Visste ni att

Skrivet den 2009-03-11 kl 19:33:15 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Visste ni att vodka kan dunsta bort? Eller att man ska tvätta penslar med vodka?

Jo då, för häromdagen hade vi gäster, killarna satt o drack "lite" whisky, så jag blev sugen på en drink.
När jag bad D att gå ut o hämta en flaska så kom man med en massa svar för att slippa.
Tillsist gick jag ut själv, men där hittade jag bara toma flaskor.
Men D förklarade för mig att några flaskor hade avdunstat för dom har stått för länge och några hade han tvättat sina penslar med, DYRA PENSLAR då alltså..

Ja sen kan jag tilllägga att D har Owe som idol, han vill vara som honom, så Owe vet nog att man ska tvätta sina penslar med vodka. Ja Palle visste det..

Så nu vill jag berätta det för fler som kanske har penslar som behövs tvättas..

Jag fick nöja mig med Kaffe den kvällen...

Kommentarer
Eva-Kerstin

hihi, jaha man lär så länge man lever. Du kunde ju slagit lite whisky i kaffe, det "e la gött"

2009-03-12 @ 11:51:40
URL: http://www.steeperz.com
sabine

Amen det kunde hon inte heller...för där var ingen whiskey kvar!!!! (tomma, stavas med 2 m)

2009-03-12 @ 18:48:36
URL:
Silla

skrattar,,, kan du inte bli min svenskt läraret???

Snälla Sabine... jag ber dig...





Såsant så...där fanns inget kvar..

2009-03-12 @ 19:19:54
URL:
sabine

LärareT?

2009-03-13 @ 20:08:17
URL:
Silla

ja, läraret..

2009-03-14 @ 17:42:42
URL:
The D

Amen säger man i kyrkan och bara i kyrkan. Sen sätter man endast en punkt för att avsluta en mening, och därefter börjar man nästa ord med stor bokstav. Utropstecknen ska avsluta meningen alltså borde dom vara efter parantesen. 2 m läses som två meter alltså blir hela parantesen obegriplig såvida du inte menade att tomma skall stavas med två stycken m. När vi ändå håller på att försöka bilda de obildade så kan jag förklara hur Whisky stavas.

Whisky, eller på Irland och i USA whiskey (i Kanada används båda stavningarna), är en spritdryck gjord på spannmål. Det skotska ordet "whisky" är en fonetisk översättning av skotsk gaeliskas uisge beatha (uttalat "uiske-va'a") vilket betyder "livets vatten" (liksom franskans eau de vie, eller nordens akvavit, från latinets aqua vitae).

2009-03-16 @ 11:16:06
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: