Del 2

Skrivet den 2011-02-24 kl 14:30:49 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Lite roligt från Dennis blogg...

Här kommer en klassiker till som barnen tycker är fruktansvärt rolig..



Silla slår sig och skriker AJ SOM FAN sa han som sket i vasken... Äuhm älskling jag tror det ska vara "det löser sig sa han som sket i vasken"..



_Bloggen är ju helt ny så Silla vaktar sin tunga ganska så mycket. Så det finns inte så mycket att skriva om just nu, men det var en liten incident på ikea idag när jag köade i restaurangen. Jag stod alltså i kö medans Silla letade bord, och när hon hade hittat ett och installerat lillan i en barnstol så skriker hon tvärs över restaurangen: DENNIS TA EN KOTLETT RAND TILL MIG.. Jag: ???? VA?? Silla: KOTLETT RAND... Jag: kollar på menytavlan hittar kotlettrad, och tänker det måste vara den hon menar....

Vår dotter tycker om att fjanta sig och spexa med mössor. dom åker av och på hela tiden, och Silla skrattar och säger till mig : Titta som hon pjexar med mössorna.. Givetvis så dör jag av skratt och frågar flera gånger vad lillan gör. Hon pjexar säger Silla och tittar på mig som om jag vore helt retarderad.. 


Det finns många fina gamla svenska talesätt som man kan använda sig av i olika sammanhang, men ibland så blir det bara helt fel speciellt om man blandar ihop lite olika talesätt..


Som när vi har en ganska livlig diskussion, och jag kommer med en hel del övertygande argument, och jag känner att denna diskussion vinner jag för en gångs skull. Så efter att ha argumenterat i en evighet i det självklara att jag har rätt så säger Silla "det där är bara sicksack från dig". Jag dör diskussionen dör tiden stannar jag frågar vad sa du? Silla svarar: sicksack du snackar sicksack.. Jag:??????? Silla: (något lågmäld) sicksack heter det inte så? Jag: Älskling jag minns inte vad vi diskuterade längre, men jag tror att du menade snick snack. Silla: ja så heter det nog.. Så den livliga diskussionen förvandlades till asgarv istället......


Kommentarer
Marie

Bloggar Dennis?!! Vill läsa

Jättekul ju :) Det är ju underbart härligt roligt! :) Dyu är kul du Silla

Och snacka sicksack verkar funka ;)

kram

2011-02-24 @ 15:24:39
URL:
Annika

HAhahaha så himla kul!

2011-02-24 @ 18:06:28
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: