Positiv eller Negativ

Skrivet den 2009-06-29 kl 10:40:52 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag kan jag inte jobba, Mysan hade feber idag när jag skulle lämna henne på dagis så hon fick stanna hemma med mig.
Har ringt massa samtal idag som var viktiga. Inga roliga men ett måste.
Jag hatar att ringa samtal, Va tänker ni, du som älskar att prata i telefon. Du som jobbar med telefon.
Ja ändå hatar jag att ringa runt och fixa en massa.

Idag kommer min hatlista.

- BETALA RÄKNINGAR ( men när det är gjort är det skönt)
- Ringa samtal, läkare, myndigheter mm
- Städa ( ett måste man jag hatar det)
- Hänga tvätt ( då ska ni veta att det har jag älskat förr)
- Vara så här fattiga som vi är just nu. ( 14kr på kontot är riktigt nice NOT)
- Mens som jag haft nu i över 9 veckor ( ja jag har ringt läkare idag)

Nej men ohh va negativ jag blev då...

På tal om negativ, jag vill gärna veta hur ni ser på mig, jag vill att ni är ärliga.
Jag sa till D här om dagen att jag är en väldigt positiv tjej, ja jag trodde han skulle dö av skratt.
-DU! sa han
Nej du Silla, du är väldigt negativ, du sa till mig en gång. Att du ser lösningen i allt. Det gör du säkert men alltid på ett negativt sätt. Du är väldigt negativ. ´

När jag började tänka efter så har han lite rätt i mellanåt, men jag vill ju inte tro det.
För jag ser mig själv som positiv, men jag e ju så van vid att få negativ respons från alla håll känns det så jag går in med att vara negativ direkt.. Ja svårt att förklara...

Men hur ser du mig ????? Va ärliga...



Kommentarer
Barbro

Vet inte om man vågar vara ärlig här, lite känsligt att prata om människors negativa sidor.....men om du måste veta så kan jag hålla med om att du är en positiv människa i grunden men att ditt liv har gjort att du faktiskt går in i nya situationer med en ganska så negativ inställning. Du är van vid att allt går åt helvete så du förväntar dig det liksom. Det är en gåva att kunna gå in i nya situationer med ett öppet sinne och en positiv inställning, det är få förunnat. De flesta av oss har vårt bagage med oss, och fastänn vi vill vara positiva och förväntningsfulla så kan det vara svårt. Men ett stort steg på vägen är att faktiskt vara medveten om det, för det är först då som man kan förändra sitt beteende.....lycka till!!!

2009-06-29 @ 17:16:30
URL:
jane

hehe tack så mkt för kommentarerna..särskillt den om tavlorna=)

2009-06-29 @ 17:49:13
URL: http://gumpen.blogg.se/
Silla

Hehe Bara du Barbro som svarat...skrattar...



2009-06-29 @ 21:01:55
URL:
Maja

Du förväntar dig inte alltid helvete, du gjorde det inte om bostade i mö mm.

du är positiv men också realistisk.

Skulle inte klassa dig som negativ.

2009-06-29 @ 21:22:56
URL:
Miss S

tänker inte gå in på detaljer här..utan tar det med dig öga mot öga...men vill bara säga att jag inte ser dig som en negativ person..utan tvärtom...du ser ljus i allt och ibland undrar jag hur du kan vara så glad när världen nästan rasar framför dina ögon...jag beundrar dig...du är en sann överlevare...men så klart så har vi alla våra stunder där vi är negativa...lite beroende på vilket humör man e på...sen så vet du att jag e så pass ärlig att jag säger till dig när jag tycker att du har en negativ inställning till vissa saker som ibland förvånar mig...men skulle kanske säga mer att du är envis inom vissa saker för att du tror att saker o ting inte kommer kunna fungera...ibland måste du släppa saker och våga och vara mer konsekvent och inte så blödig...du vet nog vad jag snackar om och syftar på...många kramar

2009-06-30 @ 19:15:07
URL:
D

http://www.youtube.com/watch?v=OfXkt6Wn0Bw&feature=related

2009-06-30 @ 21:54:59
URL:
Miss S

nauw..så uppiggande och så söta de e...

2009-06-30 @ 23:27:10
URL:
Silla

Nämen så gulligt av dig o sätta ut en sådan gullig låt...Amen du e ju bara för söt och för gullig o bäst i hela världen..

( får jag nya kläder nu då)

2009-07-01 @ 12:37:30
URL:
Miss S

hhehe ..räcker det lilla för nya kläder silla??

2009-07-01 @ 19:39:00
URL:
Silla

Miss S Nej jag tror inte det för jag har inte fått något svar..

2009-07-01 @ 21:54:52
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: