Sabine den fine..

Skrivet den 2009-10-09 kl 22:16:51 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag kom Fine Sabine på besök... det var riktigt trevligt...hon kom på en snabb kaffe..
Men klarade inte riktigt av att jag inte hade gardiner i vardagsrummet..
Så innan hon körde hem sa hon: Idag ska jag sy gardiner till dig... Vi hörs...

Min eftermiddag hade jag bokat med min säng.. För mina planer var att jag skulle sova när D kommit hem från jobbet..
Precis när D kommit hem o vi skulle sätta oss ute i trädgården ( för det var så fint väder idag) så knackar det på dörren. Oh vem stod där, jo Sabine. Men tyg, saker från Ikea och en symaskin.. Lika glad som vanligt..
-Hej här kommer jag, ja har jag bestämmt mig för att göra det så gör jag det direkt.

Så upp med extra bordet, och fram med nålar, tyg o symaskin..

Ja ni ser själv, lika glad som vanligt..

O Sabine sätter igång..Jag såg bara min sömn försvinna o tänkte dett ablir ju inet klart på några timmar.
Efter en stund frågar Sabine mig: Silla är du sur, för du verkar inte glad..
NEJ SAbine, jag va så jävla trött men väldigt glad för vad du gjorde till mig...
Iallfall tillsist blev vi klara med vardagsrummet och då hade Sabine med sig mer tyg till "hallen/storarummet"
Så dom satte hon med igång o sy på..
Dom får ni se foto på en annan dag...
Det blev klart o det åts pizza sen åkte Sabine hem..
Så här nedan är resultatet...


Dom vita tunna skall bytas ut mot gröna i veckan..
Än så länge ska vi ha det grönt, men sen ska dessa möbler upp till
vardagsummet på ovanvåningen o det ska komma ett helt nytt vardagsrum på nedervåningen.
Men det får bli en dag när vi är RIKA...

Så ett JÄTTE tack Sabine den Fine... det var verkligen uppskattat...Ändåom du inte tror det...
Men du....Du fick ju faktiskt en kram när du gick och dom delar jag inte ut så ofta ska du veta...

Kommentarer
Jeanette

Jättysnyggt. Nu vet jag att jag ska plocka ner mina gardiner nästa gång Sabine kommer =))

2009-10-09 @ 23:24:29
URL:
Maggan

Haha Jeanette, precis vad jag tänkte.

De blev jätte fint.

Ps visa Sabine de andra rummen där det saknas gardiner.

2009-10-10 @ 08:14:39
URL:
Sabine

Jag har redan sett det Maggan =)



Störde mig på tvätthögen också. Och köket o lite annat. Men jag hade inte en vecka på mig, annars hade jag städat också!!=)

2009-10-10 @ 11:07:42
URL:
D

När kommer du igen Sabine? Inga problem för mig om du stannar en vecka.... Sylten har träningsvärk idag måste bero på allt du gjorde igår hehehe

2009-10-10 @ 12:32:34
URL:
Jeanette

Självklart tar jag hand om Milo under veckan du är här =))

2009-10-11 @ 10:12:06
URL:
D

självklart tar jag hand om Palle under veckan du är här

2009-10-11 @ 10:15:14
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: