Dans

Skrivet den 2011-12-05 kl 09:42:59 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Helgen har gått. Tjejerna var här i helgen så det var mysigt. Dom kommer på fredag igen.

Jag fick ett jätte fint julljus i födelsedagspresent av dom.

Idag är det måndag och Dennis fyller 39…Jadå närmare 40 än 30…

Vi skulle haft bjudning idag men det fick vi ställa in tyvärr.

Ikväll har My dansuppvisning ska vi se vad om lärt sig denna termin. Jag vet inte hur jag ska göra nästa termin för det är så mycket som stör mig på den dansen. Låt mig gnälla nu…

Dansen ska börja kl 17.15 i min värld så ska den börja då.I min värld är man med sitt barn tills fröken kallar in att det är samling.

Men sanningen är den att föräldrarna släpper in sina barn kl 17 och går ut och sätter sig det är barn mellan 3-4år barnen springer runt, springer på varandra slås skriker.. VART FAN ÄR FÖRÄLDRARNA.

Det är så mycket skrik under den stunden så man får huvudvärk. Allt för att föräldrarna ska kunna sitta o prata skit. ( en gång satt 2 föräldrar och pratade hela tiden utan att titta på sina barn så när dansen var slutfortsatte föräldrarna att prata och barnen sprang ut på gatan och hade jag inte stoppat dom MITT I GATAN så vet jag inte hur det hade gått för bilarna körde där och man såg inte dessa små..Jo då jag skällde ut dessa mammor och dom fick höra vad jag tyckte och tänkte om dom sådan är jag kan tillägga att istället för att vara glada att jag räddade deras barn så säger dom inte hej för sanningen gjorde nog ont)

I alla fall så vid 1720 tiden har det blivit samling då ropar hon upp alla så dansen börjar liksom inte förrän ca 1730 och är till 18.00 måndagar… så nja vi får se hur vi gör och vad My vill, kanske lika bra att vänta tills hon fyller 4 i feb och skriva in henne i den andre dansen som verkar vara mycket bättre och mycket lugnare men det är 4-5 åringar..

Ja vi får se….

Jag har väldigt svårt för föräldrar som släpper sina barn så dom får göra precis vad som helst, pilla på saker i affärer..Springa runt och leva loppan.. Gå till en lekplats istället och låt dom leka där, affärer, samlingslokaler mm det är inga lekplatser.


Kommentarer
Lena

Silla jag kan bara hålla med dig.

Du vet att jag har en butik och det kommer in massor av föräldrar som låter sina barn röra på sakerna.

Varför gör man så?!

2011-12-05 @ 12:03:12
URL:
Miss S

Grattis Mr D!!!...hoppas du hade en bra dag.



Jag tycker som du när det gäller att springa runt. Tycker även att man ska lära barnen att fråga om de får rör saker i mindre butiker. Kan tycka det ok att röra och känna på sett och vis men vuxna måste lära barnen hur. Inte springa omkring med saker i händerna utan titta och känna lugnt och sansat. Barn måste få titta och känna på saker för att utvecklas.



Sen kan jag förstå att du tycker att 30 min dans är för lite. Men det räcker för 3-4 åringar.

2011-12-05 @ 21:09:46
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: