Bra text

Skrivet den 2011-10-03 kl 21:52:25 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Denna text hittade jag på en sida och tyckte den var jätte bra.
Mycket tänktvärt till oss föräldrar...


JAG ÄR JAG OCH INGEN ANNAN!!

Från det ögonblick jag föddes har du behandlat mig
Som en unik varelse, inte som en produkt av dig
Själv och pappa. Du har fått mig att förstå att jag
Kommit till världen för min egen skull, inte för att du
Skulle ha någon att äga och skämma bort. Du har alltid
Behandlat mig som en självständig individ. Därför är det
Så lätt att älska dig.

Tack för att du alltid varit intresserad men aldrig
Nyfiken. För att du varit kärleksfull men aldrig kvävt
Mig med dina moderskänslor.
För att du rett ett bo åt mig,
Men släppt taget om mig
När jag var redo att ge mig av.

Tack för att du har
Öppnat alla dessa dörrar
För mig – men aldrig
Tvingat mig över
Tröskeln.

Det är mammorna som lägger upp maskorna åt oss.
De visar hur man stickar aviga och räta. De ger oss ett
Mönster att följa. Men kloka mammor – sådana som du – lämnar ifrån sig stickorna efter
några varv
Och låter oss pröva själva.

En förståndig mor ger sina barn
Papper, vattenfärger och en pensel,
Men låter dem måla bilden
som de själva vill.




Jag skulle vilja trycka ut den till en förälder som ALLTID pratar för sitt barn. När man frågar barnet något svarar föräldern..
Hur tänker denna föräldern egentligen??
Man ska väl LÄRA barnen att tala för sig själv, att kunna svara på frågor som andra människor ställer.
Eller ska denna föräldern gå med barnet hela livet...

Ja denna text är jätte bra och tänkvärd....

Kommentarer
Annika

Den texten är riktigt bra skriven!

2011-10-04 @ 09:21:45
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: