Emot Vaccinet

Skrivet den 2009-10-12 kl 22:54:17 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Till Dig som enbart litar på tillverkare och myndigheters ord

1) WHO och myndigheter säger att ”svininfluensan” har varit extremt mild, mildareän en vanlig influensa, och kurvan har nu planat ut.

2) Myndigheter säger att smittan har spridit sig snabbast i Sverige av hela Europa,och det betyder automatiskt att Sverige har flest antal naturligt immuna människori förhållande till folkmängd, i hela Europa.;

3) Tillverkaren av vaccinet samt WHO säger ; Vi har inte riktigt testat om vaccinet ärskadligt för dig eller ditt/dina barn, eller om det skyddar mot svininfluensa. Vi harfaktiskt också skrivit på produktinformationen att vaccinet är ett experimentvaccin.Vi tänkte att vi skulle samla in sådana uppgifter efter att vi har fått vaccinera er…!

4) Tillverkaren säger; I de första testerna har vi sett kraftiga influensareaktioner,dvs kraftig: huvudvärk, feber, frossa, hosta, muskelvärk mm.

5) Tillverkaren säger; Vi har talat om för vårdpersonalen att de inte ska ge digvaccinet om du är känslig för ett eller flera av de ämnen som ingår i vaccinet –kvivksilver t ex – om ni inte läser produktinformationen så får ni tyvärr skylla ersjälva….Men om du skulle få en akut chock, så behöver du inte vara orolig, vi harsagt till att det ska finnas utrustning så att man kan återuppliva dig.

6) Myndigheter i Storbritannien säger; Vi har gått ut med ett meddelande till alla neurologer att de ska hålla utkik efter fall av GuillanBarres Syndrom (enförlamningssjukdom,eftersom det uppstod såmånga sådana fall förra gången man ”svininfluensa”vaccinerade.

7) Tillverkaren säger; Vi har blivit stämda så många gånger pga skador och död, så den här gången har vi sett till så att vi inte behöver ta ansvar för om du eller dittbarn skadas eller dör av vaccinet. Du kan inte anmäla eller stämma oss.

DETTA SÄGER VÄL EN MASSA ELLER ???????????

 Sen ger den inga garantier, NEJ USHHHHHhh

Tänker du utsätta dig för b la kraftiga influensareaktioner för att slippa en mild influensa…?

”Det kan komma en andra våg…..”

”Viruset kan mutera och bli elakare…..”

”Viruset kan kombinera sig med säsongsinfluensaviruset och bli livsfarligt…..”

”Du måste vara solidarisk och inte sprida smittan vidare…..”

Låt inte lura dig

Virus (förändrar sig  hela tiden – det ligger i virus natur att förändra sig ochanpassa sig efter miljön – och det finns inte, och kommer aldrig att finnas ett vaccinsom kan förändra sig efter ett förändrande virus!*Du kan inte i förväg veta vilket virus som kommer tillbaka i en ”andra våg”. Som dom så fint kallar det.

Som jag läste idag från en DOKTOR: Ta vaccinet så slipper ni karensdag… Hmmmmm????

Sen stod det I Sydsvenskans chat : Varför får inte läkare som har EMOT vaccinet chatta utan det är bara läkare som är för…. Ja en sådan sak kan man med undra…

Ja nu har dom tagit hem en massa vaccin så att människor kan spruta in det i sina barn för att sedan se vad som händer.. HELT JÄVLA SJUKT!!!!!!

Nej vi borde ha det som DANSKARNA…..

Jag kan inte förstå hur man kan ge sina barn som inte kan prata för sig själv detta vaccin, Ja jag kan inte förstå det.Men det är upp till var och en…
Vaccintillverkarna har skaffat sig ANSVARSFRIHET- vilket betyder att de INTE tar ansvar för skador och död orsakat av vaccinet. Ansvaret är DITT.

Ja klart för dom vet ju inte alls vad som kan hända, dom vet ju ingenting.. Men det får vi se om en tid kanske tar det några år kanske går det snabbt.. Jag hoppas verkligen att inget händer..
Men mina barn ska inte få vara några försöks kaniner.
Håll ditt immunförsvar naturligt friskt och lär dig det du behöver veta,så kan du sedan läsa lusen av dem som försöker få dig att tro att en injicerad  giftcocktail kan förbättra din och dina barns hälsa………

Här kommer lite frågor jag kopierat..:::

Har vaccinet testats på barn, och vilka biverkningar kan vaccinet ge på barn?Ja, prototypvaccinet är testat på barn och nu pågår studier på Pandemrix H1N1 som är det vaccin som Sverige ska vaccinera med.””” Men hur fan kan dom svara ja då????? När det inte är det på barn, just det som Sverige skall änvända””””” Dessa studier är ännu inte avrapporterade. Man har sett samma biverkningar hos barn som hos vuxna.

Mycket vanliga: huvudvärk, trötthet, smärta, rodnad, svullnad eller en lokal förhårdnad vid injektionsstället, feber, muskelvärk, ledvärk.Vanliga: värmekänsla, klåda eller blåmärke vid injektionsstället , ökad svettning, frossa, influensaliknande symtom, svullna körtlar i halsen, armhålan eller ljumsken.

 

Mindre vanliga: stickningar eller domningar i händerna eller fötterna, sömnighet, yrsel, diarré, kräkningar, magont, illamående sjukdomskänsla, klåda, utslag, allmän sjukdomskänsla, sömnlöshet.

Vilka långtidsbiverkningar kan vaccinet ge, speciellt för barn? Vi kan ännu inte säga något om långtidsbiverkningar (> 6 mån) för vaccinet. När det gäller barn och biverkningar förväntas det komma uppgifter om detta under hösten. 

 

Är vaccinet testat på gravida?

Kliniska studier på gravida kvinnor har inte genomförts av etiska skäl, men man har gjort studier på gravida råttor. Råtta har valts för att den svarar på vaccinet med ett immunsvar som liknar det hos människa. Man har behandlat råttorna före och under graviditeten för att kunna studera effekter under olika delar av graviditeten. Dessa studier visar inte på några skadliga effekter vid användning under graviditet. Man kan inte vara säker på att effekterna i dessa djurstudier helt och fullt återspeglar effekter hos människa. För att bedöma risken vid användning under graviditet tar man även hänsyn till erfarenhet från användning av andra liknande vacciner.

PÅ RÅTTOR!!!!!!!!!!!!!!! Hmmmmmm

Till er som ska göra det och ge era barn det LYCKA TILL hoppas ingen av oss blir sjuka..


Kommentarer
Sabine

Ja jag ska inte vaccinera mig i allafall. Det har jag sagt hela tiden. Inte så länge jag är gravid i alla fall!!!!!! Man vet ju inte hur det kan påverka fostret!

2009-10-13 @ 07:30:27
URL:
Annika

Hej Silla

Ja som du vet är jag gravid. Min mamma är ju Läkare här på Danderydssjukhus. Hon säger samms som du.

Så nej jag har inte vaccinerat mig mot grisen.

xxx Annika xxx

2009-10-13 @ 16:57:57
URL: http://annika.bloggspot.com
e-k

Kunde få den gratis men jag tackade NEJ



2009-10-13 @ 19:47:13
URL: http://eksvarld.bloggsida.se
sara b

oj hjälp

2009-10-13 @ 20:22:35
URL: http://happysilly.blogspot.com
Barbro

Jag ska inte heller vaccinera mig, om jag inte blir tvingad då jag jobbar inom sjukvården. Men det är upp till var och en hur man vill göra....tror faktiskt det är farligare att cykla i Malmö... =)

2009-10-13 @ 23:47:08
URL:
Josefine

Jag vaccinerade mig igår.. :) Gick jättebra,...



Snacka om att det görs hönor av fjädrar om detta jävla vaccin. Skit i att läsa i kvällstidningar och på forum. Håll till att läsa på sidor med direktinformation. OM vaccinet är påtaligt skadligt för foster så kommer INTE socialstyrelsen att

godkänna vaccinet. Och godkänns vaccinet för gravida kvinnor så anses riskerna för biverkningar vara mindre farliga än sjukdomen i sig. Den yttepyttelilla mängd kvicksilver som är i vaccinet jämförs med att äta 2-3 portioner insjöfisk! Och innan denna lilla mängd kvicksilver når fostret så passerar det först genom modern och moderkakan och filtreras därigenom också.



Vad anses vara värst? Att vara höggravid och ha större chanser att behöva intensiv vård och eventuellt att både en själv och barnet stryker med eller ta en liten liten risk att barnet EVENTUELLT Autism? Det får man ta ställning till själv. Ska man undvika allt som är farligt så ska man bosätta sig långt ute i skogen långt ifrån civilisation och bilar, eftersom utsläppen ifrån bilar också är farligt?



"Vilka vacciner innehåller kvicksilver - och hur farligt är det om vaccinet innehåller kvicksilver?



Kvicksilverföreningar som tiomersal (på engelska: Thimerosal) användes tidigare som konserveringsmedel i flertalet vacciner i barnvaccinationsprogrammet. Numera används som konserveringsmedel en organisk fenol-förening, fenoxietanol med låg toxicitet som bryts ner och snabbt försvinner ur kroppen. Flera vacciner levereras i engångsförpackningar och innehåller inget konserveringsmedel. De vacciner som används i det svenska barnvaccinationsprogramemt är fria från kvicksilverinnehållande konserveringsmedel sedan 1992-93. Tidigare använding av kvicksilverföreningar i vaccinerna hade inga påvisbara negativa effekter, men allmänna miljöhänsyn har lett till att kvicksilverhaltiga konserveringsmedel tagits bort ur vaccinerna.



Läkemedel som använder tiomersal som konserveringsmedel innehåller cirka 25 mikrogram kvicksilver, vilket motsvarar 2-3 portioner insjöfisk. När vacciner innehåller restmängder av tiomersal är mängden vanligtvis cirka 50-1000 gånger lägre."



källa www.smittskyddsinstitutet.se



Om man är gravid, får barnet i sig vaccin också?



Vaccinet går inte över till fostret. Det finns ingen möjlighet att vaccinet skulle kunna passera moderkakan. Antikroppar som bildas hos modern kan dock ge ett visst skydd även till barnet.



__31122.aspx" rel="nofollow">http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqsByGroup__31122.aspx



2009-10-14 @ 10:07:45
URL:
Silla

Josefin: Min info kommer inte från bloggar...utan..



Relaterade artiklar,

rapporter, officiella dokument:



www.vaccinationsfaran.se

www.mercola.com

www.drcarley.com

www.vaccination.in oz.com Vaccination Iinformation Service

www.theflucase.com

Vi ser alla på det olika..

Precis hönor av fjädrar: vArför vaccinerar man sig då??

NEJ; det kan du inte säga att biverkningar vara mindre farliga än sjukdomen i sig. DOM VET JU FÖR FAN inte vilka biverkningar man kan få.



Jag personligen hade ALDRIG tagit den.

PS! Man ska inte äta insjöfisk...

Kvicksilver är skit detsamma, utan biverkningarna är just det som är "farligt" tycker jag.

Dom vet ju själv inget först säger dom 2 doser sen ändrar dom till 1 dosa.. snart kommer det annan info.. å nej jag har emot det medans andra tar det och det är upp till var o en..

2009-10-14 @ 13:49:30
URL:
Silla

Varje dos av influensavaccinet Pandemrix innehåller konserveringsmedlet tiomersal, en kvicksilverförening som innehåller etylkvicksilver. Det är detta vaccin som Socialstyrelsen nu har beställt till hela svenska folket.







- Etylkvicksilver kan till och med vara farligare än metylkvicksilver och sönderfaller snabbt till oorganiskt kvicksilver, som effektivt skadar hjärnans celler, säger Maths Berlin.







När detta inträffar under hjärnans utveckling hos foster och barn kan kroniska skador uppstå med ett livslångt lidande som följd.







- De undersökningar som Socialstyrelsen och Läkemedelsverket stöder sig på kan inte utesluta en betydande risk för påverkan på hjärnutvecklingen hos foster och barn, menar Berlin.







Berlin pekar främst på tre riskgrupper. Foster hos gravida kan bl a drabbas av hjärnskador med autism och Damp/ADHD som följd. Också utvecklingen av hjärnan hos barn i åldern upp till tio år kan hämmas av etylkvicksilvret. Sedan kan vuxna som har en ärftlig känslighet för kvicksilver få sjukdomssymtom. Av de tre riskgrupperna är de vuxna de minst utsatta.







Europeiska läkemedelsverket (EMEA) har hävdat att tiomersal skulle vara riskfritt, men Berlin menar att man inte kunnat redovisa underlag för detta.







Amalgamskadefondens generalsekretare Thomas Karlsson är mycket kritisk till Socialstyrelsens handläggning.



- Det finns kvicksilverfria vaccin, men trots att anbud lämnats på sådant har Socialstyrelsen inte tagit riskerna på allvar och anskaffat vaccinet. Andra länder har beställt allt kvicksilverfritt vaccin som kommer att tillverkas den närmaste tiden.







Professor Berlin avråder gravida och barn från vaccinering med Pandemrix med Pandemrix som har tillsatsen tiomersal.



- Jag anser att riskerna att få men för livet är för stora för barnen. Även som vuxen skall man avstå från vaccinet om man är känslig för kvicksilver.







- När myndigheterna påstår att vaccinet är säkert lurar man folk. Myndigheterna måste helt enkelt ta fram ett kvicksilverfritt alternativ för barn och gravida kvinnor, menar Berlin.

2009-10-14 @ 14:01:30
URL:
D

Är det okej för alla om jag skiter i att lägga mig i denna debatten??????????

2009-10-14 @ 16:02:56
URL:
D

Nu säger inte jag att jag är för eller emot vaccinering men jag kan tycka att det hade varit både enklare och billigare att lära folk att hosta/nysa i armvecket och kanske även lära folk hur man tvättar sina händer... Men tyvärr så går det inte att lära folk sådana enkla saker så då får man vaccinera folket istället, MEN när jag har tagit makten över världen så ska jag med elchocker lära mänskligheten att hosta vackert och sköta sin hygien........(kanske även lära folk att äta med stängd mun)

2009-10-14 @ 22:46:28
URL:
Silla

Öhhhh jag tyckte du sa att du skulle hålla dig väck härifrån.....eller läste jag fel???



2009-10-14 @ 22:49:25
URL:
D

någon som vet om det finns vaccin mot galna ko-sjukan? jag tror min sambo behöver lite av det....

2009-10-14 @ 22:54:00
URL:
Barbro

Jag tror inte vaccinet är farligt, annars hade man inte vaccinerat folk. Men är man frisk så ser jag ingen anledning till att vaccinera sig. Sjuka och gamla måste eller bör vaccinera sig dock, för de klarar inte av en så pass svår influensa...en influensa över huvudtaget. Men en frisk människa behöver inte vaccinera sig. Sen är det upp till var och en att ta ställning till hur man vill göra. Men jag lovar er att när årets influensa är slut så har fler dött i bilolyckor än av själva influensan.

2009-10-15 @ 00:40:21
URL:
Barbro

Nja vet inte Mr D, galna ko-sjukan muuuuterar lätt ;)

2009-10-15 @ 02:31:03
URL:
Profeten

"Sjuka och gamla måste eller bör vaccinera sig.."



Jag är 23 år gammal, måste jag syster Barbro? Hatar ju sprutor..!! :(

2009-10-15 @ 06:48:53
URL:
Silla

Profeten: Dennis kan hålla dig i handen...

2009-10-15 @ 08:26:04
URL:
Barbro

Både du och jag är ju i vår bästa ålder Profeten så vi behöver inte vaccineras, =) men sen är vi ju lite spelsjuka så en liten spruta hade nog inte skadat. Vi får nog ta med Mr D dock, han är ju både gammal och sick så han behöver nog båda sprutorna. =)

2009-10-15 @ 12:47:57
URL:
D

Barbro: varför blanda in mig och säga att jag är gammal? asså jag bryr mig inte men det är endå taskigt ju.. och sick också vad är det? jag vet ju att du egentligen ville skriva att jag är tjock... även om jag är NÄSTAN lika gammal som din man och är något fetlagd så har jag faktiskt känslor.. Tänk om jag skulle säga typ att både du och profeten måste visst vaccinera er för ni är svin båda två.. det är inte snällt och man kan såra folk på det viset därför så skriver inte jag sådant...

2009-10-15 @ 20:37:34
URL:
Profeten

Dennis: varför blanda in mig och säga att jag är ett svin? asså jag bryr mig inte men det är endå taskigt ju.. och smalaxlad också vad är det? jag vet ju att du egentligen ville skriva att jag är underbar... även om jag är NÄSTAN lika underbar som din kvinna och är något smallagd så har jag faktiskt känslor.. Tänk om jag skulle säga typ att både du och malte måste visst vaccinera er för ni är målare båda två.. det är inte snällt och man kan såra folk på det viset därför så skriver inte jag sådant...

2009-10-15 @ 20:59:09
URL:
Barbro

Dennis: varför blanda in mig och säga att jag är ett svin? asså jag bryr mig inte men det är endå taskigt ju.. och småbystad också vad är det? jag vet ju att du egentligen ville skriva att jag är rynkig... även om jag är NÄSTAN lika rynkig som din sambo och är något småbystad så har jag faktiskt känslor.. Tänk om jag skulle säga typ att både du och Malte måste visst vaccinera er för ni är fiskar båda två.. det är inte snällt och man kan såra folk på det viset därför så skriver inte jag sådant...



2009-10-16 @ 00:34:05
URL:
Barbro

Dennis OBS att jag skrev mitt förra inlägg den 16/10, för nu är förbannelsen bruten!! hehehe :P

2009-10-16 @ 01:47:42
URL:
Silla

Shit va jag skrattade åt era sista inlägg...

Nu blev Malte inblandad med...hahahaha

Ja Malte kom du med dina komentarer dom saknar vi här...

Har det gått en månad nu Barbro??

2009-10-16 @ 14:34:22
URL:
D

Asså nu får jag be er om ursäkt för jag visste inte att smallagda och småbystade hade känslor men nu har jag förståt att ni verkligen har det och att ni också ska behandlas med respekt och kärlek trots era fysiska handikapp...

2009-10-16 @ 22:06:35
URL:
Profeten

......och nu var man småbystad också, tack dennis...

2009-10-16 @ 23:31:24
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: