Skånetrafiken

Skrivet den 2012-01-26 kl 08:56:08 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Jag måste få säga att igår blev jag impad av Skånetrafiken.

Först när jag skulle in till Malmö så funkade inte deras internet så att jag kunde betala men kvinnan lätt mig gå på ändå. ( har absolut inte hänt alla gånger)

Sedan när jag skulle åka hem så kommer jag upp på bussen Chauffören spelade arabisk musik högt över hela bussen.  Ja det var jätte trevligt i mina öron men jag tror inte det var trevligt för alla på bussen för folk satt och pustade och stönade.

När vi kommer fram vid värmhemssjukhus så  går en flicka i ålder ca 9år på. Hennes jojokort hade för lite pengar för att åka till Bara. Så flickan vänder och lämnar bussen medans hon tar upp sin mobil.

Precis när jag ska hoja på henne att jag betalar hennes biljett kallar chauffören på henne :

Flicka! Flicka varför du gick av? Självklart jag kör dig ändå. Du ska inte stå ute.

Flickan blev jätte glad och steg på bussen.

Flickan sätter sig nära mig så jag hör när hon ringer sin pappa och säger: Jag sitter på bussen nu men mamma har skickat med ett jojo kort där det inte finns pengar på men jag fick ändå åka.

Så säger pappan: Jag möter upp dig och betalar för biljetten.

När vi kommer fram till Bara står pappan där han går på bussen och vill betala för sin dotter då säger chauffören.

Nej Snälla du! Men se till att flickan alltid har ett kort som har pengar så hon inte behöver gå ur bussen ..

Så denna chaufför ska ha en stort GRATTIS HURRA det är så ni ska va……

Buss chaufför nr: 204712


Kommentarer
Annie

HÄRLIGT! Såna saker gör en glad!!! :))

2012-01-26 @ 09:07:33
URL:
vuxenmamman

Man tror knappt att det är sant......hurra hurra hurra!!! Dom har fortfarande inte ringt mig. Ska ringa dom idag igen....



KRAM

2012-01-26 @ 09:41:14
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Fnulan

UNDERBART!!!!!! Å så rätt han har!

Ditt hår ser superfint ut!!!

PÖSS

2012-01-26 @ 23:22:25
URL: http://fnulan.se
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: