Släktforskning

Skrivet den 2009-06-23 kl 00:05:30 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Så lustigt det kan vara.

Tänkte på det ikväll, jag har 2 halv syskon från min sk pappas sida som inte bor i Sverige.

Jag känner inte dom, vet knappt vem dom är och dom känns helt främmande för mig.

Men idag slog jag på mitt efternamn och då kommer en av dom upp på facebook.

Då fick jag känslan: Ohh där på skärmen är min halvbror som jag inte känner alls.

Så nära men ändå så långt ifrån.

Visst är det konstigt att en som egentligen ska betyda så mycket för en finns på skärmen men finns ändå inte och som faktiskt inte betyder ett skit för en.


Är man känslokall då?? Jag menar jag har mina 2 brödrar o mina 2 systrar som betyder allt för mig närma mig. Men ändå har jag 2 till som inte betyder ett smack...

Mina nära vänner betyder t.o.m. mycket mer för mig.

Ja riktigt konstigt kändes det i allfall.


Har ni hittat någon släkting till er nu när Internet finns???


Kommentarer
D

Alltså jag har för mig att jag har hört talas om att en av dina tjernobylbröder har varit i sverige, och var det inte så att han fick en one-way ticket tillbaka...???????????? ha jag garvar för mig själv när jag tänker på det... Barbro är såååå cool... Helt iskall... Så rätt... Barbro är min idol.....

2009-06-23 @ 22:02:00
URL:
maggan

Man väljer inte ens familj, man väljer sina vänner. Så jag tycker inte man måste gilla sina syskon, man har ju inte valt dem, man har bara fått dem.

2009-06-24 @ 12:37:32
URL:
maggan

Och eftersom jag har träffat din ena bror så tycker inte jag att det är ett dugg konstigt att han inte betyder ett skit för dig. :)

2009-06-24 @ 12:38:55
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: