Berätta vad ni tycker?

Skrivet den 2009-05-09 kl 18:33:57 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Jag vill höra alla era komentarer på detta inlägg!!
Det finns olika sätt att dricka på mitt är att ta ett glas när jag själv känner för det, när jag festar med mina vänner, är på en tillställning, har gäster hemma..

Men vad tycker ni om dom som måste ta till sig ett glas för att det just är fredag?
För att gräset ska klippas?
För att huset ska målas?
För att , ja ni vet själv massa undanflykter..
Vad tycker ni om sådana människor???

Grannen                                                                  D----S

Kommentarer
Miss S

hmm vet inte riktigt...men skulle oxå tro att personen i fråga tar sig ett glas eller en klunk när de känner för att klippa gräset/måla huset...eller kanske gör personen i fråga det för att dämpa ångesten inför tanken med arbetet som han/hon helst skulle vilja slippa undan att göra...hmm..vet inte om ni hänger med...eller kanske har personen inte så många vänner så tror han/hon att flaskan e vännen..vad vet jag...dricker endast eller för det mesta i sällskap

2009-05-09 @ 18:45:26
URL:
D

Titta på djuren där är det alltid dom svagaste som faller offer för rovdjur och jakt, men detta är bra för den övriga stammen att dom svagaste försvinner för då växer stammen sig starkare och starkare. Alla vet ju att alkohol dödar hjärnceller, men det är ju bara bra för att då dör ju dom gammla och svagaste hjärncellerna så att de övriga kan växa sig större och starkare. Så man har troligtvis inte så starka och friska hjärnceller om man bara dricker lite då och då.......

2009-05-09 @ 18:48:38
URL:
Maja

Fattar inte alls varför man ska dricka för att det är fredag. Jag håller med dig att man tar ett glas vid tillsällning eller dylikt, inte för att det är fredag..

Ska nu försöka lägga fram det rätt... Jag kan tänka mig ta ett glas vin eller en öl, vilken dag som. Med andra ord ingen alkohol för att det är fredag el. lördag utan för man tycker det är gott och då dricker man definitivt inte för att bli berusad.

2009-05-09 @ 18:51:12
URL:
Silla

D jag märker att du ofta jämför människor med djur.

Vilket djur är du??

GRIS??? Eller kanske SVIN ???



Eller kanske en hippopotamus??? Du liknar en sådan i allafall..

2009-05-09 @ 18:54:49
URL:
Silla

Håller med MAJA... heheheh

2009-05-09 @ 18:56:14
URL:
Miss S

måste nog hålla med så därför försöker jag åtminstone göra det en gång per vecka..i måttlig form då naturligtvis...så att det blir kontinuerligt...tja man kan säga att jag rensar tankarna:)

2009-05-09 @ 18:56:40
URL:
Miss S

ojojoj då..verkar som om nån e sugen på paj...mycket pajkastning här..räcker nog oxå till svinen

2009-05-09 @ 18:58:57
URL:
Maja

Jag behöver inte rensa mina tankar med alkhol utan föredrar rensa dom hos en vän eller kurator hahaha

Det är billigare miss S!

:-)

2009-05-09 @ 18:59:38
URL:
D

Sila om jag är ett svin då borde du ju vara en sugga och barnen grisar tja det låter ju rimligt...

2009-05-09 @ 19:01:37
URL:
Miss S

silla tror inte han jämförde dig med djuren...det var bara en metafor...han snacka om sina hjärnceller...tycker du ska komma till malmö nån dag så vi kan ta död på ett par hjärnceller av den svagare arten...var rätt länge sen...inte sant?...kan bli riktigt bra brainstorming

2009-05-09 @ 19:02:39
URL:
D

Hahaha rensa tankar och måttliga doser, ett glas öl vad är det? Jag pratar om att verkligen ta död på dåliga hjärnceller då fungerar det inte med ett glas vin. Sen så kan jag ta en pava bara för att det är inte normalt att göra det hehehe....

2009-05-09 @ 19:07:50
URL:
Silla

jag bakar för fullt, alla pajer är i ugnen..

2009-05-09 @ 19:12:20
URL:
Miss S

billigare maja???..vän? vem har nämnt nåt med att belasta en vän med en massa problem? med vänner ska man ha kul och inte få ner deras glad stämning:) och kurator?? e min egen kurator..helt och hållet gratis..dessutom så vet jag bäst...lägger inte ned en massa pengar på idioter som har haft svårighet under sin barndom och sen studerat och och tror att de e proffs nu...hallo vet du hur deras utbildning ser ut..fan vem som helst kan plugga till det...de går ju inte ens ut på praktik och tar del av andra stackares erfarenheter...nej tack...behöver ingen kurator...för den delen e jag inte så snål mot mig själv att jag inte kan una mig nåt gott lite då och då är värt var enda kr ...för den delen ser jag inget negativt med att rensa sina tankar..tvärt om då får man plats med nya hjärnceller;)

2009-05-09 @ 19:14:24
URL:
C A T T I S . G U S T A F S S O N

SV: kej (A)

2009-05-09 @ 19:40:30
URL: http://hejcattis.blogg.se/
Miss S

rättelse av mitt sista inlägg... ska var unna och tvärtom..så inte stavningspolisen slår till igen...tror jag måste ut ikväll och rensa mina tankar..tror det blir nån mojito ikväll...mmmm så gott ..gott, gotti gott:)

2009-05-09 @ 19:47:48
URL:
Sabine

stavningspolisen...ha ha ha ha...vem är det?

2009-05-09 @ 21:10:19
URL:
maggan

Jag dricker för att bli full. Skall jag dricka för att det är gott så tar jag en kopp kaffe eller ett glas coca cola.

2009-05-10 @ 14:27:19
URL:
maggan

Jag dricker för att bli full. Skall jag dricka för att det är gott så tar jag ett glas coca cola, sen vilken dag det är, det skiter jag i.

2009-05-10 @ 14:28:52
URL:
D

Maggan har fattat vad det går ut på allt annat är bara präktigt dravel från låtsas nykterister......

2009-05-10 @ 17:40:03
URL:
micke

Maggan vet för att jag har fostrat henne de senaste 15 åren, innan var det Ove som tog tag i det

2009-05-10 @ 19:13:42
URL:
D

Ja det är bara att gratulera Micke som har fått en fru som har blivit fostrad av kung Owe det kan ju liksom inte bli fel då...

2009-05-10 @ 20:23:31
URL:
D

Måste bara dra in ett kung Owe citat här: "sån där jämställdhet mår jag illa av" Man blir helt tagen av all visdom som den mannen besitter han är kung så är det bara...

2009-05-10 @ 20:27:32
URL:
Micki

Jag dricker for att orka ...LOL

2009-05-12 @ 00:29:41
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: