Tjohopp

Skrivet den 2009-11-19 kl 21:33:14 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Tjena allihopa

 

Nu har jag inte skrivit på ett bra tag känns det som. Men barnen har legat sjuka sen blev jag super dålig..

Men idag e jag på fötter igen, men har ändå inte jobbat utan tagit det lugnt o plockat o städat o tvättar lite.

D har klarat sig än så länge men det är ju inte konstigt han har ju hålet sig borta, när han väl varit hemma har han varit ute i förrådet och lagat cyklar, skyddat utemöblerna, rensat löv mm. Sen när ungarna har lagt sig så har han kommit in med VÄRSTA munskyddet och vädrat o haft sig..

Sanningen är att vi har inte råd att båda ska bli sjuka, men MUNSKYDD D, det är väl att överdriva…. ELLER?????

 

Nu har jag börjat göra namn smycke, riktigt roligt är det. Jag kommer sätta ut på min sida som snart är klar. Så då är det bara att beställa. Ja ni som vill ha förstås.

 

Ja då blir man snart 40, fy fasiken va tiden går snabbt. Det var inte så länge sedan som jag hade en stor fest när jag fyllde 30 och en lite mindre när jag fyllde 35.

 

Vart man än ser så står det LIVET BÖRJAR VID 40… Då vill jag fråga er som passerat : Är det så??? Börjar livet vid 40???

 

11 dagar kvar sen flyttar Krille hemifrån, kommer ju kännas super konstigt att inte ha ”kontroll” längre. Ja ni förstår vad jag menar med det, just när man ringer o frågar vart är du? Kommer du hem? Hur dags? Allt detta har ju jag inte med att göra nu när han flyttar.

 

Förr när han var 15-17 kommer ej ihåg exakt sa jag alltid, den dagen Krille flyttar så ska jag ut o resa, åka med dom ROSA bussarna.. Ja se världen…

Men nu sitter jag här i huset o smyckar o tar hand om dom andra 2 barnen, så nu får jag säga att när MY flyttat ( antar att hon flyttar sist) så ska jag sitta här i huset och smycka vidare… För då tycker jag att jag e för gammal för att Åka dom ROSA bussarna.

 

Just nu skulle jag vilja åka till Kina o köpa pärlor, få bra kontakter med fabriker och bara vara en business kvinna. Men tyvärr har jag inte dom pengarna.. Annars hade jag gjort det och riktigt njutit av tillvaron…

 

Vad som är klart i allfall när man tänker på resor är att i Slutet av Januari eller börjar av Februari ska jag åka till Polen på Spa.. Ska bli riktigt roligt…

Ska åka med min lillasyster, och några tjejer till..

 

Ja som vanligt har vi pysslat som vi gör mycket i denna familj, barnen har gjort hårklämmor, tomtar mm..

 

Nu kommer jag till min önskelista

 

Presentkort till IKEA

Presentkort till IKEA

Presentkort till IKEA

Eller pengar så jag kan handla PÄRLOR från KINA.

(Amen det är ju du som fyller år, då är det ju saker till dig) NEJ, jag behöver inga saker till mig, Smycken gör jag själv, kläder behöver jag inte förrän våren. Jag behöver saker från Ikea för att jag ska trivas.

Jag kommer handla saker till MIG ( och övriga familjen får så klart sitta o titta på dom)

(Amen pärlor för att sedan sälja)

Alltså min försäljning går bra och jag vill kunna utvecklas och det gör jag med fler pärlor.

Så där fick ni svaret…

Men det går bra med ett stort leende också..

 

Dennis din önskelista har du fått, så den står inte med här. Men jag vill tilllägga, att Dennis jag vill inte ha ett BAKVERK av dig, jag vill ha en tårta med massa mossar banan och vispgrädde och chokladpudding och sylt… mmmmm MUMS…och handplockade jugubar ;-) ( jag vet att det stavas JORDGUBBAR)


Kommentarer
Anja

Oh vad kul att du börjat m namnbrickor. Jag har i några dagar haft kontakt m ett företag i usa och har beställt (när de får in) alla stämplar och hammare osv som jag behöver för att oxå sätta igång :-) Ska bli sååå kul att börja jobba m riktigt silver och inte bara pläterade grejor. Ser verkligen fram emot det.



Har bara inte blivit helt klar på vad för sorts lösning och slipgrejor man behöver för att få texten "mörk" osv.



Jaja men det ger sig nog... surfar hela nätterna o läser om det, haha. Vi nog galna du och jag, men du är mycket mer businesswoman. Är så impad av att du lyckas hitta hur du ska lansera dig själv. Jag fattar inte ens hur du hittar alla ställen.



Men du, stackars D....



Det blir inte lätt för honom att handplocka jordgubbar när det snart är december asg ;-)



Är det imorgon/idag du fyller eller var det den 21 eller 22:e. Mitt minne är så hemskt!!!



Säger grattis nu och i övermorgon och dagen efter det för säkerhetsskull :-)

2009-11-20 @ 00:57:05
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: