Tiger`s äventyr

Skrivet den 2009-12-15 kl 16:33:06 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag har jag varit på rymen. Det var verkligen roligt. Mina vårdnadshavare tappade mig kl 08 i morse.
Ni kan ju själv tänka er så kallt det var på morgonen o ligga där på marken.

Iallfall så slapp jag ligga länge för ett par barn hittade mig o tog in mig på dagiset. Ett annat dagis. Inte det dagiset som jag tillhör. Så idag har jag haft riktigt roligt med andra barn.
Men när det började bli mörkt o barnen började gå hem så hör jag när min "nya" fröken säger: Ja vi har Lejonet här hos oss och vi tror den vill hem..
-DEN, tänker jag... Jag heter faktiskt Tiger o jag vill verkligen hem till min mysiga tjej som går runt o bär på mig hela tiden o som sover med mig varje natt..o som gråter när jag ska tvättas..
Den "nya" fröken säger till mig. Snart kommer din mamma o hämtar dig.

Efter en liten stund hör jag en röst som säger: Hej jag är här för att hämta Lejonet.
-Lejonet?? Tänker jag, har hon glömt att jag faktiskt heter TIGER, för det är ju det jag kallas i mitt hem.
Jag får syn på min "mamma" o blir jätte glad. Men innan hon tar upp mig så står hon o pratar med fröken o frågar om dom tagit väl hand om mig? Hur länge jag fick frysa? o sen ser jag hur hon sträcker fram det finaste ljus vi hade hemma. Ett riktigt snyggt jul ljus som hon aldrig velat tända för så fint var det.

Jag blev glad för det betyder att jag är mer värd än ljuset som ingen i familjen fått röra.

Jag hamnade i min "mammas" famn o hon säger: Vilket tur vi hittade dig!!
Tur?!?! tänker jag.
Hon tänker bara på sig själv för hon vet att Mysan hade saknat mig o gråtit och det hade hon aldrig orkat.
Vi cyklade hem och Mysan tog mig o pussade mig o kramade o slängde mig i soffan.
Så nu satte jag mig o bloggade som alla andra i hela världen gör.

Nu är jag hemma igen och allt är som vanligt... Mitt äventyr är slut.


Kommentarer
Barbro

Vilken tur att Tiger kom tillrätta igen, katastrof om Mysan inte fått tillbaka sin Tiger...

2009-12-16 @ 00:44:09
URL:
Malin Inspiration & design

Silla; Hej! Min sambo brukar tillverka ramar till tygtavlorna utav mdf. :) Det finns färdiga att köpa på IKEA och Åhléns om man vill det (fast inte så stora). Till mina tavlor av presentpapper i sovrummet har jag använt mig utav canvas. Det kan man ju även göra med tyg. :) Frigolit funkar också kanon till att göra tygtavlor. :) Även spånskiva. Vilken toppenidé att göra en tygtavla till sonen. Svart & vitt blir kanon. Är ju lätt att passa till också. Lycka till med tavlan! :) Här kan du se hur vi gjorde en utav våra ramar. :)



http://inspirationsdesign.blogg.se/2008/may/tygtavlan.html

2009-12-16 @ 13:37:32
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: