Valborg och 1 Maj

Skrivet den 2011-05-02 kl 09:38:19 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag är det måndag, en ny vecka med nya möjligheter..
I helgen åkte vi till Ystad för att handla glass, (och latte) och gå runt och titta lite. Jag visste att det skulle vara bakluckeloppis och var jätte glad. Ja ni vet ju vid detta lag att jag älskar att gå på loppis.. Oftast bara titta men jag tycker det är super roligt...
Hur besviken blev jag när vi kommer fram och där finns 6 bilar... TACKA vet jag LUND som har fullt på alla sina bakluckalopppis...
Vi körde in till stan och gick där istället...Jag köpte lite linnen på extra pris.. så 6 tröjor/linnen för 600kr var billigt...


Sedan har min sambo svårt för cyklister.. Han säger att dom ska hålla sig på cykelbanan och inte på vägarna..
Vi tog små vägarna till Ystad ( som vi tycker är mycket mysigare) men där fanns cyklister överrallt...Han fick spel.. Vi andra skrattar åt honom...
Han tycker inte det är män, utan PIP....
När vi står i Ystad så kommer det hur många cyklister som helst..

Dom bara cyklar förbi en efter en...
Det var ju inte konstigt att vi träffa på dom hela vägen ner...
Det var något slags jippo där men så klart vi gick ju inte och titta...

( Jag tror att han skulle vilja ha en sådan cykeldräkt och att han skulle vilja cykla så )

Sambon spelar ju Golf det är ju sak samma tycker jag...Bögsport alltså..

På väg hem körde vi in i Malmö och gick till Citygross ( vi tycker dom har bäst kött där)
När jag stod på parkeringen kommer det fram en tigerska ( zigenskkvinna) ber om pengar 5gånger.
Jag säger nej varje gång tillsist pekar hon på min mage och säger Gud välsigna barnet.
KÄRRING ... Vilket barn liksom... Jag är FETT... Jag är FETT, Jag är FETT....
Hela den dagen var ju förstörd efter det...
Fan då började mina ångest tankar med Nu måste du BANTA SILLA, Ta tag i ditt liv Silla. Kom igen.. Ska du verkligen äta godis ikväll Silla...

Ja efter den meningen var jag bara glad att jag inte gav pengar..
Hade jag haft en bebis i magen så hade jag känns mig dum och givet pengar..

( Nu är det nog många som tänker VA!!! Gav hon inga pengar, Nej jag gjorde inte det. För jag ger när jag vill ge, sedan tycker jag att det är dom fattiga som ska och inte dom som springer runt med massa guld på sig )


När vi kom hem blev det grillning...Ja ni ser jag glömde "bebisen i magen"

Sedan gick vi och titta på Majbrasan..






Sedan måste jag bara visa er denna bild...

Där vi satt, kom det folk som satte ut sina filtar satte barnen på dom för att titta.. Det är en backe så man kan se allt när man sitter ner..
Men dessa IDIOTER vuxna människor kommer och ställer sig framför alla och bara står där så ingen kunde se mer..
Jag är en sådan som skiter i det utan säger ifrån. Men nu varju Rebecca med och hon hade dött om jag sagt ifrån. Men jag ville förklara för dom DÖ nickarna vad vett och etikett handlar om.
Jag kan inte förstår mig på människor som gör så..
Där skulle jag vilja att VÅRA barn satt med en slangebälla ( stavas det så) och bara satt och sköt på dom.. Och jag hade njutit.. Men nu har vi så väluppfostrade barn så dom bara viska:
Jaja då fick vi titta på röva i stället...

Igår Söndag blev det också grillning..
Ja det blir lite mat bilder, men det var super gott...
Min sambi Grillar som bäst...



Campinjoner, bacon, olivolja, vitlök, chiliflingor, parmesan, pärsilja svartpeppar, flingsalt..
Super gott...

Lax med spiskummin, chili, koriander, apelsinskal, mm Jätte gott.
Syrran är veg så hon fick det..

Spett ( dålig bild)

Mandel potatis..



Sen undrar jag varför jag är tjockis... Hmmmm....

Sedan fick jag en diskmaskin av en kär vän... Hur glad blev inte jag.. Vår har varit sönder ett år precis..
Så ikväll kopplas den in...

Ja det var lite av vår helg... Ha en bra måndag...



Kommentarer
Barbro

Tack för den underbara maten....helt fantastisk! Kommer gärna igen...kan stå o hålla paraplyet hur länge som helst om jag bara får sådana mat =)

2011-05-02 @ 12:12:10
URL:
Anonym

Är slangbella verkligen det enda ordet du är osäker på stavningen?

2011-05-07 @ 06:10:49
URL:
Silla

ahahhahahah

Anonym. jag vet att jag stavar som en kratta när jag skriver fort...

2011-05-08 @ 00:16:34
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: