Kalas..

Skrivet den 2012-01-20 kl 10:23:03 i kategorin Allmänt av Silla
Permalink

Idag vakande jag med blandade känslor.. KALAS… Jag är en av dom människor som inte gillar kalas. Jag tycker om att träffas äta gott mm men inte kalas som är så till gjort tycker jag.

Sedan kom mina känslor igång… Jag själv är sådan som hellre gör något annat med barnen tex åker till Danmark åker till Astid Lindgrens värld för dom pengarna kalaset skulle kostat.

Men som ni som varit med mig länge kanske mins att barnen ville fira sina födelsedagar och att vi slog ihop ETT KALAS PÅ ETT ÅR när bara Maggan(lillasyster) kom.

Ingen som hörde av sig i heller…

Både Mys, Rebeccas, Kens och Emilias födelsedagar sket alla i utan Maggan och hennes barn.

Sedan dess så har vi bara gått på Linns och Emmys kalas..och inte gått på någon annans.

Men så kommer känslorna som är just blandade idag..

Idag är det kalas för lilla Luna som fyller 2år. Så tänker jag

Ska jag gå?!?!

Det är ju inte Lunas fel att ingen kom på våra barns kalas eller ringde.

Men jag lovade mig själv att ALDRIG gå på kalas till övriga familjen.( nu bryter jag det löftet mot mig själv)

Ja jag kan erkänna att det verkligen gick runt i huvudet på mig, jag tror det kvittar om jag kommer eller inte kommer. Trevligt brukar det vara på kalasen, men jag tycker det är så tillgjort.

Jo då vi har ofta gäster och bjuder på middagar mm men det är helt annorlunda kalas för mig är så tillgjort.

På kalas ska alla tycka om varandra och alla ska vara så glada , så är ju inte verkligheten.

 

Alltså jag skiter  i gratulationer men när jag såg mina barn ledsna då blir jag förbannad för vi sprang på allas kalas innan detta hände.

Nu blev jag bara irriterad när jag tänker på det… får nog sluta skriva innan jag exploderar.


Kommentarer
Lina

FY FAN! Jag hade aldrig gått på ett kalas i hela mitt liv om inte min familj hade kommit på mitt barns kalas. Hade de inte ringt heller hade det varit slutet på vår släktskap!

Lycka till!

Lina

2012-01-20 @ 11:05:21
URL:
kaffehörnan

Ja verkligen

Jag med, dricker du mkt kaffe ?

ska snart duscha sen käka kina buff´e

2012-01-20 @ 11:21:32
URL: http://www.kaffehornan.se
maria

om nån i familjen har kalas får jag höra det av min pappa typ ska du gå, men den som har kalaset bjuder inte personligen utan förväntar sej att jag ska höra talas om det o dyka upp, nä nä no more försökt i många år att bli accepterad av min familj inte längre.... de har blivit bättre sista året efter att jag explodera verkligen explodera men för sent liksom, jag bryr mej om dom men dom ör inte prioritet 1 direkt, jobbar jag eller har andra planer går det före. Just för dom har gjort mej så fruktansvärt lessen så många gånger.... så nu gör jag som jag vill, inte som det förväntas av mej åååå så skönt de är. Silla jag förstår det är svårt med barnen det är ju inte deras fel, har samma dilemma....

2012-01-20 @ 12:03:36
URL:
vuxenmamman

Men va fan.......hörde ingen av sig. Inte klokt!



Kalas kan vara så jobbigt i synnerhet om inte alla relationer är på plats.



KRAM

2012-01-20 @ 19:41:37
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: