Barnbidrag // Veckopeng

Skrivet den 2011-08-30 kl 14:13:07 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Läste på Maddes sida om Barnbidrag:
Så tänkte jag att jag måste fråga för nyfikenhetens skull..
När tycker ni ett barn ska få hela barnbidraget? Tycker ni att barnet ska få hela barnbidraget? Hur gammalt ska barnet vara?Vad ska barnbidraget täcka? Vad får era barn i veckopeng? Vad ska dom göra för att få den vecko pengen? Hur mycket får dom/ och ålder?

Hoppas ni svarar på detta... För jag tycker det är intressant...


Kommentarer
Miss S

har aldrig gett mina barn barnbidraget och har aldrig själv fått det...det är väl upp till var och en...mina barn har för det mesta fått mer än barnbidraget...men har ändå lärt dem att vara ekonomiska och värdera pengar...



men kan tycka att man ger beroende på ålder och kanske börja med veckopeng...dessutom så tycker jag att man ska diskutera med barnen vad de vill använda sina pengar till...därefter ligger det i den vuxnes ansvar att fördela slantarna rätt och så ska man lära dem att spara så gott det går...på så vis kanske de blir duktiga på att hantera sin ekonomi när de blir vuxna....eller inte...

2011-08-31 @ 20:10:50
URL:
anonym

jag tycker att man ska je melan barnet hela barnbidraget... eller det tycker jag

2011-09-02 @ 16:00:12
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: