Influensan

Skrivet den 2010-10-29 kl 11:47:19 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Hur man undgår influensa..


Ät riktigt!



Var säker på att du får nog med frukt och  grönsaker



Ta alla  vitaminer och gärna lite extra vitamin C



Få nog med  motion, det bygger upp immunförsvaret


Gå minst en  timme varje dag,

eller  simma,


ta trappan i stället för hissen, etc
.



Tvätta händerna ofta.


Få mycket frisk  luft.

Har du möjlighet; öppna dörrar och fönster


Eliminera så mycket  stress som möjligt


Få mycket vila.
 



Läkarens upplägg.

Tänk..
när du skall ha en spruta,
vad sker först?
armen tvättas med alkohol...
Varför?
För att  alkohol dödar  bakterier.
Så......


Jag GÅR till systemet. (motion)
Jag har lime i min  Corona...(frukt)
Jag har selleri i  Bloody Mary (grönsak) 

Dricker utomhus ..(frisk luft)
Berättar vitsar...(eliminerar stress) 

Ligger fyllesjuk. (vilar)

Så som jag ser det...


Om du håller uppe promillen, vill inte influensabakterier

få tag på dej.

VIKTIGT ATT LEVA GOTT!!!!


Kommentarer
mamkan

hahaha..den va bra..var får du allt ifrån..

2010-10-29 @ 12:04:39
URL:
Silla

Mamkan, när jag ser något jag skrattar åt så sätter jag in det heheheheh

2010-10-29 @ 19:05:50
URL: http://sillas.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: