Silla är bättre än Cilla på Bowling..

Skrivet den 2010-02-23 kl 21:57:35 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag var vi o Bowla, Jag Krille, Ken, Cilla,Rebecca och Emilia...
Det var super trevligt...
JAG VANN över Cilla....Alltså nu har jag slagit henne i Pingis med 2 poäng och idag slog jag henne i bowling med 2 poäng..

Längst upp där det står K är JAG för jag o Ken byte banna...

Cilla! Vad vill du mer tävla i ???? ;-)


Så här glad serman ut när man vinner...

Söta Cilla som HATAR att förlora mott Krilles morsa.. he he

Barnen...

Ken super lycklig...

Min Snygge son...

Ken super glad för hanälskar att spela bowling...

Sen stack vi o käkade lunch allihopa..


När vi skulle hem så visade sig att vi skulle få vänta på bussen i över 30 min.. Såjag tyckte att vi kunde gå och handla lite på pärlgrossisten..
Vi kommer ditt kl 1428 men när vi skulle gå in så kommer hon som jobbade där ut o tog ner flaggan o sa.
-Jag ska på lunch nu, så välkomna tillbaka kl 15!
-Öhhhh va??
-Jag stänger nu för lunch...
Alltså är jag helt sjuk i huvudet som tycker att där står 5 personer som ska in i en affär..
Här kan ni liksom tjäna pengar...
Men nej hon skulle på lunch då....
Ja jag kommer ju aldrighandla där igen.. o det kan ju inte vara hennes affär för man gör inte så..och definitivt inte 2 min innan lunchtid...
Så jag sa till barnen att kom så går vi till

Laserdome
Egentligen ska man vara 10år där,men Ken fick komma in och vara med..
Han tyckte det var super roligt men lite läskigt för det är ju helt mörkt där ochfolk springer ju och skjuter på varandra.
Men han var så glad att han fick komma in han kände sig såååå stor...

Så vår dag idag har varit lyckad..( som egentligen alla våra andra dagar)

Idag ringde min mamma:
- Jag vill prata med dig!
- Vaskönt säger jag, har du nu tänkt över vad jag sakt och förstår vad jag menar?
- Jag ringer till dig för jag har något att säga dig. Avbryt inte utan lyssna.
-Okej, jag lyssnar.
- Du har helt fel med att jag ska betala bussen till er o hälsa på mina barnbarn. Jag är en fattig pensionär och du hade kunnat betala min buss. Ni är 2 vuxna, jag är ensam...
-Hmmm.. vi är 2 vuxna med 4 barn + Krille.
Alltså vi lägger ner du fattar inte vilka fel du gör, så du får vara ensam så är det bara.
Och det är inte klokt att en mormor som finns i livet inte ens vill träffa sina barn eller barnbarn...
Vet du, vi har nog inget mer att säg varandra för du är ju inte klok. Det värsta är att du tror att du har rätt men du har så fel..
Hejdå!
- Hejdå o du, lär inte upp mig hur jag ska vara en bra mormor för ni vill bara ha en mormor som har pengar annars duger inte en mormor...

Alltså jag har aldrig bet min mamma om någonting... ALDRIG... o när hon passat KEN så har jag betalt henne..
Så nej jag behöver ingen mormor med pengar, utan en mormor som träffar sina barnbarn o barn en gång i veckan eller månaden...

Ja nu ska jag inte älta henne, men ibland är det bra att skriva av sig...

Tack Cilla o Krille för en trevlig dag..


Kommentarer
Anja

Hon är inte klok! Men om detta betyder att du har "avskrivit" henne nu så säger jag



GOOD FOR YOU!



Hon är inte värd någon utav sina barn, tyvärr är det faktiskt så, grundat på vad jag har hört om henne och hon kommer aldrig nånsin förstå eller få någon självinsikt så gör dig själv en stor tjänst och hoppas inte på det eller älta samtal med henne i huvudet för du KAN inte nå fram! Det går inte!



Vilken superhärlig dag ni verkar ha haft! Njut av din fina goa familj.



Stor kram



Anja

2010-02-24 @ 02:55:24
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: