Dokusåpor.

Skrivet den 2009-07-27 kl 22:09:09 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Varför tittar man på Dokusåpor




Efter Robinssons  har den ena efter den andra dykt upp. Baren, Villa Meduza, Big brother, Farmen, Harem bonde söker fru..  Här finns allt ifrån snälla varianter som  (där man får följa förväntansfulla människors väg genom karriären) eller sådana med mer elaka utformningar.
 Som att försöka "spräcka" kärlekspar.


Hur ser då det hela ut? Jo alla är de samma. Ett 10-20 tal pers som aldrig setts förr möts och bildar en slags grupp (ofta mycket intressant, eftersom alla kommer från så olika ställen).
Första veckan är allt frid och fröjd. Alla är de som en enda stor familj. Inga ovänner! Bara en massa "bästisar"
 I god tro att så kommer det alltid att vara. Men sen börjar... det svåra(läs intressanta).
 Det delas ut plus/minus, svarta/vita kameler och nomineringar till höger och vänster.
Nervösa sitter de där i Öråd...och någon blir tvungen att lämna sin nya värld i förtvivlan (eller kanske glädje).
Så håller det på tills endast en person återstår, som får äran att vinna en massa pengar. Typ en miljon kronor...Ja grattis till den största idioten säger jag.

Har ni tänkt på vilka dom tar ut till sådana här tävlingar??


  Gärna någon med spännande dialekt

 En vegan, som alla andra kan reta sig på

 Någon som är homosexuell

Någon som är extremt rädd för homos

 Gärna någon som är mycket äldre än dom andra

eller som är mycket yngre än alla andra

 Någon som inte är konflikträdd, som gärna startar heta duskussioner

En extremt känslig person, som tar åt sig för allt o bölar för allt.

Medlaren, som försöker lösa allas problem

 En människa som är mycket typ modemedveten (byter kläder flera gånger om dan)

Hon/han som klär sig väldigt orginellt

Två personer som eventuellt skulle kunna bli ett par

En 3dje person som är intresserad av någon av de två, så ett triangeldrama uppstår

Någon som syns mycket och hörs överallt

Någon som nästan är typ osynlig

En person med rik bakgrund

en från arbetarklassen

Någon som har vanan att arbetar hårt

En lat person som inte vill arbeta alls (bara ligga i hängmattan, i soffan, i sängen, i poolen, på stranden eller var det nu kan vara)


Listan kan göras lång...

Men i allt detta så längtar jag till nästa dokusåpa, för jag älskar att försvinna in i deras värld. Jag älskar att bli förbannad och kommentera om dom.

Så D kan bli irriterad på mig och tycka att jag borde gör annat än att sitta o titta på idioter som är med i sådana program.

Jag själv skulle jätte gärna vilja vara med i BB eller Robinson..


Jag tror jag hade vunnit..........






Kommentarer
Josefine

Håller fullständigt med D där.

2009-07-27 @ 22:36:02
URL:
Jeanette

Alltså...... Det var JAG och INTE Josefine som skrev kommentaren.

2009-07-27 @ 22:37:33
URL:
Miss S

ja jag fattar inte hur man kan sitta så och slössa bort sin tid...men när man sitter där så kopplar hjärnan av från andra vardagliga tankar..så visst kan det vara skönt att inte tänka på alla måsten...är en av de som gillar vissa dockisar



här är en länk på ett roligt klipp...sätt gärna in den som en länk silla:)

http://www.youtube.com/watch?v=txqiwrbYGrs

2009-07-27 @ 23:55:24
URL:
D

Doku-såpor är fördummande tv program ingen blir direkt klokare av att se sån skit det borde vara böter på folk som slösar bort sina liv med att se sån skit........ Syllan du hade blivit utröstad direkt tror jag, men jag hade sopat banan med alla de andra deltagarna för jag besitter en oehörd social kompetens och ett enorm tålamod med folk som jag föraktar och anser vara mindre värda än amöbor...Och folk gillar verkligen mig för jag är ett riktigt litet charmtroll.........

2009-07-28 @ 19:47:45
URL:
Miss S

hehhehe....vilken skrytis D e..silla tycker vi ska anmäla D till en dockis...hade varit intressant...ännu bättre...anmäl er båda...lovar att jag kommer titta:)...tycker du oxå har social kompetens när du väl är social

2009-07-28 @ 21:22:06
URL:
D

hhmm...... Jag erkänner att jag inte har dom förmågorna som jag skrev innan det kan vara så att jag var en aning ironisk i det inlägget.......

2009-07-28 @ 23:26:24
URL:
Miss S

heheh...The D..bangar du?;)

2009-07-29 @ 00:29:44
URL:
D

Jag bangar inte, men jag tror inte att jag hade blivit uttagen...

2009-07-29 @ 07:07:59
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: