Fredagskul

Skrivet den 2010-10-22 kl 08:48:56 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Olle, 4 år, är ute och går med pappa och de passerar en bordell.  
Olle blir nyfiken och frågar pappa: Vad är det där?
 
Pappan som inte vet hur man förklarar bordell för en 4 åring säger:
 
Man får valuta för pengarna där.
 

Till helgen som kommer får Olle sin veckopeng och smart som han är,
 
cyklar han ner till bordellen. Går in och lägger pengarna på disken och
 
säger: Jag vill ha valuta för pengarna!
 
Hororna som inte vet vad de ska göra med en 4 åring ger honom 3
 
smörgåsar, 1 med ost, 1 med korv och 1 med skinka.
 
När Olle kommer hem undrar pappa var han varit. Jo, jag var där man
 
får valuta för pengarna. VAAA? Skriker pappan.
 

Ja, säger Olle och vrider sig lite, men jag orkade bara 2, så den
 
tredje slickade jag bara lite på skinkan.

-----------------------------------------------------------
Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet.
En flicka bidrog med följande alster:




Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma,
återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:
 
”Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk.
Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb.
Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar,
vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!”.

Kommentarer
sofie

hejhej! Fin blogg! Följ gärna med min äventyr i bl.a Schweiz:)



Kram Sofie

2010-10-22 @ 09:16:36
URL: http://sofieahl.blogg.se/
Maja

Bra inlägg :)

2010-10-22 @ 11:29:32
URL:
Annika

Hahaha klockrent!

2010-10-22 @ 12:17:22
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Marie

Aaaa haha så det är bjuda på skinkmackor man ska göra för att få ngn att slicka på skinkan ;)



Haha undrar om hon inte hade tjänat ännu mer på att dansa kring en stång än å sälja snöskyfflar! ;) haha ungar är härliga!

2010-10-23 @ 09:57:10
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: