Presentöppning

Skrivet den 2008-09-16 kl 12:20:29 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink



Satt och prata med en väninna idag om just presentöppning.

Personligen tycker jag det är dö tråkigt att sitta och titta på när någon öppnar paket, speciellt på bröllop då det tar så lång tid!

Jag tycker att man kan öppna dom dagen efter.

Sen tycker jag inte man öppnar kuvert och visar vad folk har givit, det finns dom som tror att dom gör rätt när dom öppnar och visar alla. Han ni tänkt på dom som inte har så mycket pengar och inte kan ge så mycket hur dom skäms att dom kanske lagt lite pengar. Så ska ni står där och göra bort dom.

Nej, om man nu måste dela med sig och jämföra, vem som gav vad ( och tro att gästerna tycker det är roligt) så läser man i så fall bara kortet utan att säga summan.

Och det har med vett och etikett att göra.

Jag kommer i alla fall inte stå och öppna presenter och låta gästerna stå minst en timme och titta.

Nä mina gäster ska ha trevligt och inte tråkigt.

Dagen efter kan jag och min M2b öppna i lugn och ro och ha mysigt på samma gång. Sen kan man tacka var och en.

Öppna mitt i ett bröllop är brist på annat skoj.


Kommentarer
Malin

Kan inget annat än att hålla med.

2008-09-16 @ 14:28:46
URL: http://blogg.se
Anja

Du har absolut helt rätt. Att öppna kuvert med pengar i och tala om vad folk givit är smaklöst på gränsen till vulgärt. Ryyyyys... Så gör man bara inte. Fler och fler, vad jag förstår, väljer att öppna presenter dagen efter. Håller helt med om att det är skittrist att kolla på presentöppning. Betydligt skönare oxå, för en själv att öppna dem i lugn och ro och slippa vara livrädd att man ska få något "gräsligt" (vilket man ju ofta får utav NÅGON iallafall) och lyckas hålla masken och tacka hjärtligt för den fiiiina tennramen med gravyr lixom ;-) Så nääää, presentöppning i avskildhet, eller om man dagen efter kanske har en brunch med närmsta familjen då man öppna paket :-)



Åh vad jag saknar bröllopsplaneringen ibland. Men det är samtidigt så skönt och härligt att det är över och att allt gick så bra!



Lycka till med allt...



ps. Du frågade om min klänning i bloggen. Den är i strl 44. Tror det är 80 eller 82 cm i midjan, men går att både lägga ut och in. Tror den går att lägga ut typ 4-5 cm kanske mer om man skulle behöva det. Jag hade korsett under, från Vollers, för att få "snygg" form med midja ;-)



Det ÄR en helt underbar klänning. Jag köpte den från dreambride för 9.600 + underkjol 1.000 kr och slöja 1.000 kr och ska lämna in den på kemtvätt i veckan och sen sälja den, så OM det är rätt strl så hojta. Hade tänkt sälja den för 5.500 och då ingår allt (om du skulle vilja ha det) :-)



Om du skulle vilja ha korsetten oxå så tänkte jag ta typ 1.200 för den. Gav 2.000 för den men det är förhandlingsbart ifall du skulle vilja ha rubbet ;-)



du kan maila mig på [email protected]



kramar



Anja

2008-09-17 @ 11:35:02
URL: http://anjasbrollops.blogg.se/
Anja

Glömde tillägga att man med korsetten kan snöra in midjan till 71 cm. Jag har 87 cm i midjan (hmm egentligen mer tror jag, men jag mätte "snällt") och jag snörade in min midja till 80-81 cm eller så, då klänningen var 82 cm i midjan(kollade upp det nu) och bysten 104 cm. Men som sagt, den går att lägga in och ut. :-) Det var inga problem att ha korsett. Tänkte inte ens på det faktiskt. :-)

2008-09-17 @ 11:39:34
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: