Topless i Badhus??

Skrivet den 2009-06-26 kl 23:31:19 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Kvinnor i Malmö får bada topless i badhus.

Men vill man liksom det??? Är det jag som e helt sjuk som tycker att det är vidrigt, jag kan inte se mig själv gå runt i bikinibyxor och bar överkropp på ett badhus.
Eller träffa på grannen och hälsa och prata om dom fina blommorna i trädgården med pattarna hängande i luften och där står hon med sina pattar hängande i luften..

Nej jag tycker det är vidrigt och har alltid tyckt..

Sen kan ja inte förstå dom som ligger i sina trädgårdar o parker med pattarna i vädret, och faktiskt inte dom på stränderna i heller, som står upp pattarna hänger och så packar dom upp sin matkorg och delar ut mat till sina barn.

Ja vad tycker ni om det ???

( Nej dennis här kommer ingen bild på bröst)

Kommentarer
D

Jag är mycket glad att sådana löjliga regler som att man inte får bada och sola med juverna ute försvinner. Det är ett stort steg framåt för ett friare samhälle.. Att just detta förbudet har hävts anser jag vara viktigare än att man tar bort ipred lagen och fra skitet tex..... Det borde få vara en förbannad rättighet att få vara naken var man vill och när man vill.........Nu måste jag till badet och se till att alla kvinnor utnyttjar sina rättigheter................

2009-06-27 @ 09:21:14
URL:
maggan

Jag tycker det är upp till var och en. Det är ju frivilligt, om man tycker att man har fula bröst så får man ju ha bh på sig. Men vill man sola brösten och inte skäms över dom så kan man visa dom.

Det är ju frivilligt med att titta också, så ser man ett bröst man inte vill se så tittar man bort, så gör jag när någon äter banan hahaha

2009-06-27 @ 10:37:41
URL:
D

Jaha nu har jag varit på badet och försökt få alla kvinnor att utnyttja sina rättigheter vilket har medfört att jag inte längre är välkommen på malmöstads olika badställen så jag överlämnar ansvaret att föra kampen vidare till någon annan....

2009-06-27 @ 10:46:00
URL:
Silla

Maggan va snuskig du är börjar blanda bröst med bannan.. Varför tänkte du på bannan när vi disskuterar bröst??

Jo för du vill att bannenen ska vara fri på badet också va???

2009-06-27 @ 10:55:01
URL:
D

Ja maggan tom jag kan tycka att man inte "smaskar banan" på badet... (om man inte smyger in i något buskage så ingen ser det)

2009-06-27 @ 10:57:19
URL:
Silla

Dennis har verkligen missuppfattat topples i badhus.

Han tjatar här hemma att jag borde ta min rättighet och gå topples hemma nu när man får.

Ja att jag helt enkelt ska passa på..

2009-06-27 @ 11:11:02
URL:
Miss S

jag måste säga att jag är ganska öppen av mig..då enligt mig själv...men tycker att det är fel på badhus...för det första så tror jag att de som vill visa upp sig är antingen narcissiter eller homo eller ev. bi....men de tänker inte på att det kommer fler äckel och svin till badhusen och att spermieantalet kommer att öka i vattnet....vi är långt ifrån stenåldern nu för att det ska verka normalt...tänker inom alla kulturer..där visa inte ens får visa sitt hår eller tom ögonen ...och visa män som går på badhusen...jag och alla äckliga runkegubbar och pedofiler och även våldtäcksmän som kommer att lura i ett hörn...sen att välja att inte titta..lite svårt..när man e instängd i ett badhus.. inte som på stranden där man kanske kan ta sitt pick och pack och lägga sig lite vart man vill...ja, jag glömde säga att en kategori till är ju de som är singlar och desperata och att det e deras sista utväg...ge dem två dagar i veckan där de kan få badatopless...så kan man se hur många och vilka som tar sig dit

2009-06-27 @ 12:41:58
URL:
Miss S

frågade min yngste son vad han tyckte om det här med topless på badhus...först sa han vet inte...men såg på honom att han hade sina funderingar...så sa jag säg vad du tycker e positivt och vad som e negativt..det negativa var: såna gamla tanter med äckliga bröst (hans blick var inte att leka med) och det positiva frågade jag...då log han bara..

2009-06-27 @ 14:05:20
URL:
D

Miss S nu är du så där inskränkt och har förutfattde meningar om folk igen.....

2009-06-27 @ 14:26:31
URL:
Maja

Egentligen tycker jag det är upp till var och en kvinna men dessvärre kan småpojkar (10-11 år) bli tända av att se bröst och hela paketet står givakt, vilket är opassande. Intimitet är ngt privat och ska inte skyltas enligt mig.

2009-06-27 @ 15:08:15
URL:
D

vad är detta ??? är det bara jag som förespråkar nakenhet???? Som man med en hjärna som en 10-11 åring så kan jag säga att det är mycket olämpligare med en bikini överdel som man kan fantisera om hur brösten ser ut där under... Jag kan av egen erfarenhet berätta att man får en bild av hur dom ser ut, men sen när byglar och allt tas bort så raderas den bilden ganska så snabbt.. Så dölj inget för barnen visa dem verkligheten och kasta toppen...

2009-06-27 @ 16:06:58
URL:
Barbro

Släpp pattarna loss, det är vår.........!!!!!!!

2009-06-27 @ 18:02:53
URL:
Silla

Barbro: Jag gorde som du sa men ingen uppskattade det..( förutom D )

2009-06-28 @ 15:43:01
URL:
D

Ja ochdet räcker tycker jag

2009-06-28 @ 15:45:38
URL:
Anja

Haha jag visste inte ens att det var förbjudet!



Seriöst kan jag inte fatta att något som att gå naken FÅR vara förbjudet. JO, på stan lixom. Det är ju lite uppseendeväckande, men ett par bröst.



Är ju det vackraste som finns! Tuttar!



Tittar mkt hellre på tjejer än på killar. De är mkt mer estiskt sköna att titta på även om jag aldrig tänt på en tjej.



Bröst rules!



Själv har jag nog alltid varit en topless-brutta (ja inte nu då efter tre barn som ammats och när jag gått upp sisådär 30 kg i vikt). Men hemma i trädgården solar jag definitivt topless. Ju mindre fula kanter från bikinin, desto bättre. Inte f..n ska någon bry sig om vad jag gör i min egen trädgård.



Och att slänga upp pattarna över matsäcken när man är på stranden o ger barnen mat, hehe. Ja det skiter jag totalt i. Dom har för sjutton FÅTT MAT DIREKT UR dom pattarna en gång i tiden så mat som mat ;-)



Tror inte att speciellt många kommer att gå topless i badhuset även att förbudet upphävts om jag ska vara ärlig. Själv kommer jag inte att göra det även om jag alltid gjort det på stranden.



Skulle ärligt talat kännas skumt och "opassande" även om det inte borde göra det.

2009-06-29 @ 03:09:23
URL:
Anja

tror inte mina barn hade reagerat heller. De kommer in t mig varenda morgon och bakar bullar m mina tuttar och bröd m min mage och bråkar vem som ska ha vilken tutte att baka med, så dom verkar mest se på mina bröst som några bulliga, mjuka, degklumpar som man kan göra bakverk utav.



Alltså äcklas dom nog inte ifall "bullarna" hänger ner i matlådan heller ;-) hehe

2009-06-29 @ 03:12:53
URL:
Anja

2009-06-29 @ 03:13:09
URL:
Anja

J...la inlägg som skickade iväg sig självt.



Fatta att jag sitter uppe o skriver i din blogg och klockan är kvart över tre på "morgonen". Hur ska jag komma upp i morgon?

2009-06-29 @ 03:13:55
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: