Israel

Skrivet den 2010-06-01 kl 19:44:42 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink



NÅGON SKREV: I morse visade Israel sitt rätta jag.
SILLA SKREV:
Precis...efter dom blivit attacerade så sköt dom... Hade jag också gjort!

Någon skrev:
Silla ärligt, va fan hade dom på båten göra!

Silla skrev:Vad hade båten där att göra!

Någon skrev:
Vad båten hade där att göra??? Dom behöver inte ens ha en andledning att vara på internationellt vatten, vem som helst får vara där. Du och jag skulle kunna sitta där med en gummibåt och bada utan att va rädda för att bli attackerade av Israels soldater... Men denna gången va anledningen den att dom är på väg med hjälpmaterial till Gaza... det va väl inget dumt eller??? :)

Silla skrev:

För det första: Var dom i säkerhet zonen: För det andra så om du X tror att det handlar om Hjälp material så tror du helt fel.. ALLA VAPEN SOM FANNS DÄR!!!! Är det hjälp medel?? Tror inte det…

Båten till Gazas syfte är inte välgörenhet. Men hjälpmedel bara NEJ DU……Det är en politisk aktion där man ville skapa något motsvarade det som nu har hänt, nämligen en politisk kris.

 Syftet med resan är inte välgörenhet till människorna på Gaza, som väl behöver det. Om det hade varit syftet finns det redan ett stort antal hjälporganisationer där..

SEN Gör man inte människorna i Gaza en tjänst..UTAN HAMAS..

Hamas är en av de värsta förtryckaregimer ( hur nu det stavas) vi har som begår ett väldigt stort övergrepp mot människorna på Gaza. Hamas är ett problem för Israel men framför allt skapar de ett väldigt stort lidande för människorna på Gaza. Våld och förtryck och mord tillhör vardagen.

Så Ja jag kan säga VA fan gjorde den båten där….

 Jag tycker att man ska hjälpa... MEN inte hjälpa HAMAS....Utan hjälp dom sombehöver hjälpen...


Kommentarer
Maja

Någon verkar dra förhastade slutsatser och dömmer utan att veta all fakta

2010-06-02 @ 20:38:59
URL:
den så kallade "någon skrev"

Alla får ha sin åsikt absolut :) Men du har ju exakt samma åsikt och text/artikel här som Muf-ledaren Niklas Wykman??? Den han skrev i expressen.

han har dessuton stavat rätt till förtryckarregimer så du behöver inte oroa dig för det :)



http://www.expressen.se/Nyheter/1.2006962/muf-ledaren-nojd-att-ship-to-gaza-misslyckats



Huvudkonfliken är ju egentligen varken den vad båten gjorde där eller vad det var på den. Det är ju att Israels beteende som inte är okej.

Gå på cevila på internationellt vattet är ett brott så enkelt är det, ingen regel jag skrivit.

Dom har ingen rätt att aggera som dom gjorde.

Vad vapnena gjorde på båten är ännu ingen som vet.

Om det va för att försvara sig eller om det va att lämna i Gaza är INGEN som vet.

Man kan ha något emot "ship to Gaza" projektet det är en sak även om jag inte har/hade det.

Men Israels aggerande är väl helt oacceptabelt.

Dom har ju tyvärr inte FN på sin sida längre om dom nu anser att dom själva behöver hjälp så har

om ju helt klart aggerat på fel sätt. DOm har inte gjort det lättare för sig.

Jag säger inte att det är något fel på Israels befolkning, absolut inte... Men deras regering bör bytas ut och inte försvaras.



// Josefine

2010-06-04 @ 09:01:00
URL:
Silla

jaja mensan jag tycker han skriver jätte bra.. jag tycker han har helt rätt i det han skriver.. o jag tycker att teorrister ska inte finnas med på sådana båtar för då ska dom inte i hamn..

Sen att Gazas befolkning behöver hjälp är rätt men Hamas behöver inte hjälp. Sen tycker jag att alla får ha sin åsikt annars hade det varit skrämmande..

Sen vet dom exakt vad dom gör...o det kommer nog västvärlden med att öppna ögonen inom en vis tid. O fortfarnde står jag fast vid att det är oskyldiga människor som drabbas av detta o sjuka människor som hjälper hamas..

Alla som vill hjälpa människor i nöd, ska jag definitivt inte stötta hamas.. o dom som stöttar dom har jag inte mycket för.. det är min åsikt...

2010-06-04 @ 11:17:00
URL:
Silla

http://klartexten.wordpress.com/2010/06/02/provocera-judarna/



allt på denna sida hde jag kunnat kopiera o sätta ut.. tex...

2010-06-04 @ 11:30:44
URL:
Josefine

Okej... :) Misstrodde du att han hade stavat rätt till förtryckarregimer eftersom du ifrågasatte??? :) :)

2010-06-04 @ 11:36:46
URL:
Silla

Nej absolut inte.. utan jag råkade radera det.. o skrev ditt det igen..



Vad du hänger upp dig på att jag kopierat han text..jag kan kopiera allt han skriverför jag tycker han har rätt i allt... precis allt..han skriver..

2010-06-04 @ 11:44:43
URL:
Jane

ja, jag ska träffa Victoria son som du rekomenderade=)

2010-06-04 @ 17:18:31
URL: http://gumpen.blogg.se/
Jane

Jag blir glad om hon kommer "bara" 5 dagar innan, hahah! =)

2010-06-08 @ 21:12:06
URL: http://gumpen.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: