Hej svejs

Skrivet den 2010-02-17 kl 10:51:03 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Bara tvungen att skriva av mig lite.

Jag kan inte förstå mig på min morsa. (mossa) Det är så sjukt så jag blir förbannad. Idag ringer kärringen och säger att hon tycker hon är ensam. Hon är deprimerad för att hon känner sig själv.

-          -Ja men har du inte tänkt på att det är ditt eget fel?

-          -Nej!  Det är ert fel!

-          -Vårt?

-          -Ja, för ni kommer inte och hälsar på.

-          -Vad jag vet, så var jag hos dig mellan Maj – aug tills du bad mig gå ifrån dig för att jag skulle träffa Barbro kl 14 o tänkte vara med dig från 11-14.

-          -Ja du valde Barbro!

-          -Valde?? Väljer man sin syster?? Tror inte det men jag hade bestämmt med henne ja.

-          -Ja och hon tror hon äger festivalen.

-          -Amen lägg av!

-          -Jag kommer inte för bussen är dyr!

-          -Ja du har sagt det några gånger. Men jag köper det inte. För kan man inte lägga 30kr per månad på sina barn o barnbarn så får man ju vara själv.

-          -Kommer dennis hjälpa mig att flytta?

-          -Ha ha ni är du bara rolig! Vad tror du? Nej! Du har aldrig under mina år med Dennis bjudit hem honom på middag. Han har hjälp dig vad han ska. Plus att du hälsar ju inte ens på våra barn. Så nej varför skulle han då hjälpa dig och flytta?

-          -Jag har visst bjudit honom på kaffe på Ikea.

-          -Mamma, kaffet på ikea var gratis. Ni var där kl 0930 dom har gratis kaffe till kl 10.00 när dom öppnar. Du kunde ha bjudit honom på frukost som kostar 10kr men det gjorde du inte.

-          -Ni körde inte hem mig  i Maj när jag var hos er, så jag fick ta Taxi.

-          -Amen nu får du väl ta och lägga av!!!!! Vi hade körförbud på den bilen. Vet du vad det hade kostat oss om han åkt fast för att köra dig hem??

-          -Då kunde hans kompis kör hem mig!!

Det går inte att prata med dig. Men bussen till Maggan är inte lika dyr som hem till mig.

-BUSSEN till maggan kostar 18kr och det har jag inte.

Ja listan kan bli lång men jag avslutar här..

En sjuk morsa helt enkelt….


Kommentarer
Jeanette

En ganska sorglig historia egentligen. Men man måste bjuda till lite själv, annars får man vara ensam. Livet är att ge och ta.

2010-02-17 @ 13:52:48
URL:
Barbro

Fattar inte hur du ens orkar diskutera med henne....bara släpp det och du kommer att må såååå mycket bättre....se på mig =))

2010-02-18 @ 00:41:35
URL:
Anja

Puh! Måste hålla med Barbro. Tyvärr är hon nog en sådan människa som det inte spelar minsta roll vad du säger till henne. Hon kan inte ta in det, hon försvarar sig, skyller ifrån sig och kämpar emot med näbbar och klor och tycker ofantligt synd om sig själv. Vissa människor tycker att dom är offer oavsett vad dom själva gör för att bidra till situationen.



Det är bara hon som kan ändra sig. Ingen annan kan göra ett skit för att hon ska förstå eller för att hon ska vilja anstränga sig.



Skittrist.



Skit i henne.



KRAAAM

2010-02-18 @ 02:24:58
URL:
mamkan

Håller med Barbro......

2010-02-18 @ 11:23:16
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: