Tänk på detta

Skrivet den 2011-03-16 kl 23:53:27 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Tänk på när du tex hämtar barnen på dagis/ skola…Att du inte pratar i mobilen då..

Jag ser det så ofta men föräldrarna förstår ju inte bättre verkar det som..
Att dina barn uppfattar att det är viktigare att prata med din vän än att vara ”här och nu” med dina barn.
Be din vän att vänta ja att du ringer upp senare.
Är hon eller han mer viktig än dina barn?

Ni har ju faktiskt inte setts på hela dagen, saknaden har funnits där..

Va glad att inget har hänt dig under dagen , att du har en möjlighet att faktiskt träffa ditt barn igen. ( ta inte det för givet)


Samma sak med telefonsamtal om man kopplar en annan vidare när man pratar…”tut signalen i luren”
Vilken signal skickar du till den du pratar med ” Du, Vänta jag ska kolla om det finns någon viktigare person än dig ”
Jag vet många som gör så.. Tycker inte alls om det.

1.      Du tar tid från min familj, från mig..Att jag ska behöva vänta för att du ska kolla om det är en ”viktigare” person än mig..
I undantagsfall är det viktiga samtal men oftast inte…vi vi ska kolla vem som ringer men man kan lugnt ringa tillbaka.
Idag ska vi vara så mottagliga

…Både i vanliga luren och mobilen,mail,facebook ja överrallt..
Jag förstår inte, om man inte svarar hemma, då betyder det ju att man är upptagen på annat håll..Varför jaga en på mobilen då..Jag är ju upptagen.

Det är inte ofta jag ringer på mobil om inte personen har svarat på sin hemlur, för jag förstår att hon är upptagen med annat och ringer mig när hon ser/hör att jag har ringt. Annars skickar jag ett sms..Ja lite tänkvärda ord så mitt inatten..

Jag har jätte svårt att sova idag..men ska försöka..

NATTI

Liten repris från skolarbetet Emilia hade som Dennis hjälpte hennemed..
Frigolit är roligt att pyssla med..


Kommentarer
jane

du, hur går det med den där grejjen som hjälper mot sorg? som du skulle visa mig? Har du tid snart? Kram

2011-03-17 @ 07:01:40
URL: http://gumpen.blogg.se/
Annika

Mycket bra skrivet... håller med dig!

2011-03-17 @ 14:50:12
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
maria

jag håller med dej helt, jättebra skrivet. jag svarar inte alltid på mess o sånt med en gång längre om ja inte känner för det, personen får vänta o finns det något mer irriterande än att umgås med någon vars tfn ringer o piper hela tiden o personen i fråga måste svara hela tiden, då känner man sej ju som du skrev inte så viktigt. va trist du inte är på humöret o att det snart blir bättre. kram!!! ja skitsöta örhängen med...

2011-03-17 @ 18:16:37
URL:
Annika

Hahaha Muzynek Bambino känner jag till :)

2011-03-17 @ 21:18:45
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: