Kort

Skrivet den 2011-01-16 kl 23:27:20 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Som ni vet så tappar jag en massa hår, det har gått så långt att jag inte ens vill tvätta håret längre för jag får en hand full med hår varje gång...Sedan när jag borstar det så trillar en halv full hand av..
Snart har jag liksom inget kvar..
Lika deprimerad blir jag varje gång... Idag är en sådan dag, som jag var tvungen att tvätta håret ( ja då¨stod det själv )
Medans jag sköjde det så tänkte jag...NEJ DU RÄCKER DET... Hur eller hur så tänker jag på det, hela dagarna/kvällarna/nätterna..
Att det bara blir tunnare o tunnare för varje dag...
Så idag när jag kom  ut från badrummet så sa jag... JAG SKA KLIPPA AV MIG ALL HÅR....
Detta funkar inte längre, jag mår så dåligt av det..
Det är inte okej att jag väljer att stanna hemma än att gå någonstans för att jag inte pallar gå in och tvätta håret för att då åker hälften av liksom...

Så nej ikväll har jag tittat på olika frisyrer och jag VET INTE vilken jag vill ha..
Vilken passar liksom, vilken slipper man göra vid varje dag ( för det palalr jag inte, där e hästsvans bra)

Så nu får det bli en frisör, som klipper av mig ( det jag har kvar) (Jag har fått för mig att då syns det inte på samma sätt att det håller på att trilla av mig)..
och färgar bort det gråa.. ( eller kanske tar fram det gråa, vad vet jag..) Jag vet ju inte hur mycket grått jag har, för jag färgar ju alltid.. SHIT tänk om jag e helt gråhårig...

Ja det är inte lätt i mitt hjärta nu, när det gäller mitt utseende...












Jag hatar att ha luggen frame, så denna passar nog mig BÄST...
Eller är det för att jag tror att jag blir lika snygg som henne ( som hon är här på bilden)
som jag tycker denna e snyggast...
Ja jag vet faktiskt inte hur jag ska ha det, men jag måste hitta en frisör som är bra på det..
Men som inte kostar en förmögenhet, för jag vet att jag kommer gråta, när jag går där ifrån, ska jag gråta för att det kostat mig en massa pengar också... ( jo det kommer jag göra för det kostar en massa att gå så e det bara)

Här e enbild hur kort jag haft det en gång i mitt liv..
Gillar det egentligen inte alls, men ett måste nu tyvärr..



Kommentarer
Barbro

Men kan du inte ha ett mellanting, typ uppklippt pagefrisyr...tror du hade passat i det...så kan man färga in lite slingor...hade blivit jättefint på dig för du har ju lite vågor i håret...blir mycket liv o luftigt...sen får du fan gå o kolla dina sköldkörtlar också...tror du behöver levaxin....ibland är det bra med en syrra som både läst till frisör o undersköterska =))

2011-01-17 @ 00:10:16
URL:
Annie

För det första ... instämmer med Barbro .. har du inte kollat sköldkörteln ännu? Görs enkelt med ett blodprov! Börja där gumman, annars håller jag nog med dig vad gäller frisyr, den sista i raden av alla!

KRAM

2011-01-17 @ 09:19:22
URL:
Annika

Jobbigt att du tappar så mycket hår!

Jag tycker att du bör kolla upp det och om det inte blir bättre så är det klockrent att klippa en kort frisyr!

2011-01-17 @ 13:59:46
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Silla

Jo då ja harkollat det och det var inget fel på mig..

Så nu ska dom kolla annat...Ska ringa imorgon och ta fler prover.. Men Skölkörteln var det inget fel på..Page kan jag inte ha för då vill jag ju bar sätta upp det..(tror jag)

2011-01-17 @ 16:21:18
URL:
åsa

Silla....jag tappade oxå hår för några årsen....men då fick jag rådet att köpa vitaminer för jag hade vitaminbrist..o det hjälpte.

Jag tycker du e JÄTTEFIN i ditt långa hår...men prova att köpa vitaminer på apoteket(säg att du tappar hår)så hjälper biträdet att ge dej rätt sort.

Kram.

2011-01-17 @ 17:58:49
URL:
Miss S

tycker absolut inte att du ska klippa dig kort....du passar bättre i längre eller halv långt....gå och gör din prover först så du kan utesluta det...men tänkte på en sak...kanske du har färgen i för länge så din hårsäckar dör...vad vet jag...jag tar oxå mycket...jag hoppas själv på att det är tillfälligt typ som djuren som bytar päls hehehehe...

2011-01-17 @ 21:12:12
URL:
Lina

Blodprov visar inte alltid problem med sköldkörteln, begär att få urinanalys istället, läs här: http://www.scandlab.com/skoldkortel.html



Hoppas det löser sig!

2011-01-21 @ 22:15:12
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: