Money talks

Skrivet den 2009-07-01 kl 22:22:02 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Brukar ni drömma er bort? I så fall vad drömmer ni då?


Själv har jag alltid drömt om att vinna 1miljon på lotto typ.

Jag vet det är inga stora vinster ( super stor egentligen) men jag vill ju vara realistisk. ( hahaha, hur man nu kan vara det med att drömma sig bort)


När jag har tråkigt, så kan jag sätta mig och skriva ner vad jag hade köp och gjort för pengarna.

Ibland blir listan specificerad allt står utsatt men ibland liksom står det bara.


Resa 50.000kr

Kläder 10.000kr

Räkningar 50.000kr

Körkort 15.000kr

Bil 50.000kr

Huset 100.000


Idag är en sådan dag som ja suttit o skrivit en lista först på 1milj.

Sen vakande jag till och sa till mig själv..

Okej vi tar 200.000kr..


Vet ni att jag hade varit den lyckligaste människan i hela världen om jag hade haft 200.000kr.

Tänk och vakna och det finns på kontot, vilken dröm. ( ja jag vet att det aldrig händer) men så underbart det hade varit.


Ni vet han som plockade ut från uttagningsautomaterna massa pengar utan täckning från sitt konto. Hade det hänt mig så hade jag stått där hela natten. Ja jag erkänner att jag ahde kunnat göra en sådan sak och mått skit bra.

Han försvann, men har kommit tillbaka och anmält sig till polisen.


Jag hoppas verkligen att han gömt pengarna o sen när han kommer ut ( för han lär väl få ett straff ) kan leva gott.

Ja för dom pengarna han tog ut kan jag med sitta i fängelse 1år. Ut efter halva tiden och ha en massa pengar.

Det känns ju ändå som om man sitter i ett fängelse, men utan pengar när man är fattig.


Vad hade ni gjort?? Hade ni plockat ut? Eller är ni så ärliga att ni hade ringt banken och sagt att det är fel ???

Berätta gärna vad ni drömmer om??


Så nu ska jag fortsätta drömma, fattar liksom inte hur rika gör, vad drömmer dom om?

Mer pengar eller vad?


Ja hälsan är viktigare säger många, idag vet i fasiken det. Min hälsa håller på att förstöras för att jag e fattig. Då måste ju pengar vara bra för just min hälsa.

Jo jag kom på att det hade det varit, jag hade mått super, mina gråa hår hade blivit bruna igen. Jag hade gått ner i vikt för att jag hade sprungit ute i affärer jag hade sovit gott för att räkningarna hade varit betalda.

Så för mig är pengar viktigare än hälsan.


Glömde skriva, att ibland önskar jag att tänk om 200.000 st hade skänkt mig 1kr var.
Ja då hade jag kunnat vakna med 200.000kr på kontot och varit över lycklig..


Kommentarer
Miss S

är det mina pengar som ligger där som du e skyldig mig?

2009-07-01 @ 23:13:59
URL:
Silla

Japp men inte alla, låt mig snälla behålla några.

2009-07-01 @ 23:42:59
URL:
Miss S

ja ok...du får hälften..och resten vill jag ha nåt i utbyte...en km/tusenlapp...ok?

2009-07-01 @ 23:49:53
URL:
Lena

Mej är du inte skyldig men jag vill ändå ha några där i från.

Kram Lena

2009-07-01 @ 23:50:05
URL:
Silla

Miss S allt för dig..



Lena, klart där e så många så du kan få några st därifrån.

2009-07-02 @ 00:02:48
URL:
Miss S

haaaaaaaallllååååå....delar du ut mina stålar utan att fråga mig???

2009-07-02 @ 00:04:04
URL:
Anonym

2009-07-02 @ 00:06:25
URL:
Silla

Miss S, dom är inte riktiga men det kanske Lena tror, så klart hon får.. Annars hade jag ju frågat dig..

2009-07-02 @ 00:07:10
URL:
Miss S

jaha..jajja..ok då

2009-07-02 @ 00:07:52
URL:
E-K

Jag bekräftar dig Silla. Det är vad man ÄR I SJÄLV som är störst, det går aldrig att jämföras med någon eller något annat. Även om huvudet kan göra det så är det ens egen situation som påverkar livet. u blev jag nog lite klyddig men jag tror att du fattar.



Bamsekram

2009-07-02 @ 09:53:16
URL: http://www.steeperz.com
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: