Blogg frågor..

Skrivet den 2011-06-08 kl 11:08:05 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

100 bloggfrågor (med svar)

1. Hur gammal är du om fem år?
Usshh så gammal 46år..

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Familjen,vi hade en underbar dag..

3. Hur lång är du?
168cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Pippi på de sjuhaven..

5. Vem ringde du senast?

Krille min son.

6. Vem ringde dig senast?

Maggan

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Hej! Silla jobbar du idag?

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Lite olika. Ibland när jag bara vill meddela något är sms bäst,men vill jag prata skit med en väninna föredrar jag att ringa.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sedan 41år..

10. När såg du senast din mamma?
På ett kalas i Aug..2010

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna

12. När vaknade du i dag?
07.15

13. Vilken är din favoritjulsång?
Carola med skivan Betlehem..

14. Vilken är din favoritplats?
Har ingen så riktig favorit, men en mysig strand utomlands är alltid underbart..

Handlar ju om sällskapet sedan kan man vara var som helst.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhuset.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Här i Bara… men vinterhalvåret utomlands…

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Inbrottstjuvar, och mördare. Som skulle ta mig från mina syskon.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

En av min systers facebook kompisar. Alltså han skriver värre än mig.

19. Hur stor är din säng?
180×200 med hål i madrassen ( Köpte en söndring säng som vi blev blåsta på)

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Vinter med sommar utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fyra-fem.. Själv använder jag alltid 2.

23. Hur många landskap har du bott i?
2…SKÅNE.. och Blekinge.

24. Vilka städer har du bott i?
Karlskrona, Bjuv, Malmö, Bara.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota i skorna… Strumpor på vintern….

26. Är du social?
Oftast är jag det. Men det finns dagar som jag inte orkar med folk alls.

27. Vilken är din favoritglass?
Sandwich kanske. Fast jag är ingen glass-lover direkt. En isglass kan va gott en varm sommardag.. Men hoppar gärna glass och tar en kopp kaffe istället…

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladpudding, med banan och vispgrädde.

29. Tycker du om kinamat?
Ja ibland, inte det bästa jag vet ( kanske mer åt det sämsta) men visst äter jag det.

30. Tycker du om kaffe?
Jaaaaaaaaa, kaffe med mjölk

31. Vad dricker du till frukost?
KAFFE

32. Sover du på någon särskild sida?
Höger sidan..

33. Kan du spela poker?
Japp..

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja en stund…hehehhehe

35. Är du en beroendemänniska?
Ja, jag är internet beroende och cigarett beroende.. Egentligen är jag socker beroende också…

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jag vet en tjej som fyller samma dag som jag, men vi umgicks när vi var små.

37. Vill du ha barn?

Har 3 plus 2 bonus så det får räcka.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, Polska, förstår Hebreiska, och förstår alla andra slaviska språk.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja när jag var 12år..

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng oftast..Men havet är super skönt…

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Helst på resor, hemmet, kläder…Men sanningen är ju helt annan, RÄKNINGAR; RÄKNINGAR RÄKNINGAR.

42. Äger du dyrbara smycken?
Dom är dyrbara för att jag gjort dom.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Solsidan..

44. Kan du rulla med tungan?
hahaha jag försökte men nej..

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min sambo kan vara väldigt rolig med sin torra humor…

46. Sover du med gosedjur?
Nej, växt i från det ..

47. Vad har du för ringsignal?
Haha har alltid min mobil på ljudlös…

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
NEJ!!! Och kan inte hjälpa det men jag tycker det är virdigt..

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En smyckespåse.

50. Flirtar du mycket?
Gjorde när jag var singel.

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja om jag var tvungen, men jag tycker om att leva i lyx så det hade sambon fått göra.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Har ju inget KÖRKORT.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
i trygghets narkomanernas land.

54. Läser du dagstidningen?
Ja på nätet, men sedan har vi en söt tjej som kommer på helgerna

Och säljer kvällsposten och vi har så svårt att säga nej till henne.MEN VI MÅSTE lära oss.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Dansar vet jag inte men kanske rör mig lite om det är riktigt bra musik..

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
102,6 blir det när jag är ensam hemma.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
räknade ut räkningarna.

59. När var du i kyrkan senast?
På bröllop…det var ett tag sedan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Jag mins bara min fina rektor Bengt Falk.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
2 Veckor, jätte mysigt var det..Men idag hade jag inte velat bo i tält. I såfall husvagn men helst stuga..Eller LYXHOTEL hade varit bäst..Nu börjar jag drömma mig bort igen.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Helena..( hon vet varför)

63. Vad lyssnar du på just nu?
En låt om Alanya.

64. Har du varit med i tidningen?
I denna familj är det bara min Krille som är med i tidningen.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Komage.

66. Vem såg dig naken senast?
Min sambo

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Blå och vit.

68. Hur imponerar man på dig?
Jag blir imponerad av folk som kanske kan mer än vad man trott eller  har annorlunda talanger. Folk som gör saker man inte förväntar sig att de ska göra. Blir imponerad av osjälviskhet och hjälpsamhet utan ”baktankar”.Folk som vågar vara sig själv. Dom ligger högt på min lista.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Miss S eller mina systrar.

70. Har du någon piercing?
NEJ..

71. Din största vinst?
1000kr på en lott.. Men jag försöker vinna 25.000 i månaden i 25år.. Men den vill sig aldrig.

72. Civilstånd?
Piga ;-)

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Blocket, Aftonbladet,Yahoo. Sydsvenskan och olika bloggar.

74. Är du fåfäng?
Nej…Långt där ifrån..

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Ångrar bara sådant jag inte gjort…

76. Hur gammal är din pappa?
Jag vet faktiskt inte…

77. Vilket är ditt drömjobb?
Mitt drömjobb är det jag håller på med. Jag älskar mitt jobb…

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Oj listan kan bli lång.. Det är massa..Göra hela huset i shabby chic stil är ett ex. Resa med familjen är ett annat ja det är super mycket..Men först på listan står körkort.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Fiskar, Fågel. Papegoja..och en kakadua.. Visst en liten hund hade varit jätte gulligt men jag vill inte ha djur.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Alla vet att jag är LAT..så jag får ta 3 andra.

Nyfiken i en strut. Fattar liksom inte varför, för jag skiter egentligen i vad folk pratar om.

Gråter, när jag blir arg.

Har kört bil utan körkort.

81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för ofta och det måste jag sluta med det är så fult.

82. Sverige när det är som bäst?
Mycket mycket mycket SNÖ…

83. Kan du åka slalom?
Nej..hahahaha är farträdd och höjdrädd ..

84. Vad har du ätit i dag?
3 knäcke med keso och tomat.

85. Vad har du för utbildning?
Vad är det? Går det att äta??

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Brösten är helt ok…

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Magen.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Trevlig, glad, social..

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Glömsk, negativ.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Faktiskt inga..

91. Saknar du något?
Ja pengar på kontot..

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja, barnens. Min egen bryr jag mig inte om.

93. Vad gör dig ledsen?
När någon dör, när någon annan är ledsen. När mina barn är ledsna. När allt går emot mig.

94. Vad gör dig glad?
När mina barn skrattar. Blir glad av att själv skratta också. Man borde skratta mer

95. Har du varit gift eller förlovad?
Förlovad.

96. Vad ska du göra i helgen?
Kalas, Handbollsfest, fotbollsmatch alla barnen är här.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
När jag sålde allt och flyttade till Israel.

98. Vad har du för laster?
Rökning men andra ser det som en last jag ser inte det som en last.

99. Vem är din förebild?
En gång i tiden var det min stora syster men det är det inte längre. Nu har jag ingen.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
JOBBA vidare…nu är rasten slut…


Sommar bild från förra året...snart kommer det sommar bilder för iår.. ;-))


Kommentarer
Annika

Så himla roligt att läsa listan!

2011-06-08 @ 13:28:42
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Linda

Jag har följt dig i 2 år. Trodde du var gift tills jag läste att du är förlovad.

// Linda

2011-06-08 @ 18:58:33
URL:
Miss S

nu ljög du lite Mr D har oxå varit i tidningen...kul att läsa lite..ja det var ju en hel del...nu behöver vi inte höras på en månad;)...kramar

2011-06-08 @ 19:12:51
URL:
Barbro

Det är så jävla irriterande att du alltid säger fel på din längd....DU ÄR 165cm eller mindre!!!!

2011-06-08 @ 23:40:42
URL:
Barbro

Vadå? Är jag inte din förebild LÄNGRE??? =(

Varför????

2011-06-08 @ 23:54:22
URL:
Silla

Haha jag är väl 168...ska fan mäta mig...skrattar..



Nja det är en lång historia Barbro.. Den behöver ett eget inlägg ;-)

2011-06-09 @ 12:31:51
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: