Kollo

Skrivet den 2009-06-29 kl 23:27:09 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink


Så här såg stugan ut från Barnen By.

Linn ska ju på kollo på onsdag. Ohh va jag är avundsjuk.

Jag älskade kollo när jag var liten ( 5-6an) Var som bäst.

Alla bus man hittade på, alla lekar ja Allt med kollo faktiskt.


Tänk om det funnits vuxen kollo. Där man inte fått röka eller dricka.

Va roligt, då hade mitt barnsliga jag kommit fram och man hade smitit ut och tjuvrökt, smyg druckit och en massa annat hyss...


Har du varit på kollo??? Berätta om ett minne från kollo!!


Jag ska ta en av mina här:

( typ så här, så tittar man ner i hålet kan man se mycket)

Jo, vi hade ju ute dass, så busig som man var. Så skulle vi jag o Camilla.

Flytta på hinkarna så alla skulle bajsa o kissa på golvet.


Dassen var i ett eget hus, en bit från just huset man sov i.

Det fanns 3 dass på ena sidan och 3 på andra sidan. Sen kunde man gå i mitten där och flytta hinkarna.

Så osmart man var så gick jag o Camilla in där och flyttade på hinkarna.

Vi hörde att någon kom in på ett av dassen, vi dog ju nästan av skratt.

Ja 100% hörde dom oss skratta o fnissa men det fattar man ju inte när man är liten.

Jiiippiii det var en ledare som kom in, på ledarnas dass.

Ja v dog nästan av skratt, Ledaren satte sig och bajsa o kissa.. Ja ni kan ju inte förstå hur roligt vi tyckte det var att bara se röven  på ledaren och se bajset trilla ner på golvet.


Ledaren torka sig när han var klar o gick ut.. Efter en stund sticker vi där ifrån. Vi vill ju inte alls bli upptäckta ju.


Det var dags för middag, alla sätter sig tillsammans. ( man åt ute) innan man fick börja ta. Hör vi ledaren säga: Silla o Camilla

-Ja

- Ni kan gå och skura dasset innan ni får någon mat.

- Va?? Varför det?

- Sluta jag såg era skor när jag skulle sätta mig..

Så ni får faktiskt själv skylla er, iväg och städa. Alla skrattade.

Något som var så förbannat roligt, var inte roligt längre. Vi jag o Camilla skulle plötsligt skura ledarens bajs från golvet.


Kommentarer
E-K

Oj vad du blev nostalgisk när jag berättade om Vomb. Härliga minnen, man kan bli full av skratt.

Ja, jag var på kollo i Immeln 5 somrar i rad, mitt största minnen så här sopontant är "stora stenen" i skogen som vi döpt om till "kärleksstenen" och gissa varför.



Kollo-kramar från mig

2009-06-30 @ 10:26:52
URL: http://www.steeperz.com
Barbro

Jo jag lärde mig en hel del på kollo, bla att rabbla alla kondomnamn som fanns på marknaden. Så det kunde jag som rinnande vatten....black jack, näkken, tjosan osv.



Sen fick jag lära mig att kroppen blir ganska så svullen när man slår någon med brännässlor.



Sen fick jag lära mig att det var kanske inte så smart att gömma sig inne i skogen för att få äta sitt godis ifred, då man samtidigt blir tömd på blod av myggen.



Eller att hoppa från höga trampoliner utan att hålla ihop benen när man landar i vattnet.



2009-06-30 @ 18:30:31
URL:
Miss S

hahhaha.. skrattar som fan...ja barbro det måste ha svidit en hel del...låter som ni två har haft skit kul och många roliga minnen...jag har hört en hel del bus som ni har hittat på..tyvärr har jag inte haft det nöjet att åka på kollo så jag e lite avis på er...så istället skickade iväg mina barn så att de inte skulle gå miste om samma sak som jag...men håller helt med dig silla...att det skulle ha funnits ett vuxet kollo:)

Ps. man kan hyra stuga i hästveda eller kanske ska säga hästsveda hehhehe

2009-06-30 @ 18:42:55
URL:
D

Barbro jag undrar,, borde inte svullnaden ha lagt sig nu? eller den sitter kvar hela livet?

2009-06-30 @ 21:21:50
URL:
Silla

D va du var rolig, svullnaden kommer efter ca 28-30år.. Fattar du väl...



Miss S: Ja där missade du faktiskt mycket.



Barbro: Kondom namnen lärde jag mig aldrig ( ja jag lärde mig aldrig att det fanns kondomer) ;-)

2009-06-30 @ 22:18:06
URL:
maggan

Jag ringde på kollo igår, så sa hon: Hej hej mamma jag saknar dig, men vi har disco så jag måste lägga på, hejdå.

Öh, ja, okej, hejdå, sa jag.

Så skönt, så vet man att hon har det bra, när hon inte har mer tid till oss här hemma.

2009-07-04 @ 10:41:30
URL:
Miss S

läste en artikel idag om någon som hade en glömt ett 6-årigt barn på ett hotell...de hade stannat för att fika..hur ansvarsfullt e det?...hmmm..har ett svagt minne när min äldste son var på kollo med sillas...silla med vänner och släkt var på besök på kollot...jag frågade snällt om det gick bra att de plockade med min son när hon ändå hälsade på där...inga problem sa hon...ja det var väl inga problem...han fick snällt åka med till stora badet..fick väl lite glass godis kanske lite mat...ja så var det dax att ge sig iväg...ja de åkte iväg i sina bilar....och en bit från badet så undrade väl någon i vilken bil min son satt...ja resten kan ni väl räkna ut själv...

2009-07-04 @ 17:31:47
URL:
Silla

Nej så var det inte, utan vi glömde honom vid stugan innan vi skulle äta glass. Så där fanns ledare o alla andra barn..

Men jag vet det var väldigt pinsamt...

2009-07-04 @ 18:29:32
URL:
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hade hans mamma varit där och inte lämpat över ansvaret till någon annan så hade det kanske aldrig hänt.............................

2009-07-04 @ 18:32:16
URL:
Miss S

så då betyder det att du inte litar på nån annan som ska "ta hand om" eller "passa" dina barn...som tex kollo , skolresa osv ...eller du kanske menar att silla var olämplig för att se till nån annans barn?..förstår om du har svårt att sova på nätterna...stackare du måste ligga och grubbla hur det ska gå för dian barn i skolan och på dagis...och de e ju främmande människor...nu tycker jag du inte var så snäll mot silla...vill bara tillägga att jag tog med hennes son till stora badet...så han kunde få lite gott och blandat...glömde inte honom



silla hehhe..jag skrattar var gång jag tänker på det ...så tokigt det blev...

2009-07-05 @ 02:58:36
URL:
maggan

Usch, det var jag som körde ifrån honom. Jag får skylla på att då hade jag inga egna barn och kunde inte räkna. Nu kan jag räkna till två iallafall.



Ps, men det var Sylwia som skulle hämta han.

Sen var jag ung också och hade fullt upp med att ragga på kolloledare och kolla min sminkning och då känndes inte andras barn så viktiga :)

2009-07-05 @ 15:04:28
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: