I dont`t care!

Skrivet den 2009-07-04 kl 00:34:04 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Mammor som möts med barnvagnar kan  börja prata med varandra och avslöja de mest intima detaljer om de stackars försvarslösa små barnen. Som om det var den naturligaste saken i världen.

Men tänk om man var lika frispråkig när man var ute och gick med sin man:

Kvinna A: Vilken gullig liten man du har! Vad heter en sån här liten sötnos, då?
Kvinna B: Dennis. Och din?
A: Sven.
B: Så mycket hår han har! En riktig kalufs. Hur gammal är han?
A: 42 år.
B: Oj, och redan så stor. Vilken liten tjockis!
A: Jaa. 110 kilo.
B: Jösses. Stackars dig. Det måste bli tungt... Min väger bara 100

A: Jadåså. Vad jobbar han med?
B: Han är målare - och din man?
A: Väktare.
B: Jahaja, Sover han bra om nätterna?
A: Ganska, fast han ska upp och ta en nattmacka mitt i nätterna  Det är lite jobbigt.
B: Jaha, min med - och han snarkar och fiseri sömnen och pratar i sömnen o pustar o stönar. 
A: Ja, de drömmer mycket i den åldern. 40-årskris, du vet.
B: Titta! Nu ler din! Vad sött!
A: Näe, det är bara gaser.

B: Jaha... hur har han det med bajseriet, då?
A: Sådär. Han blir så hård i magen av allt vitt bröd och alla pizzor.
B: Äter han ingen burkmat?
A: Mest inlagd sill och sånt.
B: Rör han något på sig då?
A: Ja, lite oldboys fotboll ibland. Men annars ligger han mycket framför tv:n. Jag ska ta tag i det där när jag orkar...

B: Åh nu försöker din pjata. Vad duktig du är. Gullegullegull. Nejmen inte gjåååta!
A: Ja, vi måste nog gå nu. Han gillar inte när vi står still. Du vet hur de är.
B: Ja, min är likadan. Har en egen liten vilja. Jaadå. Kan själv! Ja, halleduttaneda. Men vi kanske ses fler gånger. Hej, hej.
A: Det gör vi säkert. Hej, hej.

Jag hatar när någon stoppar en och ska fråga en massa om Mysan, men jag är ju så snäll så jag stannar o svarar på deras knäppa frågor.
Varför frågar man saker o ting, jämför man barnen eller vad handlar det om?
Jag är ärlig när jag säger att jag skiter faktiskt i om Lisa bajar löst eller om hon äter välling på nätterna eller om hon kan gå ja det kvittar liksom vad Lisa gör, så bryr jag mig inte ett dugg.

Det räcker att jag frågar dom jag känner, jag behöver inte stoppa okända för att fråga: Nawww så söt, kan hon gå? Hur många tänder har hon.

Alltså hur e ni?? Stoppar ni andra okända folk och frågar ut dom?
Alltså jag frågar inte ens sådana som jag känner men som jag inte umgås med:
A: Heeejjjj!
B: Hej!
A: Hur e det?
B: Jo tack bra (så har man precis gråtit över något)
A: Nämen, är hon din?
B. Ja.
A: Naww så söt, vad väger hon? Sover hon hela nätterna..
B: Ja det gör hon.
A: Ohh vilken tur du har, vad heter hon?
B: My
A: Vilket vackert namn, min heter Lisa ( men om det är så vackert varför döpte hon inte sitt till My istället då)
B:mmmm ( ska jag säga där: Ohh va vackert ) Nej för då hade ju My hetat det ju.

Ärligt vem bryr sig, jag struntar i om Jesiccas( från högstadiet) unge (mina barn andras ungar) sover hela nätterna eller är vaken hela nätterna. Jag bryr mig inte hur många tänder hon fått, ja jag bryr mig faktiskt inte alls.
hade jag bryt mig hade jag väl umgåtts med henne.
Tycker ni jag har fel???

Hur är ni? ställer ni ointressanta frågor till andra??


Kommentarer
D

Jag håller med helt och hållet jag tycker att det tom är helt onödigt att säga hej till folk för då kan dom få intrycket att man bryr sig om dem......

diskriminera ingen-hata alla......................

2009-07-04 @ 08:19:19
URL:
Miss S

hahhah..asg..ja du fan va kul inlägg...alla har vi väl olika intressen och så e vi olika nyfikna på olika saker...om du nu e så besvärad...vf stannar du upp över huvud taget??..de e väl bara att gå vidare..eller säger jag måste gå om du nu ändå har stannat..ingen tvingar dig..men för att svara kanske på din fråga så gör man ju det av artighet..sen e det upp till var och en att svara..du kan ju alltid säga jag vet inte..har inte koll på det..det min man som tar hand om henne...jag har bara avlat henne..eller så kan du ju ljuga..det e väl inte så svårt...förstår kanske att du känner dig obkväm och vem e hon som ska veta om ditt barn...men du kan ju alltid ställa en motfråga..nåt som intresserad dig..ser inget fel i att vara artig...men du kan ju alltid vara arrogant...det ju alltid lättare;)...sen så kan det ju vara så att man ställer en eller två frågor som intresserar en och sen så för inte känna sig dum så ställer man de ointresserade frågorna istället bra för att gå vidare...att ställa ointresserade frågor gör vi alltid nångon då och då...

2009-07-04 @ 14:13:01
URL:
E-K

Först och främst: Det är orätt att prata över någon annans huvud oavsett om det är barn eller ej. Lika bra att låta bli ifrån början.

Nej jag stoppar inte oikända men däremot så, om jag skulle få ögonkontakt med någon så LER jag (det känns alltid gott att få ett leende ttcker jag själv) och jag önskar gärna en trevlig kassörska etc. En bra dag.



Nu får du ha en bra dag Silla

2009-07-04 @ 14:16:46
URL: http://www.steeperz.com
D

Det absolut värsta någon kan ge mig är ett falskt leende typ sådana kassörskor/servitriser allt som oftast ger en... Jag ser rakt igenom dem och jag blir på dåligt humör av sådana falska j--lar... MEN jag älskar att få ett ÄKTA leende från någon för det piggar verkligen upp ens tillvaro.............. Det absolut värsta är folk som skrattar åt skämt som man ser att dom inte tyckte var kul... till dem säger jag bara kill em all and let god sort em out....................................

2009-07-04 @ 14:37:18
URL:
D

Ja man kan säga att jag gillar allt som är äkta bäst.. (med undantag som pattar,hårfärg)

2009-07-04 @ 14:48:08
URL:
Miss S

hmmm...silla kanske dax för en makeover...men jag gillar dina pattar...hårfärg kan du byta..om du nu hade svart vi sågs sist..hehehhe..kommer ärligt inte ihåg

2009-07-04 @ 17:14:38
URL:
Barbro

Jag ställer bara intressanta frågor till folk =))

Sen älskar jag att diskutera barn, det bästa jag vet faktisk...fast det är helt klart roligare att titta på barnbilder, gärna en sådär 300 bilder på när barnet sover....man kan ju ta bilderna från olika vinklar, så ser man hur söööööt den är....sen kan man ju säga nawwww vilken sötnos efter varje bild. Hur kul som helst faktiskt...

2009-07-04 @ 17:43:40
URL:
D

IRONI det är verkligen min typ av humor...........

2009-07-04 @ 18:19:21
URL:
D

Barbro detta är ännu bättre..... när folk ger bort bilder på sina efterblivna ungar som man känner sig tvingad att hänga upp så man ser eländet varje dag........

2009-07-04 @ 18:22:28
URL:
Miss S

The D..kanske e det så att du e kass på att berätta skämt..de kanske bara vill vara artiga...ja jag e kass så därför berätta jag dem inte eller så varnar jag innan

2009-07-04 @ 19:36:39
URL:
Anja

Hmmm jag har faktiskt inget alls emot sådana frågor. Bara om jag märker att personen som undrar, direkt efter sin fråga slutar lyssna. Då är det ju så uppenbart att de inte bryr sig. Själv frågar jag absolut såna där frågor. Inte för att kallprata utan för att jag faktiskt tycker det är intressant.



Silla, jag LOVAR inte fråga nåt om My eller säga "naawww så sööööt" när vi träffas ;-) hehe



(Något som jag däremot har lite svårt för är när man tex träffar gamla klasskompisar och det blir alla de där pinsamt klichéiga frågorna som Vad gör du nu för tiden osv, fast grejen är ju den att jag samtidigt är så jä..la nyfiken och vill veta, så då måste man ju fråga asg)

2009-07-05 @ 00:36:30
URL:
Silla

Anja, jag är den mest nyfikna männsikan som finns på jorden.

Men just sådana frågor som hur många tänder har hon nej, smaskiga detaljer om den ena eller andre är guld värt.



Hehe Man får fråga om mina barn, men det är ju om man är intresserad ch vill veta. jag frågar om andras barn men inte med sådana jg inte känner. Då skiter jag i det. Sen allt annat smaskigt om vuxna drar jag till mig och vill verkligen veta.

2009-07-05 @ 00:41:56
URL:
Barbro

Jaha så du vill veta om vuxna.....då kan jag berätta att Mr D gick och höll min killkompis i handen häromdagen, men säg inte att du har hört det från mig....hihihi =)



Tänkte titta in imorgon vid 13.30 om det går bra, vet att barnen kommer hem till er så om ni ska någonstans så ring gärna och berätta det på morgonen, annars kommer jag vid 13.30.

Ses!!

2009-07-05 @ 01:17:04
URL:
D

Tacktack Barbro.... Snällt att du inte berättade om kramandet som skedde innan handhållandet... Killar i hans ålder är väl lite osäkra på sin läggning och han kännde väl att han ville prova att krama och hålla handen med en äldre man, och jag är ju inte den som kan säga nej till det.........

2009-07-05 @ 07:30:06
URL:
D

Och nu tänkte jag sätta in lite bilder och berätta det senaste skvallret om Barbro.........

2009-07-05 @ 07:38:44
URL:
D

Ähh jag skiter i det och behåller allt smaskigt skvaller för mig själv....................

2009-07-05 @ 11:02:53
URL:
Barbro

hahahaha....ja det är bra att du finns till HANDS =)



2009-07-05 @ 12:04:11
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: