Hycklare

Skrivet den 2009-07-11 kl 12:30:26 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Så här ser skillnaden ut om du inte nämner bröllop!
en tjej har kollat upp olika priser .
På hotellet var det nästan det bästa exemplet. Där sa man att andra natten blev billigare för att det inte var bröllopsnatten.


Hotel för 2 nätter i finaste sviten 4800:-
Samma hotel i samma svit under två nätter 4200:-

Tårta 2000:-
Samma tårta fast för en fest bara 1200:-

Brudbukett, här fick jag till och med ut vilka blommor den innehöll. Pris 1000:-
Samma bukett med där samma blommor efterfrågats 400kr

Tjejens smink 1000kr med bröllop
500 för samma sminkning

Bröllopsuppsättning 2500kr
Baluppsättning 1500kr skillnaden ligger i en halvtimmes jobb.

Catering 200 per kuvert för buffe till bröllop och då ingår ingen personal.
175 per kuvert för samma buffe till en vanlig "fest" utan personal

Va?? varför ska det vara så här för att man nämner bröllop, helt otroligt.

Det är därför jag skulle vilja göra det mest helt själv. För att man sparar in flera flera tusen.

"Det ovan var inget jag skulle ha, men det är ett ex hur det går till"


Kommentarer
Miss S

håller med dig till 1000%....och jag vet att det e så...har tänkte på detta för flera år sedan när jag la märke till blommor och håruppsättning...sen började jag lägga märke till andra saker...för jävligt rent ut sagt tycker jag...jag skulle aldrig tex säga i en blomsteraffär att det e bröllopsbukett utan nåt annat...hos frisören kan man säga att man fyller år tex...samma med sminket....ja maten...ingen behöver veta att det e bröllop beroende på vara man har festen...företagsfest...hotellet...antar att han jag gifter mig fixar det lilla extra för att gära det mer speciellt...det som kan vara svårt ät tårtan...detta beroende på vilken tårta man ska ha...kanske e doptårta billigare än brölopps heheh....frisör och nån som kan sminka dig har du redan..och smart e du så resten fixar du galant...tror du tom hade nån som kunde fixa tårtan till dig...lycka till

2009-07-11 @ 13:30:17
URL:
Anja

De vet att man är "villig" att slänga ut pengar när det kommer t något så viktigt som ens bröllop, som man förhoppningsvis bara gör en, två, tre gånger i livet ;-) (haha) så då kan dom lägga på.



Sedan tror jag att om du säger att det är en brudbukett så lägger dom lite mer krut på den, gör den mer noggrant och fint än om du säger att du bara ska ha en bukett med den och den blomman.



Jag Betalade 1.300 för min brudbukett o den var värd VARENDA krona. (Då letade jag upp det billigaste stället i hela malmö)! Å andra sidan hade jag rätt många "dyra", och olika sorters blommor i min bukett. F..n så fin den var. Hade aldrig vågat chansa o bara säga att jag skulle ha en bukett blommor.



Här fick jag ju skira rosa organzaband med silvertrådar o pärlor runt skaftet liksom "fejk"diamanter i mitten av blommorna och en så otroligt perfekt arrangerad bukett.



Något som jag däremot avbokade var bröllopstårtan som skulle gå på 6.000 för 85 personer. Det kändes så otroligt sjukt. När vi sedan fick hjälp av en konditor som är vän till en tjej från BT så ville han bara ha en flaska whisky för besväret, vilket passade oss MYCKET bättre.



Så jag säger bara KONTAKTER ;-) Kontakter är det bästa. Har du ingen frisör, sminkös, florist, kock och bagare i släkten/vänskapskretsen? :-)



2009-07-11 @ 13:56:49
URL:
Silla

Anja jag har egentligen allt det... ler...

2009-07-11 @ 22:13:17
URL:
Anja

Men dåså :-) Eller det är inte här kanske? ;-)

Pumpa alla dina kontakter på tjänster. Skäms inte när det gäller bröllop, haha.



kram

2009-07-13 @ 00:12:13
URL:
maggan

Vad hade du tänkt att göra själv????????

2009-07-15 @ 20:31:44
URL:
Dirtvain

haha, rolig grej ni gjort !

2012-03-25 @ 17:04:27
URL: http://dirtvain.blogspot.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: