Utflykt...

Skrivet den 2010-11-17 kl 20:27:38 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Min kusin ska komma från Israel den 22 dec  stanna över nyår med..
Nu skulle jag behöva hjälp, vad kan man åka runt o visa ??
Vi sa på
Tivolit i Köpenhamn..
Titta runt i Köpenhamn..
Turning torso ville han se..
Stan runt i Malmö..
Dom kyrkan  Lund ville han till..

Men sen står det fasiken stilla...
Alla ideer är välkomna...
Han gillar både kultur o massa roligt..

Typiskt att alla julmarknader är i nov o början av dec..

Runt i skåne ska det vara för jag orkar inte åka för långt...

Hjälp mig att fylla listan...


Det e jag som springer runt med honom... ;-)


Kommentarer
Anja

Finns ju en hel del slott och sånt som är fina, men det är KALLT i december!



Muséer och sånt?



När ni är i Lund och kollar domkyrkan så kan ni ju passa på att ta Kulturen oxå! Ligger ju precis bakom och är så fint att strosa runt där. Mycket att kolla på!



Annars kan man ju göra någon aktivitet? T ex gå till ett badhus eller åka skridskor i ishallen. Kanske inte är något man gör så mkt i Israel och det går ju hyra skridskor i ishallen för en billig peng.



Sen är där ju en massa musikaler och sånt men man orkar ju inte boka in för mycket heller.



Hittade en gård vid Trelleborg (Idala gård) som har skapat sig ett rykte då de anordnar Afternoon tea med brittiska småkakor och fyllda smörgåsar osv, som ska vara trevligt. Kör ni runt och kollar på olika saker och är i dom krokarna så kan nu ju stanna och fika :-)



Det är bara på lördagar o söndagar såg jag nu så det blir ju tokigt.



Och det är ganska DYRT. Här är länken annars:

http://www.oresundsregionen.se/sv/evenemang/1043/afternoon-tea/index.aspx

2010-11-17 @ 20:58:21
URL:
myran

vilken söt gris sån känner jag mej ofta spring spring vart vart inte en aning....

2010-11-18 @ 11:38:01
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: