Dröm

Skrivet den 2012-02-06 kl 19:44:22 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag är en sådan dag som jag hade kunnat sätta mig på flyget och resa bort och lägga mig i en sol stol och bara njuta av tillvaron…

Varför är man inte så rik så man kan göra det…

Är bokstavligen trött på ALLT, rött på jobb, trött på barnen, trött, trött trött ….

Vill så mycket men får liksom inte tiden att gå ihop och redan när jag känner sådan stress så ringer dom från dagis att My är sjuk.

Inget att göra åt det är ju van vid det ( hur man nu kan bli van vid en sådan sak) så det varbara att hämta och behålla henne hemma imorgon.

Direkt ställs jag i ett dilemma. Hur gör jag på morgonen? Drar upp My från sängen och drar med henne till skolan för att lämna Ken. Har liksom inget val och där kommer ilskan in med att det är kallt och isigt. Hade det inte varit det hade han kunnat cykla själv men det kan han inte då för jag är rädd att han trillar som han gjort när det är isigt.

Helgen som gick var barnen här så jag satt inte mycket vid datorn eller hade någon lust till att blogga ibland försvinner den lusten ibland är den jätte stor allt handlar om vilken dag det är..

Ibland önska jag att jag kunde klonas, en Silla som jobbade och höll på med sina idéer en annan som tar hand om barnen och hemmet … Tänk om det hade gått.. Nu blir det liksom inget av det till 100% utan man går runt som i en bubbla.

Känner ni aldrig så att allt bar ablir för mycket på en och samma gång… Att tiden fattas till att göra saker på.

Jag har en hel lista på saker som jag vill göra. Den listan blir bara större och större ju mer saker jag kommer på ju mer vill jag göra..

Tur man har drömmar och kan drömma sig bort…det hjälper i mellan åt….

Vad har du för dröm?


Detta hade passat mig perfekt....


Kommentarer
Fnulan

Finaste Silla.. man får ha sånna dagar! Det är helt okej, bara man kommer ur det. Jag är din vän glöm inte det.... kommer och kramar om dig när du vill!

2012-02-06 @ 23:37:47
URL: http://fnulan.se
Miss S

sådan problem har jag haft i flera år...jag saknar 6 extra timmar/dygn

2012-02-07 @ 20:31:35
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: