Ursäkter

Skrivet den 2010-04-19 kl 14:21:19 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

tycker jag själv jag haft. Men det tycker inte övriga familjen för att jag inte bloggat.

Jag erkänner att sedan jag blev medlem i FB så går tiden där när jag sitter vid datorn för det är ju såååå roligt där.
Men jag har lovat att skärpa mig. Men denna veckan som gått har i allfall varit rätt så tuff. Jag har läst o läst o läst hela veckan men nu är jag klar.


Jag är Certifikerad Sorgbearbetare... Ett område som intresserad mig väldigt mycket.
Jag älskar att hjälpa människor i sorg och förluster så detta är jag så stolt över att jag har nu.
Jag kommer börja sätta igång snart och ska ha en liten grupp första gången eller individuellt.
Men det kommer jag söka " kanske 4 st" som kan tänkas vilja jobba med sina förluster eller sorg. Första gången är man ju alltid nervös och får läsa lite innan till för jag kan ju inte allt utantill ÄN.. Så finns det någon som vill gå och få hjälp så bara hojta.
Antingen 8v individuellt eller 12 veckor grupp.. Gruppen kommer vara väldigt trygg så den oron behöver ni inte ha.Här kommer tillkomma hemuppgifter.

 Det kan vara vilka förluster och sorg som helst. Om någon dött, skilsmässa, relationer, föräldrar , barn arbete. Ja människorna/djuren behöver inte vara döda dom kan leva med.

Jag återkommer med min hemsida så fort den är klar...

Men i allfall så har min utsick varit så här fin hela veckan.

Havet är underbart när man har rast, frisk luft och underbart att bara stå och titta på...

Jag hade väldigt trevligt men det fanns moment jag störde mig på.. Som när någon äter, smasckar, låtermobilen vara på under lektion... Vet ni kan kan ta det Äpplet och stoppa upp det i röven på dom.
Bara när dom tar upp Äpple, kniv, plastpåse och en bit hushållspapper och börjar med sitt jädrans äpple vill jag hoppa på dom o kväva dom med äpplet..
Va fasiken kan man inte äta det på rasten..
Vi hade en som störde mig något så otroligt
1.LUKTA HON SKIT...
2. HAMNAR BREVID MIG
3. SMASCKA när hon åt sina mackor och ÄPPLEN på lektions tid.
4. HOSTADE rakt på mig med sin äckliga andredräkt utan att hålla för munnen.
5. Bet på naglarna
6. Lätt mobilen ringa eller sms med LJUD på.
7. Pratade hela tiden OM SIG SJÄLV..

Ja ni fattar, hon hade hamnat duktigt fel.

Sen fanns det en som hela tiden berättade att BARN GÖR SOM VI GÖR OCH INTE SOM VI SÄGER.
Efter att ha hört det flera gånger per dag så ville man bara försvinna..
Vad som än kom ut ur hennes mun var hur duktig "mamma" hon var och det var fel på alla mammor. HON VAR BÄSTså var det, hon var duktig och gjorde allt rätt och sedan kom alltid BARN GÖR SOM VI GÖR INTE SOM VI SÄGER..
Jaja har hört det nu liksom..MEN jag var snäll för en gång skull o tänkte..
Jag e här för min skull jag skiter i vad hon säger jag slösar inte min energi på henne. MEN det retade mig för varje gång hon sa det..
 i mitt huvud hörde jag hela tiden mig själv säga.. 5 gånger, 6 gånger 7 gånger.. o i mina tankar så var det: Vad är det för felpå denna människa. behöver hon bekräftelse eller vad handlar det om...
Tills fredagen kom mitt "gäng" som jag umgicks med på rasterna o som jag åt med. Vi skulle gå och äta närhon stoppar mig och säger:
-Kan jag få prata med dig?
-Absolut!
"gänget" går och äter...
Vi står och pratar, för att sedan gå ner i matsalen..
Jag tar min mat och går mot bordet , när jag kommer fram ser jag att det bara finns en plats kvar.
Silla då som är så snäll ( dum vill jag säga här) tänker: Men om jag sätter mig här får hon sitta själv. Synd om henne. Så jag säger till "mitt gäng" jag sätter mig vid ett annat bord så inte hon får sitta själv.
Jag går till ett annat bord och vad gör hon.....!!!!!!!!!!!!!!!
Jo hon går fram o ser att det finns en plats över ( hon var bakom mig när jag sa till dom andra så hon hörde)
HON SÄTTER SIG DÄR.....
Ja så jag hamnade ensam vid ett bord...

Jag har INGA problem med det alls, men jag blev så jädrans förbannad...
BARN GÖR SOM VI GÖR INTE SOM VI SÄGER.....EKA DET i mitt huvud.
Jag åt upp och gick ut på balkongen för att röka. När alla hade kommit så kunde jag inte vara tyst.
Jag sa DU "hennes namn"
BARN GÖR SOM VI GÖR OCH INTE SOM VI SÄGER eller hur??
-ja- så är det.
Alltså kör dina barn med mobbing för du gör ju det!
Vet du, att jag tycker att det du gjorde mot mig i matsalen var rena mobbingen.
Om du hör att jag säger att jag sätter mig inte här så att inte "hennes namn" sitter ensam så går du och sätter dig o låter mig sitta ensam.
Så gör man inte "hennes namn" !!
Vet ni vad jag får som svar??? Men jag ville sitta här...
Ja precis sa jag... BARN GÖR SOM MAN GÖR OCH INTE SOM MAN SÄGER...
Men mina barn är ju inte här svarar fi**an...

Så kommer en annan från kursen som hade varit o handlat och hör allt deta och hon har med retat sig på henne under hela veckan. O hon sätter igång och berättar för henne vad hon är för en människa..

Alltså vi har lärt oss att inte DÖMA någon, men fasiken va svårt det var...





Så här fint hade min fina sambo gjort för mig... ALL mat jag älskar hade han satt fram till mig en dag.
Jag blev så glad, för veckan har varit tung och jag har inte haft tid med familjen eller något annat. Men dom tog hand om mig i allfall... TA O GE heter det och det var det verkligen... Det är sådana stunder jag kommer ihåg varför jag lever med honom.... TACK The D...

Detta är ett HJÄRTA med ÖRON.... Hade vi på golvet på kursen...


Mysan på väg till sitt första kalas som är hos en kompis...
Trött är hon för vi fick väcka henne...

Ken o Mysan innan lägg dags i går...

Ja så nu har jag inte så mycket mer att skriva...
Men jag är stålt över mig själv och super glad...
KRAMAR o vi ses snart igen...


Kommentarer
Barbro

Jävla häxa!!! Har du gjort piroger utan att bjuda hem mig!!! Det kallar jag mobbig på hög nivå... =(

2010-04-19 @ 15:03:14
URL:
Silla

He he NEJ Dennis köpte faktiskt dom...

2010-04-19 @ 18:28:57
URL:
e-k

Hej Silla

Grattis och du SKA vara stolt över dig själv, det är ett som är säkert.



Så du har äntligen hamnat på FB du också :)

Vad heter du egentligen i efternamn, så jag kan söka dig där.



Kram

2010-04-20 @ 18:22:05
URL: http://www.steeperz.com
Maja

Då ska du säga till bruttan att hon har föräldrar till mobbare... som uppenbarligen gjorde sånt - för hon som barn gjorde som sina föräldrar, visade det sig ju - "Barn gör som sina föräldrar"

2010-04-20 @ 20:51:46
URL:
Miss S

ja ett stort grattis!!!....trodde faktiskt att det var D som hade gjort pirogerna denna gången...ser gott ut

2010-04-20 @ 21:51:29
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: