Dagarna går

Skrivet den 2009-03-02 kl 21:27:16 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Dagarna har gått, och vi har tagit våra promenader. Men Lördagen o söndagen blev det röj i trädgården med.

Vi fick en massa gjort så nu e det tippen nästa.(regna för mycket idag för att köra o sortera på tippen)


D har brutit svanskotan, det gjorde han när han åkte pulka. Idag var han tvungen att gå till läkaren och då fick han svaret: Det är brutet, vi kan inte göra något, ät tabletter. Men vet ni han hade med sagt att  din fru måste ta hand om dig på alla vis, och du måste dricka whiskey för det hjälper så otroligt bra..

Klart man ska göra som doktorn säger, och när jag frågade ska jag ringa doktorn och fråga vad han sagt, sa D lita på mina ord stumpan och tittade upp mott taket.

Ken kom springande och frågade D vad är det?

Medicin sa D, och snälla Ken skulle jag glömma dricka det så påminn mig för det är jätte viktigt att få i sig det!


Tack för mig idag!


Kommentarer
THE D

Jag har aldrig sagt att du skulle lita på mig. Jag sa att du skulle ringa till palle, micke eller ove och fråga dem om det inte stämmer att man kan få en sådan kur av doktorn.. men om jag ska vara helt ärlig så sa doktorn kanske bara att jag skulle ta anti inflammatoriskt hehe men jag tyckte att det kan väl inte skada att ta en och annan wiskey och bli lite uppassad på köpet.......

2009-03-03 @ 18:41:21
URL:
sabine

Alltså jag tror helt o hållet på The D. Palle kör samma medicin när han r sjuk...och frisk också för den delen!

2009-03-04 @ 21:30:23
URL:
Jeanette

Kan tala om att det INTE hjälper. Anders provar varje gång han är sjuk och han blir bara sämre och får ta ännu mer medicin. Jag blir alltid frisk fortare än honom.

2009-03-04 @ 22:47:27
URL:
THE D

aha Anders provar bara när han väl är sjuk det är nog därför han blir sämre och sämre man ska nog köra som palle istället... Det kan ju inte vara fel att helgardera med medicin även om man inte är sjuk... Tackar palle för allt forsknings arbete han har utfört i ämnet och tack till Sabine för att hon delar med sig av allt hårt arbete palle har utfört..

2009-03-05 @ 16:45:30
URL:
MAGGAN

Jag skäms att skriva detta, men när Micke skulle opereras i knät i Feb, så skickade jag med min pappa (Owe) så att han skulle höra vad doktorn sa.

Men det Micke sa stämde, det kunde pappa intyga och det kändes så bra, för då vet jag att Micke inte försöker lura mig.

Doktorn sa att han måsye dricka 6-10 öl på helgen samt grogg eller Whiskey. Sen skulle han inte anstränga sig tex damsuga eller diska. Men 1-2 gånger i veckan var det bra om han gick på match så knäet fick träna lite. Ölen skall helst nån annan handla till honom, men om han gjorde det själv så fick man se det som träning och då behövde han vila dan efter.

Jag hade nog inte trott på Micke om han sagt detta själv men i och med att Owe vad med så vet jag att det stämmer.

Nu i efterhand så vet jag att det stämmer, eft Micke nu är frisk.

2009-03-18 @ 12:31:59
URL:
Silla

Okej Maggan, jag ska skicka med Qwe nästa gång med The D, för honom litar jag med på och intygar han vad doktorn säger så tror jag på det...

2009-03-18 @ 22:44:27
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: