Orättvist

Skrivet den 2010-03-02 kl 14:04:33 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Hur fan kan en fucking jävla människa ta all energi ifrån en annan människa. Jag fattar det bara inte.. Jag är så jävla förbannad så jag bara måste skriva av mig. Inget får jag uträtt när jag är så här arg, besviken och allra mest ledsen. Jag fattar inte att en morsa kan vara på detta sätt. Jag förstår det verkligen inte. Jag blir bara så jävla förbannad. Men idag bröt jag helt med henne för hon är fan inte klok. Finns männsikor som bara tycker synd om sig själv hela jävla tiden. Vad man än säger så är det fel.  Vad man än känner så är det fel. Hur kan man vara så. Hur kan man bli av med männsikan i sitt liv som man hade kvar. Hon hade bara mig och ändå så skulle hon fan hålla på och få det till att jag är knäpp och allt ärmitt fel. Vad är det hon inte fattar….

Om man står ensam, varför kan man inte förstå att det är fel  på en själv då…Kan det vara så svårt att förstå. Varför kan inte folk ransaka sig själv lite mer. När inte en människa vet sina fel och brister så är det något som är fel. Ingen är perfekt. Inte ens jag, men jag vet mina fel ochjag vet mina brister. Men hon vet fan ingenting. Förutom alla fel på hennes barn och barnbarn.  Så nu är det över. Nu finns det inte mer. Så pust väck…

Jag är ingen sådan stark person att jag ÄLSKAR att bryta med folk helst familjen. Men fan jag tål inte hur mycket som helst. Det tar stopp en dag och då är jag inte lätt att hanskas med.

Med mina ord att barnen saknar dig och jag tycker inte det är okej att du skiter i mig och barnen. Denna mening fick henne att nästan DÖ… hon fick hjärtinfakt av det. Det var det västa jag kunde säga. Jag skulle hållt tyst om det.

-Va??

-Ja du gjorde så jag nästan dog.

-Amen du skojar nu va?? Jag har väl rättatt säga vad jag känner och tycker och tänker?

-Nej! Det hade varit ditt fel om jag dött, och du och Dennis ni tänker bara på er själv. Jag tycker inte ni tar hand om mig så som jag vill. Jag är riktigt sjuk, jag har kol, diabetes, har gjort massa operationer, fibromyalgi och en massaandra sjukdomar. Men det skiter ni i för ni sitter på kvällarna och bara tänker på hur ska vi såra henne, jag vet vi ringer och säger att hon skiter i oss så knäcker vi henne så.

-Vänta nu!!! Du är ju för fan störd på riktigt,duhar inte bara alla dom sjukdomar utan du är ju psykiskstörd också. Det räcker nu. Vad fan håller du på med?????

-Jaså är det!  Du kommer få mig att dö. Det blir ditt fel.

- Det räcker nu, jag som är sådan perfekt mamma måste bara säga att du är fan den sämsta jävla mamman någon kan ha och den sämsta jävla mormorn. Jag vill inte ha med dig att göra i resten av mitt liv. Det räcker nu. Du har gått alldelsesför långt… KAN DU FATTA DET ???

-Vadå? Ska jag inte komma på lördag??

- Va fan tror du??? NEJ, du ska aldrig mer komma till mig och aldrig mer höra av dig till mig.

Ja sen la jag på, och nu ska jag må dåligt, nu ska jag sitta här och gråta för att hon är elak, nu ska jag få skuldkänslor för att jag varit ”dum” detta är fan orättvist inte klokt… Jag ska må illa för att hon är elak..

LIVET är fan orättvist… jävligt orättvist…


Kommentarer
Annie

Kramarom ... Man väljer inte sina föräldrar ... och man måste inte älska dem .... men det gör förbannat ont när det känns som om blod är lika tunt som vatten!!

Tänker på dej, och tror mej veta vad du går igenom, då jag hade ett nästan lika komplext förhållande till min mor ... det som skiljer är att jag vågade aldrig säga nåt, utan all ilska jag kände för henne och hennes sätt att vara, fick utlopp när hon dog ... det bubblade över likt en vulkan ..

Snart 3 år sen, och idag har jag förlåtit henne ..

Gå efter ditt hjärta o magkänsla och låt ingen negativ energi få förgöra dej!

KRAM <3

2010-03-02 @ 14:13:35
URL:
Lena

Positiv energi och tankar till dig Silla/kramar Lena

2010-03-02 @ 18:25:56
URL:
sabine

Ja, blod är INTE tjockare än vatten!

2010-03-02 @ 22:38:58
URL:
Barbro

Tycker fan synd om dig Silla, vet hur det känns...som att slå huvudet i väggen, inget hände med väggen, men fan vad det gör ont i huvudet...



Det finns bara två saker att göra i en sån här situation. Antingen så accepterar men henne som hon är, för man kan liksom inte ändra henne eller få henne att förstå. Man förlåter henne och älskar henne som hon är bara. Eller så släpper men allt som har med henne att göra, för alltid. Det går liksom inte att göra som du gör. För du kan ALDRIG få henne att förstå att det hon gör är helt sjukt, du kommer bara att bli så här ledsen hela tiden.

2010-03-02 @ 22:52:44
URL:
divinemarie

Men gumman...du är nog allt en tänkare du också, och jag förstår dig. Svårt!! För även om du vet vad du behöver göra och gör det så kryper det där äckliga samvetet på en...oron...stressen...usch! Hoppas du hittar den rätta lösningen för dig på detta.

Sen måste jag säga... du är ju en riktig pangpingla!!! Vaddå gått upp jättemycket?!! Du är ju jättesnygg! Skulle jag ha det utseendet skulle jag lätt ta de kilona med :) Men det handlar ju om att du ska trivas med dig själv, så käpa på! :) Kul å läsa, ska läsa lite mer ikväll, det är en rolig, tänkvärd blogg med bilder! Kul att läsa! Ha en bra dag!

Kraam

2010-03-03 @ 13:40:57
URL: http://divinemarie.blogg.se/
e-k

Hej vännen. Lider med dig.

Det finns de som omedvetet inte vill bli friska, som är trygga i sin sjukdom för då vet de hur omgivningen tar hand om dem.

Detta från en talbok jag hört.



Många kramar

2010-03-03 @ 21:22:11
URL: http://www.steeperz.com
Anna

Usch så tråkigt detta låter. Håll huvudet högt och var stark, för du har rätt i allt du säger.

Och tack för att du håller tummarna om jobbet =)

2010-03-03 @ 23:05:13
URL: http://anushka.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: