Blond

Skrivet den 2009-06-07 kl 13:27:48 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Det var rätt så roligt igår när jag var inne på Anjasblogg där hon skrivit att hon nästa gång vill göra sitt hår ljusare.
Själv har ja gått länge nu och velat bli blond för en tid.
Alla blonda blir ju mörkhåriga, varför kan inte jag få pröva..
ja jag vet att det handlar ofta om att POLSKOR blonderar sig och det är mycket därför jag inte gjort det,
Men jag vill ju prova och se om jag trivs med det.
Varför e jag så knäpp och låter andras rykte stoppa mig..

Nu har jag i ca 6 mån pratat om det en gång i veckan, ohh jag vill så gärna blondera mig D.

Det kan ju inte bli värre än vad det är nu, grått, grått grått...

Nej Sabine kolla med din frisör om han kan blondera mig, inte GUL utan blond...


Kommentarer
Sabine

Okey polskiflickan, jag ska fråga...muhahahaha... Nej men det är klart att du ska prova! Jag r bara ledig onsdag denna veckan som kommer!

2009-06-07 @ 16:27:04
URL:
D

klart du ska blondera dig

2009-06-07 @ 19:11:23
URL:
Lena

Jag skulle vilja säga gör det inte! Men prova så får du se....hehehehehe. Bara du inte blir jättemissnöjd

;-)

Kram

2009-06-07 @ 20:58:56
URL:
Silla

men Lena då e det ju bara att mörka det igen ju.. ler..

2009-06-07 @ 21:28:06
URL:
Jeanette

Då så..... vad väntar du på?

2009-06-07 @ 23:35:20
URL:
Barbro

Att blondera ett så pass mörkt hår som du har måste göras i två olika etappar, annars kan håret skadas rejält. Fast det behöver bara gå ett par dagar emellan. Tänk sedan på att du måste gå till frissan var 6e vecka eller så, för det lär ju bli en ganska så markant utväxt. Sen är det inte bara till att färga tillbaka det hur som helst, risken för att håret ska bli riktigt missfärgat är stort. Men om du går till en riktig frisör så vet ju hon/han detta och kan förklara det till dig.

Jag tycker du ska prova men va bara berädd på att det måste ske i två ettapper innan det blir riktigt fint, lycka till =)

2009-06-07 @ 23:55:59
URL:
D

Eh bara en liten fråga. Brukar man inte skaffa fejk brösten innan man blir fejk blond? För mig så spelar det ingen roll i vilken ordning man gör det bara det blir gjort, men jag undrar Ändå...

2009-06-08 @ 17:07:15
URL:
Silla

Jeanette, väntar på att D ska vara hemma så jag kan göra det hos frissan i lugn o ro.. heheheh



Barbro, ja det har jag inte tänkt på 6v..hm.. det är ju en massa pengar..



D: Jag har fejkbröst om du missat det, mina riktiga är fasta annars.

2009-06-08 @ 19:43:26
URL:
Barbro

Hur som helst så ångrar man sällan det man gjort, men man ångrar ALLTID det man inte gjort....så jag tycker du ska prova...så har vi andra något att prata om =)



2009-06-09 @ 15:03:00
URL:
D

Gör nu som Barbro säger..

La alla märke till att jag blev helt plötsligt inblandad i hårblekningen jo då måste D vara hemma..

Sätter en spänn på att när hon bangar ut och inte vågar bleka håret så kommer The D att få skulden för det på något sätt....

2009-06-09 @ 20:34:23
URL:
Miss S

säger bara en sak...var försiktig..du vet hur det gick sist...jag gillar dig som brunett..tycker du passar bäst i det..men slingor hade passat...så länge du har rätt färger..två tre olika snyggt...men se till att få det ordentligt gjort bara..du vet nog vad jag menar;)...kramizar och lycka till...det viktigaste att du gör det ljusare..du passar inte i svart heller...när du e brunett så är du en riktig läcker bit:)

2009-06-10 @ 00:08:06
URL:
maggan

Du är en äkta polska, lycka till med ditt guuuula hår haahahahhaa

2009-06-10 @ 17:14:15
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: