Slarver

Skrivet den 2009-10-11 kl 12:33:07 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Jo ni som inte vet så är jag en slarver. Jag kan tvätta o låta kläderna ligga i en hög.

Vi har 9 rum i huset alla rummen är inte klara, taket på ovanvåningen är inte klart, därför finns där inga gardiner. Stora rummet där nere ska målas o nya möbler ska inhandlas o dom som står där nu ska upp så det blir ett spel/tv rum där uppe.

Därför fanns där inga gardiner, sen är det Emilias rum som inte är klart och där e helt tomt därför finns där inga gardiner.

Som ni förstår så prioriterar inte jag städningen, utan mer familjen o jobbet.

 Så nu har jag skrivit det så Maggan o Sabine slipper skriva hur jag har det hemma.
Sen ni som kan tycka o tänka kan ju åka hem till dom och se hur perfekt det är hemma hos dom.
Vi har tyvärr inte råd att möblera ett 9rums hus, på en gång eller att renovera det. För vi tar inget på avbetalning.

Meningen var att vi skulle inhandla allt när vi sålde lägenheten som vi gick minus 120.000kr istället för + minst 200.000kr som vi hade räknat med innan krisen kom till världen.

Så nu vet ni varför vi inte har gardiner. Sen att jag är en slaver trivs jag med annars hade jag väl inte varit det utan suttit o vikt tvätten. Satt allt på "plats" ( som ni tycker är plats)

 ” Fasaden är inte det viktigaste så länge det finns kärlek i huset”




Kommentarer
e-k

:) Rätt, jag bor hellre i ett kärlekens hus Silla.



Kram

2009-10-11 @ 15:19:23
URL: http://eksvarld.bloggsida.se
Malte

D du har juh en massa byglar hemma. Bilden ljuger inte.

2009-10-11 @ 17:02:29
URL:
Sabine

Ha ha ha ha....Jag vet att där är MASSOR av kärlek i ert hus!!! Jag har aldrig kliniskt rent själv, för jag är en sån som tycker det är myyyycket roligare att städa hos andra. Allt tar väl sin tid!!!! Jag orkar bara inte vänta.....Ursäkta mig då.... Ska aldrig vika din tvätt igen....=)

2009-10-11 @ 17:27:16
URL:
D

Silla så glad jag hade varit om vi BARA hade backat 120K på lägenhetsaffären, men sanningen är att vi looooooosade minst det dubbla om man räknar den helt meningslösa renoveringen och hyror i ett helt år......

2009-10-11 @ 18:18:02
URL:
Barbro

Ja jag lovar att aldrig städa, tvätta, diska, vika tvätt eller utföra andra liknande sysslor hos dig Silla.

2009-10-12 @ 02:50:33
URL:
lena

Men Silla..du och jag har ju redan bestämt att jag skall skicka ner en styck man som skall städa ditt hus från topp till tå som straff....eller hur? det har du väl inte glömt :) Tänk så förvånad han blir den dagen han tror att allt är great och så är det ner till dig med kvast och borste han ska, hehehe

Kram :0)

2009-10-12 @ 08:53:35
URL:
D

Barbro börjar det inte bli dax för en hu igen? Jag har kommit på hur roliga vinstgrejer somhelst......

2009-10-12 @ 16:21:23
URL:
Barbro

Det låter bara Mr D, ställer gärna upp =))

2009-10-13 @ 23:50:02
URL:
Barbro

Det låter bra Mr D, ska där stå =)

2009-10-14 @ 12:22:39
URL:
D

ok Barbro jag har lite olika vinstplaner som jag får skicka på mejl vid någon lämplig tidpunkt, men jag kan redan nu säga att det kommer inte att handla om att vinna det handlar mer om att inte förlora.....

2009-10-14 @ 22:26:13
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: