Mobil och pengar

Skrivet den 2011-03-30 kl 14:27:33 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Vad hade ni gjort om ni hittat något som pengar, mobil, plånbok med kort i ja vad som helst.??

Vad hade ni gjort om ni tappat något och personen ringer er?

Detta har hänt:

Syrran hittade en helt ny, dyr jätte in mobil i lördags… Söndagen ringer hon till ägarens kille och får prata med tjejen. Berättar att hon har hittat hennes mobil och att hon kan komma och hämta den.

Då frågar tjejen om inte hon kan komma och lämna den till henne….FRÄCKT:…..

Tjejen kommer och hämtar sin dyra mobil ( alla nummer, foto mm i den som har betydelse ju) med orden tack och inget mer. Inte ens tulpaner för 40kr hade hon med sig…

En sådan tjej borde vara utan sin mobil tycker jag..Jag tycker det är så skamligt..

Systerdotterns kompis på 13år hittar en NY fin dyr mobil ink 3500kr. Hon tar reda på vem ägaren är och ringer honom och berättar att hon hittat hans mobil med pengarna.

Gubben kommer hämtar sin mobil och pengar och säger tack. Gav inte ens hennes 10% som hon borde ha egentligen , inte ens kunnat ge henne 500kr: Här köp något till dig TACK för att du gav tillbaka allt, eller här har du 100kr Tack..

Nej då..Sådana människor är hemska tycker jag.. Typiskt att folk som är ärliga inte kan få uppskattning som en blom bukett..

Vad som hände mig en gång var att jag hittade en plånbok, med visa kort, körkort mm. Inga pengar i.

Jag googla, tog reda på vem tjejen va, ringde till henens mamma som inte ville uppge hennes hemnummer KLYDD KLYDD KLYDD tills jag fick tag på tjejen. Berätta att jag hade hittat hennes plånbok och tänkte att du behövde sakerna därför jag ringer och inte lämnar in det till polisen så du hinner spärra mm..

Bestämmer träff med henne uppe på stan. Jo då så snäll var jag, när jag kommer ditt och möter upp henne och ger henne plånboken, hade jag ju förväntat mig ett TACK så hemskt mycket. Nej då skäller hon ut mig för att det fattas pengar hon haft i plånboken. Hon trodde jag stulit dom.

Sedan dess, lämnar jag aldrig tillbaka till personen, Slänger i det i gula brevlådor så kan posten få sköta resten. Är det större saker går jag bara förbi.

Jag kan berätta vad jag hade gjort, jag hade haft med mig blombukett och en sluten godispåse till personen (syrran då) som  tack för mobilen.

Till flickan hade jag tagit 500kr och sagt detta får du för att du var ärlig och väldigt snäll och hörde av dig till mig..

Tycker ni jag har fel? Tycker ni att ett Tack räcker??


Kommentarer
En kille med mörkt hår & mörka ögon

Hittar man en ny fin mobil tar man ut sim-kortet o åker till möllan. Hittar man en plånbok tar man pengarna o ringer ägaren o säger att du hittat dens plånbok med alla korten kvar.



Hittade dock en mobil för ett tag sen men displayen var helt förstörd så jag tog kontakt med ägaren, som tack fick jag 160kr o ett kvitto.

2011-03-30 @ 15:25:11
URL:
Annika

Jag håller med dig 10000%. Hur svårt kan det vara att visa sin uppskattning genom att ha med sig en blomma, flaska vin eller whatever!

2011-03-30 @ 16:01:56
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-03-31 @ 06:23:47
URL: http://millahoman.blogg.se/
D

Sitter det inte fast eller någon som håller i det så räknar jag det som mitt..

2011-03-31 @ 07:08:18
URL:
Anna B

Jag håller med dig, tar man sig tid och energi på att hitta personen så är det klart att en bukett tulpaner eller en godispåse eller liknande hade varit det minsta man kunnat göra, men människor idag har inte mycket över till uppskattning för sånt.

Jag undrar ens om jag hade gjort som ni gör, jag hade nog behållt det om det var något att behålla haha, fy vad hemskt!



Tack för tipset med maten, jag tror att det blir potatis med lite mjölk o smör, det får vi testa till helgen!

Jag ska försöka ändra typsnitt också :)



Vad var dagens middag för två inlägg sedan? Såg galet gott ut!

2011-03-31 @ 11:28:32
URL: http://anushka.blogg.se/
Maja

Ett tack räcker inte.. man ska ha 10% av värdet och lite till, typ en blomma.

Jag hittade en ny mobil i förpackning med kvitto. Kontaktade ägaren (då hans namn var på kvittot). Jag fick som tack en ny dvd-film och 500:- och massvis med tack och tom kram.



Men man vet ju aldrig vem man kontaktar när man hittar ngt.

2011-04-01 @ 22:20:56
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: