Möte

Skrivet den 2012-04-17 kl 22:07:32 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

KL 18 skulle jag vara på föräldramöte idag..

Jag kommer dit och tror att det är ett ”vanligt” föräldrar möte när rektorn började tala om varför vi är samlade här och vilka resurser mm dom tänker åtgärda och bla bla bla.

Att detta var skolans värsta klass, att våra barn var hemska, otrygga, ”jobbiga” mm mm

Att fröken är sjukskriven för att hon gått in i väggen (var det inte så att hon red in i en mur med hästen) för det var info jag hade fått..

Det snurrade runt i hela mitt huvud, jag tänkte är jag den enda som inte förstår vad hon pratar om, är jag den enda som känner att detta är info jag inte fått..

Är jag så oengagerad i skolan att jag missat allt vad som händer, jag hörde bara värre och värre saker. Sedan brast det för mig, HALLOOOOOOOOO

Kan någon berätta vad ni talar om, jag känner mig som om min son är den värsta i klassen och alla föräldrar har samlats här men jag är den dumma som inte fattar att det ärmig alla ska skrika på..och varför jag inte fått NÅGOT SAMTAL HEM..

Men så var det ju inte, utan dom som var inblandade hade ju blivit uppringda mm och då blev jujag väldigt glad att inte min som var inräknad i allt detta.

Visst han slås också och bråkar också men inte alls på den nivån som vi hade samlats för.

Mötet varade till 20 och jag var så hungrig trodde ju att jag skulle vara hemma kl 19..

Men vad jag fick veta som jag varit ovetande om var

Några killar drar ner byxorna på tjejerna, det slås och sprakas både bland tjejer och killar.

Tjejer blir mobbade för att dom inte har rätt kläder.

Tjejer bantar för att andra i klassen säger att dom är tjocka.

Några för höra att dom luktar äckligt

Dom kallar varandra fula ord.

Fröken har gått in i väggen så nu är det vikare i resten av terminen.

Vad som gjorde mig glad var att alla föräldrar vill och är engagerade..

Nu får vi se vad dom händer dom sista 38 skoldagarna som är kvar.


Kommentarer
Marie

Jag är som du...avskyr föräldramöten :S Men det där lät inge kul!!! Vilken tur de tar tag i problemen tillsammans med föräldrarna, och att din som inte gör så mot tjejer och andra barn.

Kram

2012-04-18 @ 07:36:33
URL:
Annika

Jisses va hemskt!!! Men samtidigt vilken lättnad att det inte handlade om din son ;)

2012-04-18 @ 10:01:56
URL: http://bringblingtoeverything.com/
Louise

Usch vad hemskt. Melwin han "bantade"också för en tid sedan för attngn tjej saltvatten man blir tjock av smör på mackan mm. Att de skrattar för vissa kläder. Nu har det ej gått så långt som detta.

Du din kommentar var bara sååå go. ;-)

Sköt om er

2012-04-18 @ 13:49:35
URL: http://fruwallen.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: