Diskmaskin

Skrivet den 2011-05-06 kl 12:22:32 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Det var några dagar sedan jag skrev här..

Inte så mycket som händer just nu men dagarna går ändå. Idag är det fredag och vad jag har längtat. För jag behöver  faktiskt ta igen mig lite.

Jag ska berätta om vår diskmaskin. Den gick ju i sänder 2 Maj förra året. Dennis tittade på den men kunde inte fixa den..  Året har gått jag har diskat varje dag ibland 2 gånger per dag MINST tills en dag när söta Annie ringer mig och säger. Vi ska köpa en ny diskmaskin vill du ha vår gamla.

JIPPPIIII Jag blev så glad, Dennis körde bort till Staffanstorp och hämnade den direkt. Men här är inte sagan slut. För den stannade kvar i bilen dag ut och dag in. Efter 2 dagar började jag STREJKA. Jag diskade inte. Köket blev fullt av disk ( ja jag mår skit när disken står och köket ser ut som fan) hela huset städade jag men köket ( som var värst) fick bli värre.

Han kommer hem och säger: Usshh va det luktar..mmmm svarade jag.. Jag blev på sämre humör för det är ju jag som går hemma i det.

När jag serverade maten ( men dom sista kastrullerna ) på papptallrikar så sa han. Jag får nog koppla in maskinen idag. Mmmm sa jag… Men jag ska bara kolla vår ( 3år gammal) maskin först..

VA!!!!!!!!! Tänkte jag har han inte kollat den en gång innan..

Men men han tittade och säger: Titta här en liten plastbit vi testar om den fungerar nu, ja du vet jag hatar avlopp så jag har inte tittat så noga..

Jag blev inte arg på honom där utan mest förbannad på mig själv. VARFÖR i hela fridens namn har jag inte disk strejkat  för ett år sedan. Så hade jag kunnat använda mina timmar som jag stått där till något helt annat..

Iallfall nu funkar vår maskin utan problem och jag slipper diska för hand..

Det var min lilla diskmaskinshistoria..

Idag kom mina mes skor med posten, men så sköna dom är. UNDERBARA…

Hoppas ni får en bra fredag…


Kommentarer
Annika

HAhahahaa vilken toppenidé!

2011-05-06 @ 13:04:14
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Anna

Hahahaha ahh som jag skrattar! Så mycket klydd för en jäkla diskmaskin! Men jag förstår dig, jag önskar att vi också hade haft en men min kära gubbe tycker inte att det behövs. Jag hade nog valt en tvättmaskin istället meeen näh, det har vi ju i källaren!

Jäkla karlar!

2011-05-06 @ 17:31:24
URL: http://anushka.blogg.se/
maria

vaffö ska det va som gubbarna tycker o vaffö ska kvinnor diska alltid....

2011-05-06 @ 20:05:41
URL:
Maria

SV: Hej! Jag använder en antikvit färg från flugger interiör. Akryl lackfärg bas 1. Då är färger mer "gul-vit". Annars är det ju bara att välja råvit om man vill måla sakerna riktigt vita.. :) hoppas du fått svar på din fråga..

2011-05-07 @ 10:57:13
URL: http://marias.nu
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: