Mail

Skrivet den 2011-12-16 kl 12:54:31 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag fick jag ett mail av en förälder...

Jag är klassmamma så jag har samlat in pengar till julklapp till fröknarna.
Hennes mail var att hon vill inte lägga för hon tycker att det är deras jobb att lära ut barnen och därför ska inte vi behöva köpa present till dom.
Ingen kommer med julklapp till henne på hennes jobb, och det begär hon inte för klappen är lönen som kommer varje månad...

Självklart behöver hon inte vara med men vad tycker ni andra om det?

Jag tycker dom är värda en julklapp, dom har hand om våra barn nästan 8timmar per dag, dom lär dom läsa och skriva och vara dom individer som är ( med föräldrarnas hjälp såklart)

Lägger ni pengar ?


Kommentarer
vuxenmamman

Hej Silla, tack för ditt svar i min blogg:

Som replik på detta svarar jag: vuxenmamman Tycker att du har rätt i att föräldrarna ska vara involverade. Som du kanske förstår så är jag en sådan…..och ändå så fick jag häromdagen veta att min son hade en massa restuppgifter. Då har vi ändå haft en massa samtal i skolan med alla involverade, jag har bett om att dom ska skicka status uppdateringar till mig samt meddela om något inte är som det ska vara. Dvs att han inte lämnat in saker han ska göra. Ändå så sker inte detta.VAd mer kan man göra då som förälder? Ska jag vara på skolan varje dag- eller ska jag skita i det?



Jag är luttrad, bitter och heligt förbannad på att vissa barn ”hamnar i kläm” mellan den stora skolans kommunikationsproblem. Alla yrkeskategorier måste lära sig kommunicera. Det är inte bara skolan såklart men kommunikationsproblem är en av det nutida samhällets största problem. Många tänker: Har jag inte hört ngt så är det nog bra……Det är detta jag vänder mig emot.



Önskar dig en härligt helg

2011-12-16 @ 13:04:08
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Lajna

Mäh, vilken snålsurisförälder! Vi köpte alltid julklapp till min lärare när jag var lite. vet ju inte hur det är i skolorna nu eftersom stämningen inte är som den var när jag var liten.. men ändå! Den kan ju bara bli bättre av att man faktiskt visar sin uppskattning för att lärarna är med ens barn!?

2011-12-16 @ 14:33:09
URL: http://lajna.se
Lady Dahmer | Postpatriarkal Feministfitta

svar på din kommentar om min påstådda dubbelmoral:



Nej det är inget fel att vilja vara snygg. Jag har aldrig påstått att det skulle vara det. Det vill jag också vara. Problemet är att det för så många kvinnor har blivit en förutsättning för att må bra. Utebliven bekräftelse sänker oss totalt och då är inte lösningen att fixa till och förbättra det yttre. Vi måste komma till rätta med kärnan istället. Reda ut varför vårt välmående är så beroende av antalet komplimanger. Varför vi måste känna oss snygga för att kunna känna oss lyckliga. Varför? .



Klart som fan jag bryr mig om hur jag ser ut! Jag lever i samma kultur och tid och med samma normer och ideal som du, åsa och alla andra. Jag är inte befriad från den pressen.



Och det vill jag bespara mina egna barn. Jag ser ju sambanden och förstår hur man kan motverka det.

2011-12-16 @ 16:59:41
URL: http://ladydahmer.se
Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Ha ha du lyckades ändå se ciggen! Ha ha ja jag rökte inne. =) Blä nu röker jag inte ens alls. =D

2011-12-16 @ 19:07:08
URL: http://www.sojkasframtid.com/
Fnulan

Jag lägger... och ger själv =)

2011-12-16 @ 23:23:50
URL: http://fnulan.se
Annika

Jag tycker att det låter helt sjukt av föräldern att säga så. Kan tänka mig att det inte rör sig om stora summor heller. Idioter finns det gott om!

2011-12-17 @ 02:56:28
URL: http://bringblingtoeverything.com/
Tomten

Alla ska ha klappar för det är jul, och då skall alla ha klappar stora som små.,.

2011-12-17 @ 06:41:16
URL:
Åsa-Mamma på gott & ont

Jag får lov att säga som så här, att jag kan förstå mamman lite. Förra året så gav jag inga pengar,men det hade helt enkelt med att göra att jag inte TÅLDE min dotters fröken! I år har hon en ny och då lägger jag gärna, men det ska ju inte vara något tvång.

2011-12-17 @ 20:35:54
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Maya

Tycker synd om barnet i första hand... andra barn kan vara så elaka om sådana saker.

Och är det kort med där barnens namn står blir det värre... och är det inte så kanske hon åker snålskjuts för hon är just det SNÅL!

Har de det dåligt ställt ekonomiskt så kan det vara sin sak!

Jag har alltid lagt och även ibland gett själv... eller rättare sagt döttrarna.

Om man uppskattar någon så kan man väl visa det genom att ge... och gärna vid andra tillfälle med :)

Kram på dig fina ♥

2011-12-17 @ 22:52:18
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Kajsa

Såklart lägger jag! Oftast har d vart så att vi gett nåt själva men har d varur insamling så har vi såklart vart med!

2011-12-17 @ 22:57:25
URL:
Maja

Ja, fröken ska ju ha julklapp.. om hon förtjänar en och är värd en....... så klart

2011-12-18 @ 00:43:18
URL:
Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Klart dem ska ha tack för att dem gör ett sånt jobb! Finns ju dem som inte sköter sina jobb och man ska vara tacksamma åt dem som är bra. Sen är det en annan sak om man sagt att "jag tycker inte dem sköter sitt jobb bra!"

Jag kommer ge iaf! Och snacka om att hon måste må dåligt på sitt jobb. Ha ha hon behöver påminna sig om att hon får lön för sin möda! =P

Kramis!

2011-12-18 @ 10:59:45
URL: http://www.sojkasframtid.com/
Barbro

Tycker det är upp till var o en, det ska inte vara ett MÅSTE att ge presenter. Lägger ingen värdering i varför folk vill lägga eller låta bli att lägga. Det kan bero på ekonomi, om man gillar eller ogillar någon osv. Så tycker inte att man måste försvara sitt val. Vill man lägga så gör man det o vill man inte så slipper man!

2011-12-18 @ 14:24:04
URL:
Fnulan

Men hallååååååååååååå uppdatera

2011-12-18 @ 20:15:34
URL: http://fnulan.se
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: