Bussen DYR?

Skrivet den 2009-12-05 kl 22:41:07 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Nu äntligen e jag klar.. Imorgon ska vi ha besök med folk som vill fira D´s födelsedag. Så jag har gjort tårta nu ikväll...
Den blev inte snygg kan jag lova, men ser så smaskig ut att jag längtar tills imorgon när man får prov smaka den.
Stumpan ligger o sover här på soffan brevid mig o jag e så avundsjuk. Jag har ju knappt sovit 2 nätter i rad nu för hennes krupp. Men sitället för att lägga mig så slö tittar jag på en film o bloggar.

D är ute med sina kompisar ( tur någon av oss har ett socialt liv) he he ja jag e så stressad så jag hinner inte träffa mina vänner... Nu låter det dumt i mångas öron men det är sanning. Dygnet har bara 24h av dom måste jag försöka sova i minst 6, sen är det barnen o jobb som tar all min tid.

Som ikväll tänkte jag fortsätta att julpynta men inte ens det han jag. Ja nu ska jag inte gnälla för jag valde att ha det mysigt med mysan i soffan istället.
Hon älskar att trolla o dansa så det har hon gjort för mig / med mig tills host attackerna började o hon somnade efter dom stackaren.

Presenterna D fick idag blev han super glad för...

Jo min mamma sa igår att det var för dyrt för att hälsa på mig..Bussen ut till mig kostar 29kr.. är det fördyrt för att hälsa på sina barnbarn??? Alltså hon har inte sett My sedan i början av Maj och Ken sedan Augusti.
Är 29kr + hemresa29kr för dyrt då.
Jag menar hade hon kommit på morgonen hade hon fått fika, sen fika sen lunch, sen fika sen middag, sen kvällsmat o sen fika o trevligt sällskap, träffat barn o barnbarn...

E det jag som är ute o reser o tycker att FAN så kan man ju inte tänka, eller är det fördyrt???

Jag pratade med en vän idag som sa: Ja Silla det är dyrt o hälsa på dig, du får skylla dig själv att du flyttat från Malmö..
Hm... Jag e glad att jag flyttat o jag ska säga er att flyttar mina barn till Haparanda, gbg. Stockholm Barcelona så kommer jag åka dit kosta vad det kostar vill...

PS! Vill tillägga att dom andra barnbarnen bor i Malmö men det kostar bara 12kr tur o ertur att hälsa på dom och det är också dyrt...

Nu ska jag gå o lägga mig o läsa min roliga bok.. Tur jag inte hinner läsa så mycket så tar den inte slut så fort för sedan har jag inget annat att läsa..

Ha en bra söndag...
O Grattis Dennis o Jane(grannen) på era födelsedagar...


Mysans favissar


Kommentarer
Lena

Sorgligt Silla..det är ALDRIG för dyrt att åka och besöka människor som betyder något i ens liv.Hade det inte varit för tiden så hade jag tagit bilen från Gbg varje vecka och fikat med dig :0)Kram

2009-12-07 @ 08:41:59
URL:
D

Yes Silla vill man inte så vill man inte sen kan man skylla på så många olika saker.. Hade vi bott i stan så hade det varit för stora vägar att korsa eller så hade vi bott för högt eller för lågt... så inget att göra åt det...

2009-12-14 @ 20:34:08
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: