Lärare

Skrivet den 2011-12-05 kl 20:51:31 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Kommer till skolan då står 3 killar som är ett år äldre än Ken och puttar på honom. Deras lärare står och tittar men gör inget åt saken. Så jag kommer fram. Ifråga sätter henne varför hon inte gör något. Så säger hon först: Han är inte min elev. Så säger jag men du är ju rast vakt och det är ju dina elever som hoppat på honom. Då säger hon att hon behöver inte stå där med min attityd och försvara sitt jobb. Och VEM är du då? Frågar hon. Kens mamma sa jag..JAHA men jag behöver inte försvara mig så gick hon..Har jag fel? Om man är rast vakt tar man inte hand om alla lever om man ser att någon slåss. Jag sa att jag får tala med rektorn men hon hade inte tid fören imorgon…

Jag köper att man inte ser, jag köper att man ser men inte reflekterar för att man faktiskt dag drömmer, man har kanske andra problem som tynger en.. Jag köper mycket.

Men jag köper inte hur hon tog hand om denna situation, jag köper inte hur hon behandlade Ken och faktiskt en förälder..

Rektorn hade inte tid för hon hade folk där inne, så vi skulle prata i morgon. Jag förstår ju att denna fröken har gått till sin chef och lämnat en annan historia, jag fattar det jag är liksom inte dum i huvudet. Därför tycker jag det är synd att jag inte fick prata med rektorn idag. Jag ringde henne 3 gånger på vägen och sedan 2 gånger när jag kom hem.. Men fick inte tag på henne, lämnade meddelande också..

Men jag har suttit förbannad, va fan e det för en fröken och istället för att bara säga Jag tittade dit men jag såg verkligen inte det så började hon jag behöver inte försvara mitt jobb.. NÄHÄ vem ska göra det då, om hon är rast vakt och inte kan sköta sitt jobb men ska göra det då..

Ärligt så ska hon vara super glad att jag var på glatt humör för jag flippar ut i sådana situationer, och otrevliga vuxna är det värsta jag vet.

Imorgon ska jag prata med rektorn står hon på hennes sida talar jag med skolledningen för detta är INTE okej.

Ikväll berättade Ken att det var en gång han bad henne om hjälp och där hon också sagt du är inte min elev så jag kan inte hjälpa dig… Så nu kokar jag ännu mer.

Ha en bra måndagkväll…


Kommentarer
Miss S

Instämmer...så ska inte vuxna uppföra sig....när man är rastvakt så ska man ha koll på alla elever vare sig det är ens egna eller inte...helt klart att du ska snacka med rektorn...hon behöver nog vakna från sina dagdrömmar...tur att det inte hände en olycka...barn ska känna sig trygga i skolan och föräldrar ska känna trygghet när de lämnar sina barn i skolan...

2011-12-06 @ 19:00:42
URL:
Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Vad söt du är! =)



Tack! Krams!

2011-12-06 @ 19:15:56
URL: http://www.sojkasframtid.com/
Kajsa

När vi är rastvakt på vår skola bryr man sej så klart om alla barnen! Herregud vilken konstig madam det där var...hon behöver en påminnelse om varför hon jobbar med barn...'

2011-12-08 @ 21:35:17
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: