Mellbystrand och MeeKatt

Skrivet den 2013-05-20 kl 12:58:05 i kategorin av Silla
Permalink

Jag och fina Ann-Sofie Sojka skulle åka på Meandi träff hos Malin Meekatt 
Jag tycker träffarna är jätte trevliga men kläderna är jag inte riktigt förtjust i eller det är priserna jag inte gillar egentligen. För jag är så jädrans jobbigt alltid så jag tänker, oh va fin men för detta pris hade jag både fått en tunika, middag på stan med fika och en massa kallkaffe på 7eleven..Så då avstår jag för att handla.
Jag prövade en blus igår som var jätte fin och jag fick höra av Ann-Sofie att jag såg smalare ut i den än den jag hade på mig, ja det kan få mig att handla 10 sådana i alla möjliga färger men jag stoppade mig för där satt en liten djävul på axlen o sa köp den inte du kommer bara ångra dig så det blev inget köp för mig igår.
Men jag fick synda på andra sätt, de jädrans Nutrilett drickandet står ju inte högt i kurs när man blir serverad massa goda saker. Så jag syndade och åt världen godaste banankladdkaka.
Meekatt skryter om sin  hallonkladdkaka på sin blogg, men den kan hon slänga i väggen denna banankakan var det godaste jag ätit på hur länge som helst ( kanske för att jag inte ätit något på 7dagar ;-) )
Vinet fotade jag inte för jag vågade inte ta ett glas nu när jag inte ätit på länge för oj så roligt dom hade kunnat få, tänk att bli full bland människor du inte känner Tjohooo vad jag hade haft ångest dagen efter ( eller inte)
Vin får det bli en annan gång..
Kolla utsikten från trädgården, Malin förstår nog inte vilken lyx det är att ha ett strandhus med denna utsikt och jag blev helt förälskad i huset hon har och i Alice lekstuga.
Jodå jag kunde gå runt och njuta för jag var den stora syndaren av 30 personer var jag den enda rökaren vilka tråkiga människor ;-))
Ann-Sofie kom och hämta mig hemma, ( super tack ) ja jag vågar knappt skriva detta för jag kommer få sambon på mig men självklart är jag ju känd i stan med att blanda mig i andras bilkörningar så när Ann-Sofie skulle köra ner på motorvägen så säger jag: Nej! Där är enkelriktat så där för du inte köra.. för att efter några sekunder se att Oj då jag hade fel och lovade att hålla käften om bilkörningen i resten av resan vi skulle ju ändå spendera nästan 3 timmar i bilen ihop. ( jag vet ju inte om hon kommer kasta ut mig mitt på motorvägen och säga GÅ resten av biten Silla ..
Så jag sa inget och vi hamnade rätt och hon körde bra.
Mys blev det med lille Elias också.. Elias sköte sig hela kvällen så han gillar nog kläderna.
Sedan blev det ett gruppfoto 3 snygga tjejer som bröstar upp sig och 2 underbara barn som var hur snälla som helst.
Det var riktigt trevligt att träffa Malin för jag har följt hennes blogg sedan hon började blogga och hon har givit mig massa av skratt när jag varit på dåligt humör så att få träffa henne i verkligenheten var riktigt roligt.
Tack för en trevlig kväll...
 

Kommentarer
Meekatt

Supermysigt att ses igår! Jätteglad att du kom!

Och jo, jag älskar strandhuset. Det är mitt lilla paradis på jorden. :)

Banankladdkaka:

Smält 100 gram smör
Vispa 2 ägg + 2,5 dl socker
Häll i 1,5 dl mjöl, 3 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker, 1/2 krm salt, smöret, en hel banan och 1/2 dl kallt kaffee.

Häll i smörad o bröad form, in i ugnen på 175 grader i 18 minuter ca. :)

Kram kram!

2013-05-20 @ 13:40:41
URL: http://www.meekatt.com
♥ Sojka ♥

Tack själv! :) Ha ha bröstade upp sig. Ha ha ja vi har nog ordentliga klyftor alla 3 så vi kanske skulle posa ordentligt! ;)
Ha ha ha jag är ganska snäll faktiskt men du lyckades få mig osäker på min körning ha ha.
Tack för att du tycker jag kör bra iaf! ;) Lycka till själv när du kommer igång men vettifan om jag vågar åka med dig då! :P

Kramen!

2013-05-20 @ 14:44:02
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/sojka
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: