Egentid!

Skrivet den 2009-01-16 kl 15:00:34 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Vad är "egentid"?


Är egentid när jag sitter vid datorn och jobbar? Eller är egentid när jag bloggar?

Ibland sitter jag och funderar på hur man ska ta egentid utan att man tar tiden från familjen.

Jag o Ken har egentid en dag den veckan, men det e inte min egen egentid.

Jag kallar inte egentid, tvätt, laga mat, städa mm. Det kallar jag SLAVGÖRA!


Jag kallar inte egentid att umgås med vänner i heller, för det får jag ingen egentid av.


Är man bortskämd som vill ha egentid, där man bara gör saker som man själv vill, utan att bli störd av någon? Som tex att blogga, läsa, ja vad som där ingen stör en?


Hur ser din egentid ut och vad gör du? Hur tar du din egentid?


Kommentarer
Maja

Egentid för mig är att du gör precis det du vill, vad det nu innebär för en, om det så är att städa, laga mat eller ligga i sängen och glo.

Jag försöker ha egentid en till två timmar per dag. Dvs då gör jag det jag vill med de resurser jag har dvs, vilka brukar vara begänsade, mest pga ekonomi :-)

2009-01-16 @ 19:17:13
URL:
maggan

Håller med ovan.

Jag försöker träna 3 gr i veckan o ut o gå 2.

Men nåt jag älskar att göra är att läsa och äta chips samtidig, men det kan jag inte göra för ofta för jag vill inte se ut som en val, (det räcker att se ut som en säl hahaha).

äremot skulle jag aldrig sätta mig vid datan på min egentid.

2009-01-16 @ 22:21:54
URL:
Dennis

Om man får städa och tvätta och diska helt ensam då är det egentid och den ska man vara tacksam för att ens man låter en få den mycket viktiga tiden för sig själv

2009-01-25 @ 15:27:04
URL:
Eva-Kerstin

Ingen lätt fråga att besvara.

Egen tid är för mig när jag gör saker som är enbart för min skull. T.ex. yoga, blogga, korsord, ja det finns massor. Att jag har massor av intressen är nog mitt problem för har jag gjort det en tid varje dag, t.ex. yoga så skulle jag inte definiera det som egen tid mer för då har det plötsligt blivit lite utav något som SKA GÖRAS. Komplicerat? Inte konstigt för hela jag är nog lite tokigt komplicerad. Sammanfattning: Egen tid är här och nu precis vad det då blir utifrån den inre känslan.

2009-01-28 @ 08:24:38
URL: http://www.steeperz.com
Barbro

Egentid är sådant som inte innehåller "MÅSTE"

2010-12-28 @ 13:34:59
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: