippa och FILA dem OCH fila hans fötter. Jag har hellre maginfluensa (nästan) och då är maginfluensa något jag VERKLIGEN har fobi mot.



Förr gjorde jag det, du vet, filade, klippte och hade mig. Korkat nog! Du vet när man är nykär och vill visa att man minsann är BÄSTA flickvännen nånsin ohc kommer bli en perfekt fru.



Daniel kallar det falsk marknadsföring. ;-)



Jag kallar det kvinnlig list!



(Det kostade på, kan jag lova. Ryser när jag tänker på det) :-D

2009-07-10 @ 23:20:01
URL:
Miss S

hheheh..ja jag känner igen dina kramar...en snabbis ..typ klappkram med en arm...nästan att du inte rör vid dem:)...jag älskar kramar...men så klart inte från vem som helst..sen så blir det ju olika kramar beroende på vem det e...den skönaste kramen som jag gillar är när man är nära varandra med nån man tycker om (en vän, familje medlem, älskade eller en arbetskamrat) och smeker eller blir smekt på ryggen långsamt...svårt att för klara men det är en härlig, skön och avslappnande känsla som e rogivande och man känner ett lugn...oxytocinet flödar i kroppen..ett välbefinnade helt enkelt

2009-07-10 @ 23:28:52
URL:
Miss S

jag gillar inte fötter precis men har ingen direkt fotfobi...tar endast i fötter som e så gott som välvårdade..barnfötter har jag inga problem med...fotsvett örk...usch...man bör helst ha strumpor på sig om deras fötter ska röra vid mig...men dör inte..så känge det inte e hud mot hud...men vet att du har värsta fotfobi hiihihih

2009-07-10 @ 23:39:13
URL:
E-K

Jag har haft svårt för kramar förr, kramades aldrig hjärtligt mer än med Stig odh mina barn (det fanns en orsak förstod jag senare) och då började jag KUNNA kramas.

När Stig hade dött, några månader efter kanske behövde jag så mycket ömhet att vem som helst jag stötte på som jag visste vem det var så sa jag (om individen inte själv tog initiativet) GE MIG EN KRAM jag behöver alla kramar som jag kan få. Jag liksom bara hade lärt mig ta emot.



Kram på dig Silla (hihi)

2009-07-11 @ 02:22:10
URL: http://www.steeperz.com
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: